سمینار تولید محتوا در توسعه گردشگری برگزار شد

به گزارش وبلاگ عکس، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی واقع در تهران، بزرگراه همت، دهکده المپیک، میزبان شنبه 24 آذرماه 1397 از ساعت 10 تا 12 میزبان سمینار تولید محتوا در توسعه گردشگری بود.

سمینار تولید محتوا در توسعه گردشگری برگزار شد

به گزارش وبلاگ عکس، در این سمینار دکتر اسماعیل قادری رئیس پژوهشکده مطالعات جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی با عنوان مقدمه ای بر دیپلماسی جهانگردی ایراد کرد. جعفر باپیری، پژوهشگر و فعال صنعت جهانگردی نیز سخنرانی خود را به موضوع شرایط تولید محتوا در صنعت جهانگردی ایران اختصاص داد. سخنران سوم این سمینار، مسیح شریف مشاور معاون جهانگردی ایران در حوزه رسانه و دیپلماسی کشور بود که موضوع سخنرانی وی، نقش تولید محتوا در دیپلماسی دوران تحریم و تهدید بود.

دیپلماسی جهانگردی یکی از حلقه های مفقوده توسعه صنعت جهانگردی کشور است. در شرایط تحریمی که اکنون کشور ما ایران با آن روبرو است، طبق اظهارات فعالان صنعت جهانگردی که در حوزه جهانگرد ورودی فعالیت می کنند، فشارهای آشکار و پنهان آمریکا و متحدان این کشور و تبلیغات منفی منتشر شده پیرامون شرایط عمومی امنیت در ایران، تا حدودی به کاهش رغبت جهانگردان خارجی به حضور در کشور ما انجامیده است.

گذر از این شرایط نیازمند سیاست ها و برنامه های خاصی است. یکی از مهمترین ابعاد این برنامه ها تولید محتوای مناسب برای تاثیرگذاری بر مخاطبان است. خنثی کردن عملیات روانی دشمن و از بین بردن اثرات محتواهای با موضوع ایران هراسی منتشر شده از طریق دستگاه های تبلیغی دشمن و شبکه های رسانه ای مرتبط با آنها در راستای جذب جهانگردان در شرایط کنونی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

به همین سبب، پژوهشگران و کارشناسان صنعت جهانگردی در کنار متخصصان تولید محتوا و خبرگان رسانه ای کشور با برگزاری سمینارهایی ضمن آسیب شناسی محتوای منتشر شده در حوزه جهانگردی در پی راهکارهای عملی تولید محتوای موثر بر جذب جهانگردان و کانال های مناسب جهت انتشار این محتوا در شرایط تحریمی هستند.

شایان ذکر است؛ وبلاگ عکس به عنوان پرمخاطب ترین رسانه جهانگردی کشور، در راستای حمایت از صنعت جهانگردی به ویژه در ایام تحریم، آمادگی دارد سمینارهایی که چنین اهدافی را پیگیری می کنند پوشش خبری داده و محتوای مناسب جذب جهانگردان را نیز منتشر کند.

منبع: همگردی

به "سمینار تولید محتوا در توسعه گردشگری برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار تولید محتوا در توسعه گردشگری برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید