اینتل امیدوار است 6 تا 9 ماه دیگر فراوری تراشه برای خودروسازان را شروع کند

به گزارش وبلاگ عکس، پت گلسینگر، مدیرعامل شرکت اینتل، در جریان مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز گفته که این شرکت میخواهد ظرف 6 تا 9 ماه آینده فراوری تراشه های لازم اتومبیل سازها را شروع کند.

اینتل امیدوار است 6 تا 9 ماه دیگر فراوری تراشه برای خودروسازان را شروع کند

حتی اگر اینتل در این محدوده زمانی قادر به عملی کردن وعده خود نباشد، همین خبر نشان می دهد که اینتل می خواهد در زمینه فراوری تراشه برای دیگر شرکت ها به رقیب مهمی تبدیل گردد. اینتل ماه گذشته اعلام نمود که در کنار فراوری تراشه های مبتنی بر معماری x86، بر روی تراشه های Arm و RISC-V نیز تمرکز خواهد نمود. همچنین این شرکت میخواهد 20 میلیارد دلار بر روی کارخانه های خود در آریزونا سرمایه گذاری کند تا ظرفیت فراوری تراشه ها افزایش پیدا کند.

صنعت اتومبیل سازی از جمله بخش هایی است که به دلیل کمبود جهانی تراشه متحمل ضرر فراوانی شده است. به عنوان مثال می توانیم به شرکت هایی مانند فورد و جنرال موتورز اشاره کنیم که به دلیل کمبود قطعات لازم مجبور به توقف فراوری یا تغییر در کامیون های خود شده اند.

کمبود جهانی تراشه به نقطه ای رسیده که حالا حتی دولت بایدن هم می خواهد در این زمینه مداخله کند. رییس جمهور آمریکا خواهان آنالیز زنجیره تأمین تراشه ها شده و مدیران اجرایی شرکت هایی مانند اینتل، گوگل، فورد، جنرال موتورز، TSMC و Dell امروز در یک جلسه در کاخ سفید حاضر خواهند شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینتل امیدوار است 6 تا 9 ماه دیگر فراوری تراشه برای خودروسازان را شروع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل امیدوار است 6 تا 9 ماه دیگر فراوری تراشه برای خودروسازان را شروع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید