توییتر اسرار شخصی کاربران را برملا می نماید؟ ، افشای 90 درصد اطلاعات خصوصی افراد با رصد موقعیت مکانی

به گزارش وبلاگ عکس، یک گروه بین المللی از پژوهشگران پیروز شدند یک ابزار الگوریتمی را ایجاد نمایند که از توییتر برای پیش بینی دقیق جایی که در ان زندگی می کنید یاری می گیرد. این الگوریتم می تواند درعرض چند دقیقه با دقت بیش از 90 درصد اطلاعاتی خصوصی از شما را رصد کند. این الگوریتم می تواند پیش بینی کند که شما کجا کار می کنید، عبادت می کنید، و حتی به کدام باشگاه می روید و چه موسیقی هایی می شنوید.

توییتر اسرار شخصی کاربران را برملا می نماید؟ ، افشای 90 درصد اطلاعات خصوصی افراد با رصد موقعیت مکانی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این ابزار که LPAuditor نامیده می گردد (آنالیز نماینده حریم شخصی محل سکونت)، از توانایی توییتر برای تشخیص موقعیت مکانی در سال 2009، سوء استفاده می نماید. سالهاست که کاربران محل ندگی، کار، باشگاه و ... را در توییت های خود تعیین می نمایند. ضمناً سیستم موقعیت مکانی اتوماتیک نیز، آمار محل زندگی کاربران را تعیین می نماید. تعداد معدودی از کاربران این بخش را قفل نموده اند اما بعضی دیگر همچنان آمار محل زندگی خود را به توییتر تحویل می دهند.

محققان، LPAuditor را برای تجزیه و تحلیل توییت های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی توسعه دادند و اطلاعات دقیقی در مورد مکان های خصوصی مرتبط با افراد را به دست آوردند. آنها این فرایند را در یک مقاله تازه به طور مفصل طی ماه آینده در سمپوزیوم امنیت شبکه و توزیع داده ها ارائه خواهند داد. اما بر اساس اطلاعات کلی، ما می دانیم که این گروه با تجزیه و تحلیل خوشه های مختصات و بعلاوه نشانگرهای زمان بندی در توییت، قادر به کشف جاهایی بودند که ده ها هزار نفر از مردم زندگی می کردند، کار می کردند و وقت خصوصی خود را صرف می کردند.

آیا کاربران مقصرند؟

یکی از اعضای ارشد سیاستگذاری توییتر در این خصوص می گوید: اشتراک گذاری اطلاعات موقعیت مکانی در توییتر همیشه داوطلبانه است و شرکت همیشه به کاربران اجازه داده است تا این اطلاعات را حذف نمایند. این کارشناس توییتری گفت: ما در سال 2015 متوجه شدیم که اطلاعات مکانی می تواند برای الگوریتم های ارزیابی ما مفید باشد اما اما دیدگاه کلی ما در مورد اشتراک گذاری مکان ها همیشه این است که باید داوطلبانه باشد و کاربران می توانند خود انتخاب نمایند که موقعیتشان را افشا نمایند یا خیر.

درست است که کاربران اغلب خودشان در پی نشان دادن موقعیت مکانی خود هستند. اما بین انتخاب به اشتراک گذاشتن این که در پاریس هستید و انتخاب دقیقا همان جایی که در پاریس زندگی میکنید تفاوت زیادی وجود دارد. با این حال، توییتر سالهای گذشته را با این تصمیم گذراند که اقدام به اشتراک گذاری مکان های کاربران خود با یاری مختصاتGPS کند. این واقعیت که جزئیات به اشتراک گذاری اطلاعات در بخش یاریهای توییتر نوشته شده است، به نفع کاربرانی نخواهد بود که نمیدانند باید این بخشها را مطالعه نمایند.

جیسون پولاکیس، یکی از همکاران این مطالعه و استادیار علوم رایانه در دانشگاه ایلینوی در شیکاگو، می گوید: اگر شما از این مسائل آگاه نباشید، هرگز این اطلاعات را حذف نمی کنید. حریم خصوصی و امنیت بسیاری از افراد به وسیله این اطلاعات در خطر است.

روند پژوهش چگونه بود؟

در ماه نوامبر سال 2016، پس از آنکه توییتر تنظیمات خود را تغییر داد، پولاکیس و محققان بنیاد تحقیقات و فناوری در کرت آغاز به کشف ابرداده های توییتر از API این شرکت کردند. آنها بر اساس تحقیقات پیشین، نشان دادند که ممکن است بتوان اطلاعات خصوصی را از توییت های جغرافیایی به دست آورد ، اما می خواستند ببینند آیا می توان این اطلاعات را در مقیاس و با دقت بیشتر با استفاده از هوش مصنوعی مورد استفاده قرار داد یا خیر.

محققان، مجموعه هایی متشکل از 15 میلیون توییت با موقعیت جغرافیایی از حدود 87 هزار کاربر را تجزیه و تحلیل کردند. بعضی از داده های موقعیت مکانی مرتبط با این توییتها ممکن است از کاربرانی اخذ شده باشد که می خواستند اطلاعاتی مثل مکان برگزاری کنسرت را عمدا به اشتراک بگذارند و درواقع از کار خود آگاه بودند اما کاربران زیادی نیز وجود داشتند که بدون هدف خاصی و حتی بی توجه به عواقب کاری که می نمایند، اطلاعات خود را به اشتراک گاشته اند.

محققان LPAuditor با هدف پیش بینی اینکه خوشه های موقعیت مکانی ممکن است به خانه کاربر متصل باشد، مکان هایی را جستجو کردند که مردم در طول آخر هفته، طولانیترین فاصله را برای رسیدن به آن طی می نمایند. تفکر این روش این بود: در طول هفته شما ممکن است صبح، شب و روزتان را با یک الگوی غیر قابل پیش بینی توییت کنید، اما در خانه بیشتر مردم بیشتر وقت خود را صرف تعطیلات آخر هفته می نمایند.

آنها سپس مکان هایی از این توییت ها را با پیش بینی های ابزار هوشمند مقایسه کردند و دریافتند که بسیار دقیق حدس زده بودند و محل زندگی 92.5 درصد از مردم به طور صحیح شناسایی شد. البته آمار حدس محل کار کاربران چندان دقیق نبود و به اعتقاد پژوهشگران، دلیل این مووع به مشغله افراد و این که شاید در محل کارشان کمتر توییت می زدند مرتبط باشد. در مورد فعالیت های مذهبی، مراجعه به باشگاه، کلاس و ... نیز نتایج بسیار عالی و حدود 80 درصدی بود.

راهی برای حل این معضل وجود دارد؟

اکثریت داده های این تحقیق بر اساس توییت هایی بود که قبل از تغییر سیاست های توییتر در آوریل 2015 ارسال شده بود. بنابراین این یک واقعیت است که توییتر به درستی سیاست های خود را تغییر داده است. اما مشکل این است که بسیاری از اطلاعات مکانی قبل از 2015 هنوز به وسیله API در دسترس هستند. توییتر پس از تغییر سیاست های خود در پاسخ به این مشکل گفته: ما احساس کردیم که مناسب نیست به عقب برگردیم و به طور یک جانبه تصمیم بگیریم توییت های مردم را بدون رضایتشان تغییر دهیم.

این اولین مطالعه ای نیست که نشان دهد چه چیزی می تواند از داده های موقعیت مکانی یا حتی توییت های جغرافیایی رصدگردد. اما، به گفته هنری کاتز، یک دانشمند کامپیوتری در دانشگاه راچستر که تحقیق مشابهی انجام داده است، این مقاله پر بار تر و هشدار دهنده تر است.

کاتز می گوید: مشکل بزرگ امروز افراد نابکار نیستند که به توییت های شما نگاه می نمایند. این مساله مرتبط به برنامه های تلفن همراه است که تمام تاریخچه GPS شما را سرقت می نماید و می توانند از این داده ها سوء استفاده نمایند.پولاکیس می گوید، بیشتر مردم می توانند از همین امروز اطلاعات مکانی خود را حذف می نمایند و قبل از به اشتراک گذاری آن در آینده فکر نمایند.

*رویا پاک سرشت

منبع: انتخاب

به "توییتر اسرار شخصی کاربران را برملا می نماید؟ ، افشای 90 درصد اطلاعات خصوصی افراد با رصد موقعیت مکانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییتر اسرار شخصی کاربران را برملا می نماید؟ ، افشای 90 درصد اطلاعات خصوصی افراد با رصد موقعیت مکانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید