اجرای طرح شبکهخانه موزه هاتاپایان سال 1401 در تهران، ازخانه جلال تاخانه نیما گذر فرهنگی می گردد

به گزارش وبلاگ عکس، سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های مدیریت شهری ایجاد زیرساخت های فرهنگی است، گفت: به همین دلیل طرح ایجاد شبکه خانه موزه ها را دستور کار داریم که امیدواریم تا خاتمه سال 1401 به مرحله اجرا برسد.

اجرای طرح شبکهخانه موزه هاتاپایان سال 1401 در تهران، ازخانه جلال تاخانه نیما گذر فرهنگی می گردد

ایسنا: کسری حسنی در مراسم تقدیر از کمیته ملی یونسکو به بهانه ثبت دنیای هنر خوشنویسی ایران که با عنوان ایران جلوه گاه فرهنگ دنیا در خانه موزه سیمین و جلال برگزار گردید، اظهارکرد: شهرداری تهران در رویکرد نو خود حمایت از امور فرهنگی از جمله توسعه خانه موزه ها و فضاهای فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بعلاوه ثبت خوشنویسی ایران در یونسکو نیز از جمله موضوعات مهمی است که شهرداری با تمام ظرفیت های خود از آن حمایت خواهد نمود و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در راستای تأکیدات شهردار تهران و تحقق شعار تهران؛ کلانشهر الگوی دنیا اسلام اقدام به برگزاری این مراسم با حضور هنرمندان و جامعه خوشنویسان کشور نموده و افزایش برگزاری این برنامه ها در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

حسنی ادامه داد: بعلاوه برای سال آینده طرح ساخت گذر حکمت را در برنامه های خود داریم که در این طرح قرار است یک گذر فرهنگی از خانه جلال تا خانه نیما احداث گردد.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در این دوره با یاری تمام ظرفیت های شهرداری، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهر را با یاری هنرمندان توسعه خواهیم داد.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم ، علی اشرف صندوق آبادی نایب رئیس انجمن خوشنویسان با بیان اینکه اقدامات خوبی به وسیله یونسکو و وزارت میراث فرهنگی در راستای حفظ این هنر اصیل کشور شده است، گفت: هنر خوشنویسی با همه مسائل و دیجیتالی شدن در زندگی مردم گسترده شده است و در حال حاضر حدود 370 شعبه انجمن در سراسر کشور وجود دارد و هنرجویان و اساتید زیادی در این مراکز فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد علاقه مندان به خوشنویسی در سطح کشور را بانوان تشکیل می دهند خاطر نشان کرد: این قشر محور خانواده ها بوده و می تواند به رشد این هنر یاری نمایند.

به گفته نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران، کاربردی شدن خوشنویسی باعث شده هم اینک دوران طلایی این هنر را نظاره گر باشیم.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران، در خاتمه این مراسم هم از اساتید و پیشکسوتان هنر خوشنویسی تقدیر به عمل آمد.

منبع: توریسم آنلاین

به "اجرای طرح شبکهخانه موزه هاتاپایان سال 1401 در تهران، ازخانه جلال تاخانه نیما گذر فرهنگی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح شبکهخانه موزه هاتاپایان سال 1401 در تهران، ازخانه جلال تاخانه نیما گذر فرهنگی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید