کیا رفتن دریاچه کیو؟

به گزارش وبلاگ عکس، خرم آبادی ها هر وقت دلشان می گیرد می روند کنار دریاچه کیو تا حس و حالشان عوض شود و این خاصیت شفابخش دریاچه است.

کیا رفتن دریاچه کیو؟

وبلاگ عکس: طبیعت گردها عاشق رفتن به جاهایی هستند که آب باشد. طراوت و سرزندگی آب حس خوش گردش را افزون تر کرده و خستگی از تن در می آورد. در خرم آباد شاداب و پرآب جاذبه ای است به نام دریاچه کیو (Kio Lake) است.

جالب این جا است که آدم بتواند وسط شهر لحظاتی را کنار دریاچه یا رودخانه باشد و مجبور نباشد فرسنگ ها برای در کنار آب بودن بکوبد و به خارج از شهر برود یک معجزه است. خرم آبادی ها هر وقت دلشان می گیرد می روند کنار دریاچه کیو تا حس و حالشان عوض شود و این خاصیت شفابخش دریاچه است.

دریاچه کیو برای خرم آبادی ها در حکم زاینده رود برای اصفهانی هاست. همچون سی و سه پل که از مهمترین جاهای دیدنی اصفهان است، این دریاچه نیز زیباترین جاذبه گردشگری خرم آباد به شمار میرود و همان شلوغی و شور و حال اطراف سی و سه پل را اینجا هم می توان دید، جایی که تنها دریاچه داخل شهری ایران است. مطمئن باشید در بازدید از دریاچه کیو خرم آباد از زلالی و پاکیزگی آب دریاچه متعجب می شوید که چگونه آب دریاچه با وجود قرار گرفتن در مرکر شهر این گونه تمیز و شفاف است! آب دریاچه از چشمه ای در مخمل کوه که اطراف خرم آباد واقع شده است تأمین می شود و آب چشمه های آهکی که در کف دریاچه مشاهده می شوند، از طریق چشمه به دریاچه انتقال می یابند.

کیو در کنار پارکی به همین نام قرار گرفته. بنابراین هم امکان پیک نیک و روبه را کردن بساط کباب هست و هم دو سه ساعتی را در پارک نشستن و نگاه کردن به دریاچه پرفواره. اما تفریحات آبی در اینجا حرف اول را می زند.

قایق های موتوری و پدالی و همچنین جت اسکی از تفریحات مهیج و پرطرفدار دریاچه هستند. اما تمام تفریحات دریاچه کیو به این چند مورد ختم نمی شوند. اگر طرفدار هیجان و آدرنالین هستید و دوست دارید تجارب تازه و متفاوتی کسب کنید، اسکی روی آب را در دریاچه کیو از دست ندهید.

اسکی روی آب در دریاچه بدین گونه است که شما روی صفحه مخصوص اسکی قرار می گیرید و از طریق قایق با سرعت به روی آب کشیده می شوید. این تجربه واقعا بی نظیر و هیجان انگیز است.

برای خانواده ها و بچه ها نیز در اطراف دریاچه کیو امکانات متنوع در نظر گرفته شده اند. شما می توانید همراه خانواده خود در محیط دریاچه کیو پیک نیک کنید.

صرف یک ناهار جانانه در کنار دریاچه و با همراهی دوستان و عزیزان قطعا لحظات فراموش نشدنی خواهد شد. بچه ها دلبندتان نیز می توانند در فضاهای مخصوص بچه ها به بازی بپردازند و سرگرم شوند.

بهترین فصل سفر به خرم آباد و دیدن دریاچه کیو بهار و تابستان است، هرچند در پاییز هم این منطقه به یکی از منطقه ها مناسب پرنده نگری در ایران تبدیل می شود. این دریاچه هر ساله با آمدن پاییز شاهد مهاجرت حواصیل، اگرت ها(از دسته لک لک ها) و پلیکان است.

گشت و گذار در پارک و فضای سبز اطراف دریاچه کیو به شما احساس سرزندگی و نشاط می بخشد. تنفس هوای پاکیزه در کنار منظره زیبا دریاچه واقعا بی نظیر است. با استقبال گردشگران و مردم محلی از دریاچه کیو، امکانات تفریحی متنوع در این مکان فراهم شده اند تا مردم بتوانند نهایت لذت را از لحظاتشان در دریاچه کیو ببرند و خاطره شیرین و فراموش نشدنی از خرم آباد در دفتر زندگی شان ثبت کنند.

منبع: توریسم آنلاین

به "کیا رفتن دریاچه کیو؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا رفتن دریاچه کیو؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید