چرا با وجود هایپرلوپ و تونل زیرزمینی دولت ایالات متحده در پی قطارهای فوق سریع است؟

به گزارش وبلاگ عکس، ایالات متحده آمریکا اخیرا در کوشش است تا راه آهن فوق سریع خود را راه اندازی کند. قرار است این راه آهن با هدف توسعه پایدار و حمل انسان و اقلام صنعتی و کالاها راه اندازی گردد.

چرا با وجود هایپرلوپ و تونل زیرزمینی دولت ایالات متحده در پی قطارهای فوق سریع است؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پس از گذشت سالهایی طولانی از عمر راه آهن در سراسر دنیا، این روزها کشورهای مختلف به فکر افتاده اند که راه آهن را در سطحی کلان تر و با سرعتی خیره نماینده طراحی نمایند.

این روزها ژاپن، اسپانیا، چین و استرالیا در حال توسعه خطوط راه آهن فوق سریع هستند. بین این کشورها، چین نسبت به بقیه کوشش هایی بیشتر برای توسعه راه آهن فوق سریع انجام داده است، اما آمریکا نیز در کوشش است نرخ سرعت خود را به حداکثر اندازه سرعت برساند. در حال حاضر بالاترین سرعت در بعضی ایستگاه های منتخب ایالات متحده 150 مایل در ساعت (241 کیلومتر در ساعت) است که در مقایسه با سایر کشورها بسیار کم است. برای مثال شانگهای با 268 مایل در ساعت (431 کیلومتر در ساعت) قطارهای فوق سریع خود را در مسیرهای مختلف حرکت می دهد.

اما شاید سوال اصلی این باشد که اکنون که هایپرلوپ ها از یک سو و تونل ای زیرزمینی از سوی دیگر در حال رشد و توسعه هستند، چرا ایالات متحده در حال توسعه قطارهای فوق سریع است. پاسخ اصلی شاید این باشد که راه آهن ها هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند و احتیاجی به باز طراحی ندارند.

درواقع هزینه های توسعه تونل های پرسرعت ساخت و طراحی، ساخت مسیرها، حفاری و .... را شامل می گردد، اما راه آهن ها مسیرهایی آماده هستند که تنها باید پذیرای ترن های پرسرعت شوند.افزون بر هزینه های ساخت و طراحی، بعضی مسافران نیز ترجیح می دهند مسیرها را با راه آهن طی نمایند.

درعین حال برای ساخت تونل زیرزمینی لس آنجلس ایلان ماسک ماه ها زمان صرف کرد، بنابراین اگر قرار باشد تونل ها یا هایپرلوپ ها در سراسر یک کشور کشیده شوند به زمانی به مراتب بیشتر احتیاج است. بالا رفتن سرعت قطارها می تواند کسب و کار راه آهن ها را نیز بهبود بخشد. درواقع باعث می گردد راه آهن ها نیز بهتر از گذشته کار نمایند و رونق بیشتری بگیرند.

فراموش نکنیم که بسیاری از افراد به دلیل خطرات سفرهای هوایی و جاده ای ، راه آهن را ترجیح می دهند و وقتی قرار باشد سرعت راه آهن چند برابر گردد، علاقه مندی به سفر با راه آهن نیز افزایش می یابد.

منبع: انتخاب

به "چرا با وجود هایپرلوپ و تونل زیرزمینی دولت ایالات متحده در پی قطارهای فوق سریع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا با وجود هایپرلوپ و تونل زیرزمینی دولت ایالات متحده در پی قطارهای فوق سریع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید