حریم اطراف کاروانسراهای تاریخی میامی آزادسازی گردد

به گزارش وبلاگ عکس، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: آزادسازی حرایم اطراف کاروانسراها نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد.

حریم اطراف کاروانسراهای تاریخی میامی آزادسازی گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان سمنان، سید محمدصادق رضویان روز پنجشنبه 11 شهریور ماه 1400 در بازدید و آنالیز موضوعات مرتبط با کاروانسرای تاریخی میاندشت با حضور مسئولان این شهرستان بیان نمود: ثبت جهانی و توجه به سامان دهی کاروانسراها نقش مؤثری در رشد توریستی این شهرستان دارد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان میامی به پیشنهادهای سرمایه گذار بخش خصوصی کاروانسرای میاندشت در مورد مشارکت در طرح های منابع طبیعی و محیط زیست، مباحث مربوط به احیا قنوات کاروانسرا و برطرف آسیب های منظری اشاره نمود و خواهان مشارکت مسئولان در برطرف مسائل شد.

رضویان تأکید کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و برطرف مسائل سرمایه گذاران از اولویت های مهم است.

رحیم عامری، دادستان عمومی و انقلاب میامی هم به موقعیت قرارگیری کاروانسرا و تأثیر آن در کاهش تصادفات جاده ای اشاره و تأکید کرد: بهره برداری و احیای کاروانسرای میاندشت نقش مهمی در جذب توریست و گاهش تصادفات جاده ای دارد.

عباس طاهران پور معاون فرماندار میامی هم با تشریح اهمیت صندلی توریستی در شهرستان میامی، گفت: دستگاه های اجرایی این شهرستان آماده هرگونه یاری برای تسهیل امر سرمایه گذاری و آماده سازی شهرستان برای حضور ارزیابان یونسکو هستند.

کاروانسرای میاندشت در 40 کیلومتری شرق میامی در راستا جاده میامی به مشهد قرار گرفته است. میاندشت عظیم ترین مجموعه کاروانسرای ایران شامل سه کاروانسرا صفوی و قاجار است. کاروانسرای غربی مربوط به دوره صفوی و دو کاروانسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است.

کاروانسرای میاندشت یکی از شش کاروانسرای شاخص استان سمنان است که قرار است در لیست جهانی ثبت شوند.

منبع: توریسم آنلاین

به "حریم اطراف کاروانسراهای تاریخی میامی آزادسازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم اطراف کاروانسراهای تاریخی میامی آزادسازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید