دریافت نخستین پیغام بیگانه از مریخ!

به گزارش وبلاگ عکس، ایسنا نوشت: دانشمندان قرار است نخستین پیغام بیگانه را به صورت یک سیگنال از مریخ شبیه سازی نمایند.

دریافت نخستین پیغام بیگانه از مریخ!

مؤسسه ستی(SETI Institute) قرار است یک سیگنال رمزگذاری شده را از یک فضاپیما که به دور سیاره سرخ می چرخد، به سه تلسکوپ بزرگ در سیاره ما ارسال کند.

به گفته پژوهشگران، ایده این است که دانشمندان برای تجربه عمیقا دگرگون نماینده ای آماده شوند که هنگام تماس گرفتن موجودات فضایی با ما، برای همه نوع بشر رخ خواهد داد.

می دانیم که حدود پنج تا 20 دقیقه طول می کشد تا یک سیگنال رادیویی از زمین به مریخ برسد اما این گروه پژوهشی، جزئیات کلیدی شبیه سازی خود را از جمله نوع سیگنال و مواردی که شامل آن می گردد، مخفی نگه می دارند. مخفی کاری به این علت است که انتقال سیگنال رمزگذاری شده با عموم مردم به اشتراک گذاشته خواهد شد تا آنها نیز در رمزگشایی یاری نمایند.

مدارگرد مریخ متعلق به آژانس فضایی اروپا(ESA)، پیغام رمزگذاری شده را در روز چهارشنبه ساعت سه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(22:30 به وقت تهران) انتقال خواهد داد و زمین آن را 16 دقیقه بعد و پس از طی کردن 180 میلیون مایل در فضا، دریافت خواهد نمود. پس از ارسال سیگنال، دانشمندان آن را پردازش خواهند کرد و برای رمزگشایی در دسترس عموم قرار خواهند داد.

این سیگنال به وسیله مدارگرد ردیابی گاز(TGO) پروژه اگزومارس(ExoMars) به زمین ارسال خواهد شد که جو مریخ را از سال 2016 مطالعه می نماید.

دانیلا دی پائولیس(Daniela dePaulis)، هنرمند پروژه نشانه ای در فضا(A Sign in Space) گفت: بشریت در طول تاریخ، در پی یافتن معنا در پدیده های قوی و دگرگون نماینده بوده است. دریافت پیغامی از یک تمدن فرازمینی، یک تجربه عمیقا دگرگون نماینده برای همه نوع بشر خواهد بود. پروژه نشانه ای در فضا، فرصت بی سابقه ای را برای تمرین و آمادگی برای این سناریو به وسیله همکاری دنیای ارائه می دهد و یک جستجوی بی انتها را برای یافتن معنا در همه فرهنگ ها و رشته ها تقویت می نماید.

پروژه نشانه ای در فضا قرار است نخستین پروژه ای باشد که چنین شاهکاری را انجام می دهد. پژوهش های دیگر، سیگنال هایی را به فضا فرستادند اما برعکس آن را انجام ندادند.

آرایه تلسکوپ آلن(ATA)، رصدخانه گرین بانک(GBT) در ویرجینیای غربی و ایستگاه نجومی رادیویی مدیسینا(Medicina Radio Astronomical Station) در شمال ایتالیا، برای جمع آوری سیگنال از مریخ با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

هنگامی که موسسه ستی سیگنال بیگانه را دریافت کند، گروه ها با همکاری پایگاه داده Open Data Archive و شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز Filecoin، داده های پردازش شده را به صورت ایمن ذخیره خواهند کرد.

موسسه ستی برای تعامل با مردم، یک رویداد پخش زنده را در رسانه های اجتماعی میزبانی خواهد نمود که مصاحبه با اعضای کلیدی گروه از جمله دانشمندان، مهندسان و هنرمندان را در بر دارد و در سراسر دنیا، به صورت زنده پخش می گردد.

موسسه ستی درباره این رویداد نوشت: هر کسی که در زمینه رمزگشایی و تفسیر پیغام کار می نماید، می تواند در خصوص این فرآیند در سرور A Sign in Space Discord صحبت کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "دریافت نخستین پیغام بیگانه از مریخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت نخستین پیغام بیگانه از مریخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید