سعید خطیب زاده به عنوان دوازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب شد

به گزارش وبلاگ عکس، سعید خطیب زاده به عنوان دوازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه جایگزین سید عباس موسوی شد.

سعید خطیب زاده به عنوان دوازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ عکس، سعید خطیب زاده معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوازدهمین سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جایگزین سید عباس موسوی، عهده دار این سمت شد.

مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه دقایقی قبل با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.

خطیب زاده پیش از این به عنوان دیپلمات ایرانی در آلمان و کانادا هم فعالیت کرده است.

سید عباس موسوی نیز به عنوان سفیر جدید ایران در باکو جایگزین جواد جهانگیرزاده شده است و روز گذشته با حسن روحانی دیدار کرد.

سید عباس موسوی یازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه 24 فروردین ماه 1398 به جای بهرام قاسمی عهده دار این سمت شد. او پیش از این مدیرکل اطلاع رسانی و امور سخنگویی بوده و قبل از آن هم در سمت هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ و رایزن دو سفارت ایران در هلند مشغول به خدمت بوده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوم تیر ماه سال جاری در واکنش به برخی شایعات مطرح شده انتصاب خودش به عنوان سفیر در آینده را رد نکرد و گفت: هنوز بسیار زود است و انشاءالله پس از طی مراحل اداری و قطعی شدن در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

سرمدی، محمدی، آصفی، حسینی، قشقاوی، مهمان پرست، عراقچی، افخم، جابری انصاری و قاسمی 10 سخنگویی بودند که پیش از موسوی وظیفه اعلام مواضع دستگاه دیپلماسی را برعهده داشتند.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "سعید خطیب زاده به عنوان دوازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید خطیب زاده به عنوان دوازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید