دشت آویشن در جاده چالوس، جلوه ای از بهشت

به گزارش وبلاگ عکس، در این مطلب به معرفی دشت آویشن در جاده چالوس و معرفی طبیعت این دشت و جاذبه های گردشگری آن می پردازیم.

دشت آویشن در جاده چالوس، جلوه ای از بهشت

دشت آویشن در جاده چالوس را می شناسید؟ بر اساس انتخاب وب سایت نشنال ژئوگرافی جاده چالوس ایران به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان انتخاب شده است. زیبایی های بی شمار و جاذبه های شگفت انگیز طبیعی و توریستی این جاده را به یک مسیری مجذوب نماینده و تماشای تبدیل نموده است. چشمه ها و آبشارها و رودخانه ها و دریاچه ها و کوه ها و دشت ها و جنگل های بسیاری در فاصله ای نزدیک با این جاده قرار دارند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

موقعیت دشت آویشن در جاده چالوس

دشت آویشن در جاده چالوس و در منطقه معروف ارنگه قرار گرفته است. منطقه ارنگه یکی از قطب های گردشگری در جاده چالوس است و به غیر از خود روستا، هفت روستای دیگر نیز در آن قرار گرفته است. انبوه جاذبه های توریستی و نقاط تماشای این روستاها منطقه ارنگه را به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری تبدیل نموده است.

دشت آویشن در جاده چالوس در روستای خور منطقه ارنگه قرار گرفته است. روستای خور سه جاذبه گردشگری مشهور دارد: اولی پیست اسکی، آبشار خور و دشت آویشن.

روستای خور کجاست؟

روستای خور در دامنه غربی قله گندم چال قرار گرفته است و یکی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز به شمار می رود. روستای خور یکی از روستاهای دهستان آدران است و بعد از روستای سیجان و بر دشتی سرسبز قرار گرفته است. آبشار پنجاه متری این روستا از یک صخره زیبا جاری می گردد و تصویری خاص ایجاد می نماید. دشت آویشن محل روییدن گیاهان دارویی مانند آویشن، پونه، کنگر و ریواس است و در کل به دشت آویشن مشهور شده است.

دشتی در دل بهشت

دشت آویشن در جاده چالوس بر دامنه قله پهنه سار قرار گرفته است. در بسیاری از روزهای سال گروه های علمی و دانشجویی در این دشت حضور پیدا می نمایند تا درباره گیاهان دارویی تحقیق نمایند.

مسیر رسیدن به دشت آویشن با درختان وحشی و انبوه سیب، آلو و گیلاس تزیین شده است. خود دشت اما به زیبایی بهشت است. بیش از همه به خاطر عطر دلپذیر گیاهان دارویی که درذ هوا پخش است، حسی بی بدیل ایجاد می نماید. باید خود را بالای این تپه ببینید تا تمام این زیبایی ها را از نزدیک لمس کنید. اگر به تماشای های شمال ایران علاقه دارید، ویدئو لحظات نفس گیر بر روی پل ورسک را در مجله ببینید.

برترین زمان سفر به این دشت

دشت آویشن در منطقه ای کاملا کوهستانی قرار گرفته است. این ارتفاع زیاد از سطح دریا باعث شده تا تابستان های روستای خور بی میزان خنک و خوش آب وهوا باشد. مه غلیظ کوهستانی در بیشتر روزهای سال و مخصوصا صبح ها بر روی دشت آویشن قرار می گیرد.

برترین زمان مسافرت به دشت آویشن در جاده چالوس در فصل های بهار و تابستان است. در فصل بهار گیاهان موجود بر پهنه این دشت فراوان تر هستند و اگر هدف شما از سفر چیدن گیاهان دارویی باشد باید در بهار به این منطقه بروید. در تابستان نیز درجه حرارت و رطوبت روستا در حالت دلپذیری قرار گرفته است. گرچه ممکن است گیاهان دارویی کمتری را بتوانید بچینید اما قطعا از خنکای هوای روستای خور در تابستان بیشتر لذت می برید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری 5 مورد از شگفتی های زیر زمین که شما را شوکه می نمایند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "دشت آویشن در جاده چالوس، جلوه ای از بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت آویشن در جاده چالوس، جلوه ای از بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید