ایجاد زیرساخت های گردشگری در محوطه باغ تالار نیاسر کاشان

به گزارش وبلاگ عکس، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از عملیات ایجاد و بهسازی زیرساخت گردشگری در باغ تالار کهن باغ شهر تاریخی نیاسر کاشان اطلاع داد.

ایجاد زیرساخت های گردشگری در محوطه باغ تالار نیاسر کاشان

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اعلام این خبر گفت: این عملیات به منظور ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی و افزایش رضایت گردشگران در کهن باغ شهر تاریخی نیاسر و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 450 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

او اضافه نمود: سامان دهی و تکمیل و بهسازی زیر ساخت گردشگری در باغ تالار نیاسر شامل اقداماتی از قبیل سامان دهی ورودی بلیت فروشی غار رئیس، ساخت سالن معرفی باغ تالار، ساماندهی سرویس های بهداشتی، ساخت و ساز قسمت ظرف شویی و غیره برای رفاه حال مسافران است.

کهن باغ شهر تاریخی نیاسر، در 30 کیلومتری شمال غرب کاشان واقع شده است و موقعیت کوهستانی آن در ارتفاعات کرکس باعث شده که بافت پوششی و آب و هوایی متفاوتی از دیگر نقاط کاشان داشته باشد.

باغ تالار شهر نیاسر بزرگ ترین فضای سبز عمومی نیاسر است که شامل امکانات زیادی از جمله غار تاریخی رییس، کوشک تاریخی، استخر قایق رانی و فضا سازی مناسب و امکانات زیر ساختی برای تفریح و تفرج مردم در آن واقع شده است. همچنین آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند مهمی از جمله چهار تاقی ساسانی، حمام صفوی، آسیاب آبی، سرچشمه و آبشار بسیار زیبای نیاسر در مجاورت باغ تالار قرار دارند که مجموعا تحت عنوان محور فرهنگی تاریخی نیاسر به شماره ثبت 18106 در سال 1385 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا

به "ایجاد زیرساخت های گردشگری در محوطه باغ تالار نیاسر کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد زیرساخت های گردشگری در محوطه باغ تالار نیاسر کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید