یک ایرانی فرمانده ماموریت فالکون 9 می گردد

به گزارش وبلاگ عکس، یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی ناسا، به عنوان فرمانده ماموریت فضایی فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس برگزیده شد.

یک ایرانی فرمانده ماموریت فالکون 9 می گردد

یاسمین مقبلی فضانورد ناسا و آندریاس موگنسن فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) به عنوان فرمانده و خلبان فضاپیما در ماموریت فضایی SpaceX Crew-7 خدمت خواهند کرد. انتظار می رود این ماموریت زودتر از سال 2023 با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام گردد.

به گزارش سایت ناسا، این اولین پرواز فضایی برای مقبلی خواهد بود. او در سال 2017 فضانورد ناسا شد و مدرک لیسانس مهندسی هوافضا دارد. مقبلی به عنوان خلبان AH-1W بیش از 150 ماموریت را انجام داده که در کارنامه افتخارات خود دو هزار ساعت زمان پرواز را در بیش از 25 هواپیمای مختلف به چشم می خورد.

مقبلی در زمان انتخاب به عنوان فضانورد در حال آزمایش بالگرد های H-1 و افسر تضمین کیفیت و اویونیک VMX-1 بود. برنامه خدمه تجاری ناسا با صنعت هوافضای آمریکا همکاری می نماید تا حمل و نقل ایمن، قابل اعتماد و ارزان را از ایستگاه فضایی بین المللی و به آن، با موشک ها و فضاپیما های ساخت آمریکا که از خاک آمریکا پرتاب می شوند، فراهم کند.

براساس گزارش ها، این ماموریت یک بستر آزمایشی حیاتی برای درک و غلبه بر چالش های پرواز های فضایی طولانی مدت و توسعه فرصت های تجاری در مدار پایین زمین است. از آنجایی که شرکت های تجاری بر ارائه خدمات حمل ونقل فضایی انسانی و توسعه اقتصاد قوی مدار پایین زمین تمرکز می نمایند، ناسا مختار است بر روی ساخت فضاپیما ها و موشک ها برای مأموریت های فضایی عمیق به ماه و مریخ تمرکز کند.

بیشتر بخوانید

وبلاگ عکس فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یک ایرانی فرمانده ماموریت فالکون 9 می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایرانی فرمانده ماموریت فالکون 9 می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید