Flex Note؛ بازگشت باشکوه سری نوت سامسونگ

به گزارش وبلاگ عکس، مدتهاست این شایعه مطرح است که سامسونگ تولید گوشی های محبوب سری گلکسی نوت Galaxy Note را سرانجام داده است، اما اخیراً اطلاعاتی از یک ثبت اختراع نو این شرکت با نام Flex Note مشاهده شده که حکایت از برنامه توسعه یک گوشی هوشمند از این سری با صفحه نمایش تاشو، دوربین زیر نمایشگر و پشتیبانی از قلم تاشو، دارد.

Flex Note؛ بازگشت باشکوه سری نوت سامسونگ

به گزارش وبلاگ عکس، ماه گذشته، گوشی های هوشمند تاشو سامسونگ Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 عرضه شدند، اما متأسفانه سال جاری خبری از معرفی گلکسی نوت 21 نبود. درواقع، هنوز معین نیست که برنامه های سامسونگ در رابطه با خط تولید سری Note چیست و آیا این گوشی ها به شکل فعلی خود باز می گردند یا سامسونگ سری نوت را با یک بروزرسانی مهم در فرم ارائه می دهد. در ژوئیه سال جاری، Samsung Display یک علامت تجاری برای نام Flex Note ثبت کرده که به نظر ما با مدل آینده سری نوت کاملاً مرتبط است. این ثبت اختراع برای یک تلفن هوشمند سامسونگ با صفحه نمایش دور تا دور و پشتیبانی از قلم S درخواست شده است.

در 29 اکتبر 2020، شرکت Samsung Display یک طرح اختراع را در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ثبت کرد که اسناد آن در 21 سپتامبر 2021 منتشر شد. اسناد مورد نظر حدود 30 تصویر از دو تلفن هوشمند سامسونگ را نشان می دهد که جدا از سیستم دوربین، در اغلب موارد با یکدیگر یکسان هستند. این گوشی هوشمند سامسونگ که دارای صفحه نمایش تاشو به سمت بیرون است، در فشرده ترین شکل، یک تلفن معمولی با اندازه زیبا و طراحی تمام صفحه را ارائه می دهد. این صفحه نمایش دور تا دور از سمت راست به عقب ادامه می یابد و نیمی از سطح کل قاب پشتی را اشغال می کند.

کاربران می توانند سطح صفحه نمایش را از عقب به جلو بچرخانند و یک صفحه نمایش بزرگ به اندازه تبلت ایجاد کنند. سامسونگ در این طراحی منحصر به فرد خود، فضایی برای قرار دادن قلم S هم در نظر گرفته و یک شکاف کوچک ایجاد شده است. هنگامی که صفحه نمایش تا می شود، قلم بین هر دو قسمت صفحه نمایش قرار می گیرد، به طوری که با خیال راحت در محفظه قفل می شود. به عبارت ساده تر قلم S Pen به صورت مغناطیسی در جای خود نگه داشته می شود تا در هنگام باز کردن صفحه تاشو، از محل خود جدا نشود و نیفتد.

در فشرده ترین شکل، گوشی مورد نظر ضخیم به نظر می رسد، اما به محض باز شدن صفحه نمایش، ضخامت قسمت سمت راست کمتر از سمت چپ خواهد بود. این تفاوت در ارتفاع با قرار گرفتن قلم به طرز مبتکرانه ای برطرف می شود، به طوری که دستگاه هنوز می تواند به صورت صاف روی میز قرار گیرد. در مدل اول هیچ دوربینی دیده نمی شود؛ سامسونگ احتمالاً دوربین زیر نمایشگر را برای این مدل انتخاب کرده است، همانطور که از Galaxy Z Fold 3 هم می دانیم. از سوی دیگر تصاویر ثبت اختراع نشان می دهد که مدل دوم دارای یک دوربین دو حفره ای است. به گزارش وبلاگ عکس، دوربین پانچ در گوشه سمت راست بالای صفحه انعطاف پذیر واقع شده است و این بدان معناست که دوربین دوگانه در عقب در حالت تا شده واقع شده است. این باعث می شود جلوی صفحه اصلی عاری از دوربین باشد و علاوه بر این، این امکان را فراهم می کند که از دوربین دوگانه برای گرفتن عکس های سلفی و همچنین برای ضبط منظم عکس و فیلم استفاده کنید.

روی هم رفته باید گفت که این یک طراحی مبتکرانه است که بدون شک طراحان سامسونگ مدتهاست به آن فکر کرده اند. از آنجا که صفحه نمایش دور تا دور را می توان باز کرد، این دستگاه به یک تلفن بسیار کاربردی تبدیل می شود. علاوه بر این، سامسونگ یک مکان هوشمند برای محفظه قلم پیدا کرده و مکان سیستم دوربین هم به خوبی طراحی شده است. اینکه آیا سامسونگ واقعاً برنامه ای برای عرضه گوشی منحصر به فرد Galaxy Flex Note دارد، فعلا ناشناخته است. سامسونگ با مجموعه گوشی های هوشمند تاشو خود تا به امروز به موفقیت های بزرگی دست یافته است، بنابراین بعید نیست که سازنده مطرح کره جنوبی بخواهد چنین تلفن هوشمند و مبتکرانه ای را روانه بازار کند.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ عکس

منبع: فرارو

به "Flex Note؛ بازگشت باشکوه سری نوت سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Flex Note؛ بازگشت باشکوه سری نوت سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید