درمان فوری بعد از حملات اسپری فلفل

به گزارش وبلاگ عکس، اسپری OC که به اسپری فلفل (Oleoresin Capsicum) معروفیت دارد معمولاً از طریق مأموران پلیس و نیروی انتظامی برای ترساندن و عقب نشاندن مهاجمان و مجرمان استفاده می شود.

درمان فوری بعد از حملات اسپری فلفل

اما گاهی افراد معمولی برای دفاع از خود در مواقعی که احساس خطر می کنند نیز از اسپری فلفل استفاده می کنند؛ مخصوصاً آنهایی که تنها سفر می کنند یا کسانی که به گردش در طبیعت می فرایند و می خواهند از حمله حیوانات درنده در امان باشند.

ماده ای که این اسپری از آن تشکیل شده است از روغن موجود در فلفل قرمز گرفته می شود و به شکل اسپری، گاز، ژل و کف به فروش می رسد. مأموران پلیس اغلب برای استفاده از اسپری فلفل دوره های خاصی را می گذارنند و خودشان آن را از قبل تجربه می کنند.

اسپری فلفل منجر به بروز درد، سوختگی و قرمزی چشم و التهاب عصبی می شود.

اما اگر خودتان مورد حمله قرار بگیرید، آیا می دانید چه اقداماتی باید انجام دهید تا از عوارض اسپری فلفل نجات پیدا کنید؟

مرحله اول: سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. بیشتر حملات آسم به دلیل اضطراب، خشم و برافروختگی ایجاد می شوند. بنابراین، بعد از پاشیدن اسپری، سعی کنید آرام باشید.

مرحله دوم: اگر در هنگام انجام تمرینات نظامی و دفاع شخصی، لنز طبی یا آرایشی در چشم خود دارید، قبل از قرار گرفتن در معرض اسپری فلفل آن را از چشمتان خارج کنید. اگر بعد از اسپری این کار را انجام دهید، محلول اسپری در چشم شما پخش می شود و منجر به سوختگی چشم هایتان خواهد شد.

مرحله سوم: داروهای بدون تجویز ضدالتهاب مثل ادویل یا اَلیو همراه داشته باشید و آن را با خود به جلسات تمرین نظامی و دفاع شخصی ببرید. فوراً این دارو را بعد از قرار گرفتن در معرض اسپری فلفل مصرف کنید تا تورم و التهاب به حداقل برسد.

مرحله چهارم: مقدای مایع ظرفشویی همراه داشته باشید تا برای استفاده بعد از اسپری شدن به کار ببرید تا باقیمانده اسپری را از روی صورت خود پاک کنید. از آنجا که اسپری فلفل چرب و روغنی است، بهتر است از مایع ظرفشویی که لکه های چربی را بهتر پاک می کند استفاده نمایید. سعی کنید به محض این که در معرض اسپری فلفل قرار گرفتید صورت خود را بشویید.

نکته مهم: از درمان های خانگی مانند استفاده از شیر یا آلوئه ورا بپرهیزید زیرا اینها فقط باعث پخش شدن مواد اسپری روی صورت می شوند.

منبع: فوت و فن / healthfully.com

به "درمان فوری بعد از حملات اسپری فلفل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان فوری بعد از حملات اسپری فلفل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید