12 ماجراجویی غافلگیر کننده در تونس

به گزارش وبلاگ عکس، ماجراجویی در تونس

تونس سرزمین ماجراجویی و هیجان است جایی که باید کارهای معمولی را کنار بگذارید و ماجراجویی در میان جاذبه های هیجان انگیز و منحصربفر را شروع کنید. در اینجا زندگی روتین و روزمره فراموش می شود و به تک تک رویاهای هیجان انگیزتان می رسید. اگر خیال دارید برای گذراندن تعطیلات به تونس بروید و شهرهایی مثل سوسه، تونس یا الحمامات را برای این تونس گردی انتخاب کرده اید باور نمی کنید که می توانید در چند کیلومتری جنوب این شهرها، جهان دیگری را کشف کنید! زیبایی، ماجراجویی، تاریخ و فرهنگ جنوب تونس به حدی است که اگر چندین بار هم به آنجا بروید باز هم حیرت زده می شوید. می خواهیم از 12 ماجراجویی در تونس حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

12 ماجراجویی غافلگیر کننده در تونس

1- بالون سواری

هوای تمیز و گرم و چشم اندازهای مجذوب کننده و خیره کننده تونس جان می دهد برای بالون سواری و معلق ماندن بین زمین و هوا! همین که به ارتفاع می روید چشم اندازهای خیالی از دریا و بیابان را می بینید و دوست دارید ساعت ها به آسمان گردی تان ادامه دهید. البته اگر گشت و گذار در میان ابرها شما را به اندازه کافی هیجان زده نمی کند ماجراجویی های متنوع دیگری در انتظارتان است.

2- شتر سواری

بیابان های کمی در دنیا هستند که مثل بیابان تونس در آن بتوانید به راحتی سوار شتر شوید و بیابان گردی کنید. این شتر سواری هیجان انگیز می تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد پس حتما خودتان را مجهز کنید.

3- غواصی

اگر ساحل و دریا و البته غواصی دوست را دوست دارید لباس های مخصوص غواصی را بردارید و به آنسوی سواحل الحمامات بروید. در زیر دریای تماشایی این ناحیه چیزهایی اسرار آمیز را کشف می کنید: صخره های مرجانی، کشتی شکسته های قدیمی و غارهای مرموز و پنهان.

4- گشت و گذار در میان غارهای ماتماتا

غارهای تماشایی و سنتی ماتماتا ساعت ها تماشا می طلبند. در جنوب تونس روستای کوچکی به نام ماتماتا است که اهالی اش برای فرار از گرمای سوزان، خانه هایشان را در دل زمین حفر می کنند. رفتن به این گودال ها و تماشای جزئیات خانه ها آنقدر هیجان انگیز است که یکی از بهترین ماجراجویی های تونس به شمار می رود.

5- قطار سواری

قطار مارمولک قرمز که در دهه 1800 از طریق استعمارگران راه اندازی شده است؛ سوار این قطار به بیرون خیره شوید و در این جهت صخره های عجیبی را ببینید که به صورت کاملا طبیعی شکل گرفته اند.

6- موتورسواری

موتورسواری در میان بیابان می تواند ایده مناسبی برای ماجراجویی باشید. این بیابان آنقدر وسیع است که در آن آزادی عمل دارید و می توانید به راحتی به روی تپه های ماسه ای بروید.

7- موج سواری

اگر شترسواری آنقدر سرعت ندارد که شما را به وجد بیاورد به ساحل بروید و موج سواری کنید. در موج سواری باد را در میان موهایتان و قدرت اقیانوس را در زیر پاهایتان احساس می کنید و پر از هیجان می شوید.

8- بازدید از شهر تونس

همه ماجراجویی ها در فوران آدرنالین خلاصه نمی شود گاهی ماجراجویی در کشف دنیایی متفاوت از دیگر جاهایی است که تا به حال دیده اید. این جور ماجراجویی با رفتن به شهر تونس نصیبتان می شود؛ در اینجا چیزهایی را می بینید که متعلق به زمان های گذشته اند، به یاد زمان های باستان می افتید و از این همه جزئیات تاریخی شگفت زده می شوید.

9- بازدید از شهر مقدس

شهر مقدس قیروان قدیمی ترین و یکی از مقدس ترین شهرهای مسلمانان است. این شهر که در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است دارای یک مسجد بزرگ است که 9 هزار متر مربع مساحت دارد و نمایشگاه های زیادی در آن برگزار می شود. اگر علاقمند به گشت وگذار در شهرهای مقدس اید و در عین حال در پی ماجراجویی هم هستید می توانید روی بازدید از این شهر حساب کنید.

10- بالا رفتن از پله های آمفی تئاتر الجم | el djem amphitheatre

دوست دارید از پله های بزرگ ترین آمفی تئاتر شمال آفریقا بالا بروید؟ آمفی تئاتر الجم در دوران طلایی امپراتوری روم درست شده و یکی از بزرگ ترین آمفی تئاترهای دنیاست. با بالا رفتن از پله های این آمفی تئاتر چشم اندازهای مجذوب کنندهی از نواحی اطراف را می بینید.

11- صحرای بزرگ آفریقای تونس

وسعت بیابان مجذوب کنندهیت منحصربفردی دارد که فقط در رفتن به آنجا درک می شود. تپه های شنی، زمین های ناهموار و البته درختان نخل، زیبایی مجذوب کنندهی را برای این بیابان به وجود آورده است. این صحرا پر از چشم انداز است به طوری که اگر دوست داشته باشید از این طبیعت بکر عکس بگیرید چشم انداز ها مجذوب کنندهی را پیدا می کنید.

12- ماجراجویی در جنوب تونس

وقتی صحبت از هیجان انگیز ترین بخش های تونس می شود بیشتر گردشگران جنوب تونس را معرفی می کنند. اگر سفری یک یا دو هفته ای به تونس ترتیب می دهید هرگز رفتن به جنوب تونس را از قلم نیاندازید چون جنوب تونس دنیایی است که به هیچ وجه نباید آن را از دست داد. سه شب زمان مناسبی است اما اگر 4 تا 5 روز در جنوب تونس بمانید شانس این را دارید که به میان مردم بروید و با فرهنگ آن ها بیشتر آشنا شوید. جنوب تونس حس ماجراجویی را در شما بیدار می کند و شما را وادار می کند که ساعت ها در میان دره های خالی کوه های اطلس پیاده روی و بین تپه های شنی چهارچرخ سواری و یا شتر سواری کنید. بیشتر دنیاگردان، کارگردان ها، نقاشان و گردشگران سراسر دنیا عاشق ماجراجویی های جنوب تونس هستند و دلیل آن هم کاملا معلوم است.

منبع: tourismtunisia.com

منبع: الی گشت

به "12 ماجراجویی غافلگیر کننده در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ماجراجویی غافلگیر کننده در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید