دلایل تقاضای زیاد برای خودروی سفید رنگ

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران- هرکس در شهر رانندگی میکند با انبوهی از ماشین رنگ سفید روبرو میشود که در راست وچپ و عقبش در حال رانندگی هستند.

دلایل تقاضای زیاد برای خودروی سفید رنگ

شهر پرشده از ماشین هایی که تنوع رنگی درمیان آنها کم است گرچه در بعضی شهرها بسته به سطح رفاه مردم تنوع در مدل ماشین هم کمتر است اما سوال اینجاست چرا تنوع رنگی اینقدر کم است آیا قیمت رنگ ماشین سفیدارزانتر است ویا تقاضا وسلیقه مردم به این رنگ نزدیکتر است؟

به گزارش وبلاگ عکس ، تصاویر انبار ماشین های فروخته نشده هم نشان دهنده انبوهی از رنگ سفید است:

با جستجو برای دلایل انتخاب رنگ های محدود برای ماشین به وسیله مردم، میتوان تقسیم بندی ساده را انجام داد که بشرح زیر است:

فروش مجدد خودرو

رنگ یک خودرو تاثیر غیرقابل انکاری هنگام فروش مجدد دارد. به همین علت است که مردم رنگ های سفید، سیاه و نقره ای را انتخاب می نمایند تا مشتری اول و آخر یک خودرو نباشند.

و ب سایت ایسکارز با آنالیز بیش از 6 میلیون خودروی نو و دست دوم بین سال های 2017 تا 2020، تعیین نموده است که کدام رنگ ها در فروش مجدد یاری می نمایند و کدام رنگ ها به ارزش خودرو لطمه وارد می نمایند. کارل برائر Karl Brauer از تحلیل گران ارشد ایسکارز می گوید: وقتی مشتریان مدل و سال ساخت خودرویی را انتخاب کردند، مهم ترین موضوعی که روی تصمیم آن ها تاثیر می گذارد رنگ خودرو است.

چون به هر حال در مقطعی از زندگی به هر علت می خواهید خودرو خود را بفروشید، از همان ابتدا در خرید آن به ویژه رنگی که انتخاب می کنید باید دقت داشته باشید. رنگ های متداول همان رنگ های سفید، سیاه و نقره ای هستند نه به خاطر اینکه با سلیقه مردم جور در می آیند، بلکه به خاطر آن است که مردم می خواهند هنگام فروش با دردسر کمتری روبرو شوند و ارزش خودروی آن ها بهتر حفظ گردد. به بیان دیگر مردم سفید و سیاه و نقره ای را به خاطر این انتخاب نمی نمایند که این رنگ ها را دوست دارند یا تقاضا برای آن ها بالاتر است و شاید برای مردم جالب باشد که رنگ های خاصی وجود دارند که حتی باعث بالاتر رفتن قیمت خودرو هم می شوند.

بعلاوه وقتی می خواهید خودروی خود را بفروشید، اگر رنگ خودرو سفید باشد، ارزش بیشتری را خواهد داشت.

درحالی که ارزش خودرو بیشتر باقی می ماند، در بیشتر موارد هم مبلغ اضافی برای سفارش این رنگ پرداخت نمی کنید و خودروسازان وجهی بابت انتخاب رنگ سفید از شما دریافت نمی نمایند.(خودرو تک)

بازتاب گرما

رنگ سفید یکی از برترین رنگ ها در بحث منعکس کردن گرما است، به این معنی که کابین خودرو در تابستان خنک تر خواهد بود.

خوش تعمیر

این رنگ بعلاوه خط و خش های کوچک را بهتر از رنگ های دیگر پنهان می نماید و در هنگام تصادف و یا صافکاری این رنگ نسبت به سایر رنگ ها بهتر و هم خوان تر با بدنه خودرو در می آید و به عبارتی سیکل تعمیر و برطرف خرابی آن بسیار آسان تر است تا رنگ های متالیک در خودروهای مشابه آسان تر است.(خبرآنلاین)

بنا بررصد وبلاگ عکس، آنچه که بیشترمردم را به سمت خودروی رنگ سفید میکشاند امکان فروش مجدد خودرو است و حتی در خودرو های دست دوم هم بهعلت خوش تعمیر بودن خودروی سفید رنگ ، این رنگ متقاضی بیشتری دارد زیرا سلم تر بنظر می آیند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "دلایل تقاضای زیاد برای خودروی سفید رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل تقاضای زیاد برای خودروی سفید رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید