روزی که یک گوریل بچه انسان نما به جهان آورد

به گزارش وبلاگ عکس، گوریل معروف باغ وحش بریستول انگلستان، پس از 20 سال، دومین فرزندش را به جهان آورد.

روزی که یک گوریل بچه انسان نما به جهان آورد

به گزارش خبرآنلاین، سالومه که نام این گوریل است، پس از به دنیا آوردن فرزندش، رفتاری را در پیش گرفته که به زعم مسوولان و پزشکان این باغ وحش، تنها می تواند از یک پرستار حرفه ای سر بزند. رفتار این مادر و فرزند، رفتاری است که فقط در انسان ها دیده شده.

دنیای عجیب و غریب حیوانات، مثل راه رفتن در جاده ای مه آلود است. نمی توان در خصوص اشیایی که در مه دیده می شوند، اظهارنظری قطعی کرد. چنین فرضیه ای درباره حیوانات هم صادق است. این مطلب بازخوانی خبر و اتفاقی عجیبی است که سال 1385 در همشهری سرنخ منتشر شد.

این بار، اما اتفاق جدیدی که در باغ وحش بریستول انگلستان روی داده، باعث تحیر مسوولان این باغ وحش شده است.

روزنامه انگلیسی گاردین، درباره این رویداد می نویسد: گوریل معروف این باغ وحش، پس از 20 سال، دومین فرزندش را به دنیا آورد. سالومه که نام این گوریل است.

کودک این گوریل، پس از به دنیا آمدن، مانند نوزاد انسان به سراغ سینه مادرش رفت تا شیر بخورد، اما این رفتار برای سالومه کاملا غیرعادی بود. حالا این سالومه است که باید با غریزه اش به این فرزند انسان نما بگوید او فرزند یک گوریل است. سالومه هنوز نتوانسته با این فرزند عجیب و غریب، رابطه ای عاطفی برقرار کند.

برایان کارول، قائم مقام مدیر این باغ وحش درباره سالومه و فرزندش می گوید: رفتار عجیب این بچه گوریل، آن قدر غیرقابل باور است که مثلا بگویید این بچه گوریل معتاد شده. اعتیاد یک جانور نمی تواند قابل درک باشد، اما باید به این نکته اعتراف کنیم که رفتار بچه گوریل رفتاری عادی نیست.

ردروب رییس این باغ وحش به همراه چند نفر از مسوولان و استادان دانشگاه بریستول، سرگرم بررسی رفتار های این گوریل هستند.

ردروب، در تبادل نظر با سی ان ان می گوید: رفتارشناسی جانوران، پیچیده تر از آن است که بگردد طی یکی دو ماه درباره اش حرف زد. سالومه نخستین بچه اش را در 10 سالگی به دنیا آورد، اما نتوانست از آن مراقبت کند و بچه اش مرد. حالا بیم آن را دارد که نکند این بچه نیز بمیرد و او تنها بماند؛ بنابراین رفتارش به گونه ای است که مانند یک پرستار دلسوز، می خواهد از مرگ فرزندش جلوگیری کند.

مسئولان این باغ وحش، از تعدادی گوریل شناس سرشناس در دنیا دعوت کردند که با بررسی رفتار سالومه، پی به راز و رمز رفتار او و فرزندش ببرند. سالومه حاضر نیست لحظه ای از فرزندش جدا گردد و این مساله سبب شده، مسوولان نتوانند به بچه گوریل نزدیک شوند.

منبع: فرارو

به "روزی که یک گوریل بچه انسان نما به جهان آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی که یک گوریل بچه انسان نما به جهان آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید