این موارد را در چک فهرست خرید (اجاره) خانه قرار بدهید، وگرنه بعدا کلی افسوس می خورید و اذیت می شوید!

به گزارش وبلاگ عکس، برای خرید یا اجاره باید چک فهرست داشته باشید، چون هر چقدر حواستان جمع باشد نکاتی را فراموش می کنید که مهم هستند و بعد متوجه شان می شوید.

این موارد را در چک فهرست خرید (اجاره) خانه قرار بدهید، وگرنه بعدا کلی افسوس می خورید و اذیت می شوید!

حتی بعضی از مسائل آنقدر پنهان هستند که یکی دو ماه بعد از استقرار متوجه شان می شوید. چیزهایی مثل:

واحد شما در دو طبقه باشد و متوجه شوید که اتاق خواب مستر، سرویس بهداشتی ندارد و بعد متوجه عذاب این کمبود شوید:

اگر رانندگی می کنید و رفت و آمد طولانی دارید، سعی کنید در شرق محل کار خودخانه بگیرد. به این ترتیب صبح ها به سمت غرب و عصر به سمت شرق رانندگی می کنید و در هر دو مسیر خورشید در چشمانتان نخواهد بود و ایمن تر خواهید بود و کمتر استرس خواهید داشت:

زیست در خانه ای که تنها یک سرویس بهداشتی دارد:

دوست دارید در محله ای خانه بگیرید. وقت بگذارید و غروب ها در آن قدم بزنید. ببینید اصلا شرایط اینترنتش چطور است یا وقتی باران می بارد، چه شرایطی پیدا می نماید:

درختان تندرشد مانند ساقه بامبو می توانند در عرض چند سال برایتان مسائل بزرگ ایجاد نمایند:

از بازرس پیشنهادی مشاور مسکن خود استفاده نکنید. یکی را تهیه کنید که تخصص لوله کشی داشته باشد!

در خصوص محله و همسایه های نزدیک و دور محتاط باشید. شما می توانید به راحتی عاشق یک خانه شوید و خود را در آنجا تصور کنید، اما تا زمانی که مطمئن نشده اید که زندگی در آن مکان راحت خواهید بود، چنین خرید بزرگی انجام ندهید. در خارج خانه گردش کنید. آن را در شب نیز آنالیز کنید. ببینید هنوز ساکت و آرام است؟ آیا کسی هست که بتواند در خصوص همسایه ها به شما بگوید؟

خانه را به طور حرفه ای به وسیله شخصی کاربلد بازرسی کنید. بازرسی خطوط لوله کشی و کانال های هوا نیز مهم است. بفهمید کی آبگرمکن درست کار می نماید و از این جور چیزها. استخرهای شنا می توانند یک کابوس تعمیر و نگهداری باشند و به همین علت، من هرگز نمی خواهم خانه ای بخرم که استخر داشته باشد.

ممکن است یک خانه خیلی خوب خریداری کنید. اما بعد متوجه شوید که همسایه های زیری شما سیگاری حرفه ای هستند یا بدتر از آن.

آنها به قدری دود می نمایند که وقتی کمدهای آشپزخانه را در زیر و کنار سینک باز می کنید بوی آن را حس می کنید، زیرا بو از سوراخ های اطراف لوله کشی پخش می گردد.

در تابستان نمی توانید پنجره ها را باز کنید، بوی تعفن سیگار از آن ها می پیچد و خانه را پر می نماید.

قبل از خرید، حتما توپوگرافی محلی را آنالیز کنید.

بهتر است در نقطه مرتفع در محله خود باشید، نه در یک نقطه کم ارتفاع که هنگام بارندگی، آب را از حیاط های دیگر جمع می نماید.

از خانه با سقف های کم ارتفاع پرهیز کنید. شما هیچ وقت به آنها عادت نخواهید کرد.

پوشش گوشی موبایل و اینترنت پرسرعت و td-lte یا فیبر نوری را آنالیز کنید.

چک کنید اطراف خانه تان پاتوق افراد معتاد یا محل گذاشتن زیاله در شب ها نباشد یا نهری پر از پشه از نزدیکی آن رد نگردد.

اتاق خواب شما به کدام جهت است. جایی زندگی می کردم که اتاق خواب رو به جنوب شرقی بود و بدون توجه به اینکه ترموستات چه مقدار دما را نشان می داد یا پرده ها چقدر سنگین بود، همواره گرم بود.

در خصوص نورگیری هم تحقیق کنید.

قانون هر که بامش بیش، برفش بیشتر را در نظر داشته باشید. استخر بزرگ و خانه بزرگ و پنجره های زیاد و باغ، هزینه جانبی دارند.

اگر خواب سبکی دارید، هرگز خانه ای نخرید که در آن آشپزخانه، لباسشویی (لاتدری روم) یا دیوار اتاق نشیمن با اتاق خواب اصلی مشترک است.

خانه ویلایی قدیمی یا زمین یایر در کنار خانه لوکسی که می خواهید خریداری کنید یعنی دو سه سال تحمل صدای ساحت و ساز!

دکوراسیون داخلی تمام سفید جاذب خیلی ها هنگام خرید است. اما حفظ آن بعدا برای خریدار بسیار سخت است.

اگر می خواهید تنها خانه موجود در یک راه روستایی را خریداری کنید، درنگ کنید. توسعه دهنده مسیر ممکن است هرگز دست به آن نزند و شما هم بودجه تعمیر مسیر را نداشته باشید:

مجتمع ما بسیار ساکت است. اما بعدا متوجه می شوید که تنها همسایه شلوغ، کسی که واجد بالایی شما را دارد و خواب و آرامش را از شما گرفته. صدای دویدن بچه ها و نوه ها، نظافت خانه در ساعت چرت عصرگاهی و صدای مهمان ها در ساعات بعد نیمه شب یا صدای دعوای زن و شوهر و …

نشت آب! یکی از مزاجم ترین و خرج زاترین چیزها در خانه نوی شما. بسیار مواظبش باشید.

مسیر خروج فاضلاب و سینک ها را حتما چک کنید. به برترین شکلی که می گردد!

ببینید که پریزهای برق در خانه به مقدار کافی و در جای مناسب است یا پریز نیم سوخته ای در جایی هست یا نه. ببینید که خانه اتصال ارث دارد یا خیر.

خانه طبقه دوم: تردید همیشگی در استفاده یا عدم استفاده از آسانسور.

فاصله سرویس بهداشتی تا اتاق نشمین را چک کنید. فاصله کم یعنی احتیاج به ایجاد صدای زیاد برای ماسکه کردن بعضی صداهای طبیعی اما ناخوشایند به خصوص در حضور مهمان ها!

ویوی خوب خانه را این روزها خساب می نمایند. اما سعی کنید که خانه ای نخرید یا اجاره نکنید که همه پنجره های آن رو به آپارتمان های دیگر با فاصله کم باز شوند.

قرار نیست برای خانه اجاره ای زیاد خرج کنید. پس احتیاج به کابل کشی و کافی نبودن مقدار نور و مستهلک بودن لوله ها را در نظر بگیرید.

مقدار شارژ ساختمان را بپرسید.

منبع: یک پزشک

به "این موارد را در چک فهرست خرید (اجاره) خانه قرار بدهید، وگرنه بعدا کلی افسوس می خورید و اذیت می شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این موارد را در چک فهرست خرید (اجاره) خانه قرار بدهید، وگرنه بعدا کلی افسوس می خورید و اذیت می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید