کشف جسد پیرترین جوجه تیغی اروپایی در دانمارک!

به گزارش وبلاگ عکس، دکتر سوفی راسموسن گفت که من بعد از فهمیدن سن این حیوان از خوشحالی اشک می ریختم؛ همکارانم به من می خندیدند اما من واقعا احساساتی شده بودم!

کشف جسد پیرترین جوجه تیغی اروپایی در دانمارک!

وبلاگ عکس | یک جوجه تیغی اروپایی 16 ساله به نام ثوروالد، رکورد پیرترین فرد از نوع خود را به دست آورده است. تا قبل از این رکورد بیشترین طول عمر جوجه تیغی اروپایی نه سال بوده است. البته خود ثوروالد زنده نبود که این افتخار را ببیند! مشخص سن او از روی جسدش انجام شد.

به گزارش وبلاگ عکس ؛ این جوجه تیغی نر در نزدیکی شهر سیلبورگ در مرکز دانمارک زندگی می نموده است. دکتر سوفی رناموسن از دانشگاه آکسفورد که پروژۀ تحقیقاتی دربارۀ این گونه از جانوران را راهنمایی می نماید گفت که از سن بالای ثوروالد واقعا شگفت زده شده است.

رناموسن گفت: من از خوشحالی اشک می ریختم، زیرا جوجه تیغی ای را در دست داشتم که 16 سال عمر نموده بود. این واقعا خبر فوق العاده ای برای حافظان محیط زیست است. جوجه تیغی ها در شرایط بسیار مناسب می توانند تا این سن عمر نمایند و این واقعا شگفت انگیز است. همۀ همکارانم به من می خندیدند، زیرا من واقعا احساساتی شده بودم.

(مشخص سن جوجه تیغی ها از روی استخوان های فک آن ها انجام می گردد)

ثوروالد در سال 2016 در اثر حملۀ یک سگ از جهان رفته است. رناموسن گفت حملۀ سگ ها یکی از دلایل شایع برای مرگ و میر جوجه تیغی ها است و به همین دلیل باید شب ها که جوجه تیغی ها بیرون می آیند سگ ها در خانه بسته شده باشند.

ثوروالد یکی از 700 جوجه تیغی مرده ای بود که 400 شهروند داوطلب در قالب یک پروژۀ علمیِ شهروندی جمع آوری نموده بودند. بر اساس نتایجی که در ژورنال حیوانات منتشر شده است، محققان در این بین یک جوجه تیغی 13 ساله و یک مورد 11 ساله هم پیدا نموده اند.

مشخص سن این جوجه تیغی ها با آزمایش استخوان های فک آن ها انجام شد. اهمیت این تحقیق به خاطر روند کاهشی جمعیت جوجه تیغی ها در اروپاست که در اثر تخریب اکوسیستم، سوانح جاده ای و افزایش زمین های کشاورزی رخ داده است. در طول 20 سال اخیر جمعیت این گونه از جانوران در انگلستان کاهشی 75 درصدی داشته است.

دستاورد دیگر این تحقیق این بود که نشان داد فراوری مثل زیاد جوجه تیغی ها تاثیری در کاهش طول عمر آن ها ندارد؛ این هم خبر خوب دیگری است که امید به افزایش تعداد این جانوران را بیشتر نموده است.

منبع: فرادید

به "کشف جسد پیرترین جوجه تیغی اروپایی در دانمارک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جسد پیرترین جوجه تیغی اروپایی در دانمارک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید