روش ساخت 6 مدل ماسک عسل برای جوش صورت در خانه

به گزارش وبلاگ عکس، عسل یکی از برترین موادی است که می توانید روی صورت خود قرار دهید تا پوست شما را تغذیه کند. بسیار مرطوب کننده است و خواص ضد میکروبی اش آن را به یک ضد آکنه و دشمن جدی برای مسائل پوستی تبدیل نموده است. در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است روش ساخت چند مدل ماسک عسل برای جوش صورت و تقویت پوست را به شما آموزش دهیم. پس اگر قصد خرید ماسک صورت و بدن دارید ابتدا این مطلب را بخوانید و سپس برای خرید اقدام کنید.

روش ساخت 6 مدل ماسک عسل برای جوش صورت در خانه

انواع ماسک عسل برای جوش صورت

همانطور که گفتیم عسل خواص بسیار زیادی برای پوست و درمان مسائل آن دارد. در تمام ماسک هایی که در این مطلب آموزش داده شده است عسل طبیعی ماده اصلی برای تهیه ماسک است. بهتر است عسلی که برای این کار انتخاب می کنید را از یک فروشگاه مطمئن خریداری نموده باشید تا خیالتان بابت خواص درمانی آن راحت باشد.

1. ماسک عسل برای جوش صورت با دارچین

شما می توانید با ترکیب عسل و دارچین یک ماسک عالی برای مبارزه با آکنه تهیه کنید. برای تهیه این ماسک 3 قاشق چایخوری عسل طبیعی را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت زده و 10 تا 30 دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

  • این ماسک نباید به ناحیه دور چشم تماس داشته باشد.
  • فقط هفته ای یک بار از ماسک صورت با عسل برای جوش بهره ببرید.
  • برای تست آلرژی ابتدا یک قسمت کوچک از پوست پشت دست خود را به ماسک آغشته کنید و کمی صبر کنید، اگر نشانه های آلرژی نداشتید از آن روی صورت بهره ببرید.
  • اگر دارچین ندارید می توانید از جوز بویا بهره ببرید.

2. ماسک عسل برای جوش صورت با لیمو و جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی، یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه و یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت بزنید و سپس با آب گرم بشویید. وقتی ماسک کاملا از روی صورت پاک شد صورت تان را با آب سرد آبکشی کنید تا منافذ پوست بسته شوند.

  • برای تهیه این ماسک از بکینگ پودر استفاده نکنید. جوش شیرین با بکینگ پودر تفاوت دارد.
  • این ماسک برای پوست های حساس مناسب نیست.
  • این ماسک عسل برای جوش صورت چرب کاملا مناسب است.
  • آب لیمو می تواند پوست شما را به نور خورشید حساس کند. پس بعد از استفاده از این ماسک از خانه بیرون نروید و اگر مجبور هستید که بیرون بروید حتما از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 بهره ببرید.

3. ماسک عسل و زردچوبه برای جوش صورت

2 قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری پودر زردچوبه مخلوط کنید. ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب گرم بشویید.

  • شما می توانید از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته بهره ببرید.
  • زردچوبه علاوه بر درمان آکنه می تواند چربی اضافه پوست شما را هم از بین برده، تغییر رنگ پوست را کاهش دهد.
  • این ماسک برای پوست های حساس کاملا مناسب است.

4. ماسک عسل برای جوش صورت و لکه ها با لیمو

با این ماسک می توانید اسکارها و لکه های تیره صورت را از بین ببرید. 2 قاشق چایخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری آب لیموی تازه مخلوط کنید. ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب گرم بشویید.

  • این ماسک قوی است پس بیشتر از 1 یا 2 بار در هفته از آن استفاده نکنید.
  • این ماسک ممکن است باعث آزار پوست های حساس گردد.
  • آب لیمو می تواند پوست شما را به نور خورشید حساس کند. پس بعد از استفاده از این ماسک از خانه بیرون نروید و اگر مجبور هستید که بیرون بروید حتما از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 بهره ببرید.

5. ماسک عسل و ماست برای جوش صورت

برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با همان میزان شیر تازه، آب لیموی تازه و یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. آن را به مدت چند دقیقه رو صورت قرار دهید تا کاملا خوش گردد. سپس با آب ولرم بشویید.

6. ماسک شیر و عسل برای جوش صورت

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و 2 قاشق غذاخوری شیر تازه را با هم مخلوط کنید. ماسک را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. بهتر است بعد از تمیز کردن پوست از یک تونر برای تنظیم PH پوست بهره ببرید.

5 ماسک صورت پر هوادار در وبلاگ عکس با خاصیت ضد آکنه

اگر زمان کافی برای تهیه ماسک در خانه ندارید می توانید از ماسک های ضد آکنه آماده بهره ببرید. در این بخش قرار است با 5 ماسک صورت ضد آکنه که در بین خریداران بیشترین رضایت را کسب نموده است، آشنا شوید. ممکن است قبلا تجربه استفاده از ماسک های مختلف مثل ماسک صورت بایو آکوا را داشته باشید، اما پیشنهاد می کنیم یکی از ماسک های زیر را هم برای درمان آکنه و جوش امتحان کنید.

1. ماسک صورت لافارر مدل ضد آکنه مناسب پوست های مستعد آکنه

در فرمولاسیون این ماسک از عصاره چای سبز، هاماملیس، بابونه و نشاسته ذرت اصلاح شده به همراه مواد موثر گوگرد، کائولین و زینک استفاده شده است که به آن خاصیت ضد آکنه ای قوی می دهد. استفاده از این ماسک علاوه بر مبارزه با آکنه می تواند PH پوست شما را هم متعادل کند. از این ماسک باید روی پوست خیس بهره ببرید و آن را فقط حدود 4 دقیقه روی صورت قرار دهید. از تماس آن با چشم ها خودداری کنید و حتما بعد از آبکشی صورت، از کرم مرطوب کننده بهره ببرید.

2. ماسک صورت وارمی مدل بلوبری

برای فراوری این ماسک از ویتامین C به همراه عصاره بلوبری استفاده شده است. این محصول علاوه بر مبارزه با آکنه می تواند لکه های پوستی شما را هم کمرنگ نموده، پوست را سم زدایی و پاکسازی کند. بعلاوه جوش های سر سیاه را از بین می برد و تمام سلول های مرده را از روی پوست صورت جدا می نماید. این ماسک را به مدت حدود 10 دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید، سپس پوست را ماساژ داده و با آب ولرم بشویید. دقت داشته باشید که از این ماسک بیشتر از 2 بار در هفته نمی توانید بهره ببرید.

3. ماسک صورت آردن سبوما مدل ضد جوش و پاکسازی کننده

این ماسک فاقد چربی است و برای پوست های مختلط فراوری شده است. استفاده از این محصول علاوه بر از بین بردن آکنه و پاکسازی، پوست شما را بازسازی نموده و التهابات آن را از بین می برد. در فراوری آن از عصاره لیکوریس، چای سبز و آویشن استفاده شده و همراه با ویتامین های مختلف می تواند به خوبی پوست شما را تغذیه کند. دقت داشته باشید که این ماسک نباید بیشتر از 20 دقیقه روی صورت باقی بماند. به صورت خلاصه، اگر در پی یک ماسک برای درمان جوش التهاب پوست می گشت، آردن گزینه مناسبی است.

4. ماسک زغال Sevda

همه شما با ماسک زغال آشنا هستید و می دانید که می تواند منافذ پوست را به شکل عمیق پاکسازی کند. این محصول علاوه بر پاکسازی، خواص ضد آکنه ای هم دارد و می توانید به راحتی از آن بهره ببرید. ماسک زغال سودا یک محصول ایرانی است که برای انواع پوست مناسب است.

5. ماسک صورت وارمی مدل خاک رسی نعناع و لیمو

این ماسک حاوی ویتامین C، عصاره نعنا، عصاره لیمو و فاقد پارابن است که با کاهش چربی می توند جوش های سطحی را از بین برده، لکه های به جای مانده از جای جوش را کمرنگ کند. بعلاوه با لایه برداری ملایمی که انجام می دهد سموم را از روی پوست حذف نموده و رنگ آن را روشن تر می نماید. کوچک کردن منافذ پوست، تسکین التهابات و درمان جوش های صورت از دیگر خواص این محصول است. این ماسک را هفته ای 2 بار به مدت 7 تا 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ عکس مگ را بخوانید.

منبع: wikihow

منبع: دیجیکالا مگ

به "روش ساخت 6 مدل ماسک عسل برای جوش صورت در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش ساخت 6 مدل ماسک عسل برای جوش صورت در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید