درمان امیدوار کننده سرطان با ژل زیستی

به گزارش وبلاگ عکس، استفاده از سلولهای T برای مقابله با سرطان به نام تکنیک ایمن درمانی شناخته شده است. در آنالیز های آزمایشگاهی تعیین شده که این روش، نتایج امیدوارکننده ای در درمان سرطان به همراه دارد. با این حال محدودیتی نیز وجود دارد و آن اینکه این دسته از سلولها فاقد توان لازم و چشمگیر برای انجام این کار (به تنهایی) هستند و این بدان معناست که باید پس از انجام اصلاحاتی در آنها دوباره وارد جریان خون شده تا تأثیرگذاری مورد نظر را داشته باند.

درمان امیدوار کننده سرطان با ژل زیستی

اکنون محققان شیوه ای نوین ارایه نموده اند که طی آن ژل زیستی مخصوصی را با انبوهی از سلولهای T پر نموده و آن را مستقیما به تومور سرطانی تزریق می نمایند. بدین ترتیب فرآیند ایمنی درمانی با راحتی و ضریب دقت بیشتری انجام می گردد.

سرطان یکی از مرگ آورترین بیماریهاست که انواع مختلف آن در سراسر دنیا قربانی می گیرد اما در سالهای اخیر و به لطف پیشرفتهای اجرا شده در علم پزشکی این بیماری به تدریج تحت کنترل محققان قرار می گیرد.

در نوعی درمان سلولی که به نام ACT شناخته شده است سلولهای T بدن آموزش می بینند که به مقابله با سلولهای سرطانی بپردازند. این روش نتایج دلگرم نماینده ای در درمان بعضی از انواع سرطان های سخت نظیر لوکمی و غدد لنفاوی به همراه داشته است. اما طولانی مدت بودن این روش همیشه به عنوان نقطه ضعف آن به چشم می آمده است.

اکنون و با استفاده از ژل زیستی فراوری شده توسط دانشمندان مرکز تحقیقاتی بیمارستان دانشگاه مونترال کانادا این فرآیند تنها به چند روز محدود شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درمان امیدوار کننده سرطان با ژل زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان امیدوار کننده سرطان با ژل زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید