الهلال قبل از بازی با استقلال بازهم مورد لطف AFC قرار می گیرد؟

به گزارش وبلاگ عکس، مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در منطقه غرب قاره در حالی به سرانجام رسید که AFC پیش از این اعلام نموده بود تیم های صدرنشین هر گروه (به استثنای یک گروه) در مرحله یک هشتم نهایی میزبان خواهند بود. آیین نامه لیگ قهرمانان 2021 برای مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت تک بازی پیش بینی شده بود اما با اتمام مرحله گروهی، سناریو AFC در معرض تغییر نهاده شد.

الهلال قبل از بازی با استقلال بازهم مورد لطف AFC قرار می گیرد؟

صعود یکباره و دقیقه نودی الهلال به مرحله یک هشتم از یک سو و حذف تیم های قطری از سوی دیگر باعث شد تا خبرهای زیادی از سوی رسانه های عربستان و امارات مبنی بر احتمال تغییر نحوه برگزاری مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا منتشر گردد.

الهلال که در سال 2019 به عنوان قهرمانی آسیا رسیده بود، سال جاری به سختی و به عنوان تیم دوم گروه A صعود کرد و در مرحله یک هشتم نهایی حریف استقلال ایران شد. در واقع الهلال طبق دستورالعمل کنفدراسیون آسیا، در مرحله یک هشتم (که تک بازی است) میهمان استقلال است و این مسابقه باید در استادیوم آزادی تهران برگزار گردد اما همانطور که گفته شد، خبرها به سمت تغییر زمان و محل برگزاری مسابقات سوق پیدا کرد.

بازیکنان الهلال بعد از باخت به استقلال تاجیکستان در مرحله گروهی

استدلال هواداران و رسانه های هوادار الهلال در عربستان این است که تیم های این کشور با قانون سال 2016 کنفدراسیون آسیا، نمی توانند به ایران سفر نمایند و بازی نمایندگان عربستان و ایران باید در کشور بی طرف برگزار گردد.

این در حالی است که تیم النصر عربستان سال جاری به عنوان صدرنشین گروه D صعود نموده و حریف تراکتور ایران شده است. (النصر میزبان است) النصری ها حالا به سر سخت ترین مخالف برای بر هم زدن قواعد بازی های مرحله یک هشتم تبدیل شده اند.

رئیس هیات مدیره باشگاه النصر چند روز پیش اظهار داشت میزبانی در مرحله یک هشتم (برابر تراکتور) حق النصر است و از این حق کوتاه نمی آید.

عبدالله بن زنان مدیر رسانه ای سابق باشگاه النصر عربستان هم با انتشار پیامی تاکید نموده بود حق النصر میزبانی از تراکتور در عربستان است و اگر الهلال نمی خواهد در تهران با استقلال بازی کند، باید موافقت این باشگاه ایرانی و کنفدراسیون آسیا را بگیرد.

همزمان با این چالش، نگرانی ها از توجه AFC به باشگاه الهلال و صدور رایی که در نهایت به سود این تیم باشد، بالا گرفته است بخصوص بعد از انتشار مصاحبه عبدالخالق مسعود نایب رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا. مسعود چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرد اگر AFC سخت گیری می کرد، الهلال سال جاری از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم بود. البته این مصاحبه و واکنش های گسترده رقبای الهلال به آن، در رسانه های ایران بازتابی نداشت.

اشاره نایب رئیس کمیته مسابقات AFC به اتفاقاتی بود که سال گذشته در لیگ قهرمانان رخ داد و الهلال در اعتراض به قوانین کرونایی کنفدراسیون آسیا، از لیگ قهرمانان انصراف داد. طبق قانون، الهلال باید دو سال از حضور در لیگ قهرمانان محروم می شد اما به گفته عبدالخالق مسعود، تعامل AFC با فدراسیون عربستان در نهایت مانع از محرومیت این تیم شد.

حالا که دعوای دو تیم عربستانی در ارتباط با محل بازی با دو تیم ایرانی استقلال و تراکتور بالا گرفته است، از رسانه های سعودی خبر می رسد عربستان میخواهد میزبانی مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا را به صورت متمرکز بگیرد. در واقع فدراسیون فوتبال عربستان علاوه بر اینکه تیم النصر را به هدفش -میزبانی از تراکتور- می رساند و صدای اعتراض این تیم را ساکت می نماید، الهلال را از یک بازی خارج از خانه و حساس نجات می دهد و شرایط را به نفع دومین نماینده خود هم رقم می زند.

تیم فوتبال النصر عربستان

روز گذشته حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال در نشست خبری خود اظهار امیدواری کرد استقلال در تهران میزبان الهلال باشد و گفت که کارهای ابتدایی برای میزبانی از حریف عربستانی هم اجرا شده است اما وی اشاره ای به جزئیات کارها و کوشش های استقلال برای حفظ میزبانی خود نکرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از موضعگیری شفاف و صریح نسبت به نحوه برگزاری مسابقات مرحله یک هشتم خودداری کرد. دبیر کل کنفدراسیون آسیا روز گذشته در تبادل نظر با روزنامه الریاضیه عربستان تاکید نمود AFC هنوز تصمیمی برای مرحله یک هشتم نگرفته و در حال آنالیز شرایط است.

شاید تحریم ها و شرایط بین المللی بهترین بهانه برای تیم های عربستانی برای تحت فشار قراردادن کنفدراسیون آسیا و رقم زدن شرایط به سود خود باشد اما در این مورد، کوتاه آمدن باشگاه استقلال از حق میزبانی با الهلال، می تواند لطمه ای جبران ناپذیر به کل فوتبال ایران بزند و حتی به قیمت از دست رفتن یک قهرمانی در قاره کهن تمام گردد. در این شرایط می طلبد که فدراسیون فوتبال ایران در کنار باشگاه استقلال از تمام ظرفیت های خود برای مقابله با درخواست نامعقول الهلال استفاده کند تا این میزبانی عظیم و یا حداقل حق میزبانی توسط تیمی که با لطف AFC در این فصل از لیگ قهرمانان شرکت داده است، ضایع نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "الهلال قبل از بازی با استقلال بازهم مورد لطف AFC قرار می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهلال قبل از بازی با استقلال بازهم مورد لطف AFC قرار می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید