عکس های حیرت انگیز از مومیایی های سلطنتی مصر

به گزارش وبلاگ عکس، در سال های اخیر بحث های مربوط به مکان احتمالی آرامگاه نفرتی تی ملکۀ مشهور مصر باستان و همسر آخناتون بسیار داغ بوده است. آیا ممکن است مومیایی او در یک اتاق مخفی در نزدیکی آرامگاه توت عنخ آمون (پسرِ شوهرش) قرار گرفته باشد؟ پیدا شدن نفرتی تی می تواند کشف شگفت انگیزی باشد، اما همین الان هم تعداد زیادی از افراد خانوادۀ سلطنتی دودمان هیجدهم پیدا شده اند.

عکس های حیرت انگیز از مومیایی های سلطنتی مصر

به گزارش فرادید؛ الان بیش از صد سال است که جستجو های باستان شناسی در درۀ شاهان ادامه دارد و در طی این مدت 64 مقبره پیدا شده اند که مشهورترین آن ها آرامگاه توت عنخ آمون است. اما وقتی در سال 2007 دانشمندان ژنتیک آغاز به آنالیز دی ان ای مومیایی ها کردند، به تدریج معلوم شد که برخی از آن ها دارای نسبت نزدیک خانوادگی با توت عنخ آمون هستند.

تا الان مومیایی های پدر بزرگ، مادربزرگ، پدر، مادر، همسر و احتمالا دو دختر توت عنخ آمون پیدا شده اند. پیدا شدن نفرتی تی می تواند این خانوادۀ مومیایی را کامل تر کند؛ نفرتی تی علاوه بر اینکه همسرِ پدر توت بود، مادرِ همسر او نیز بود (توت عنخ آمون بر طبق رسم سلطنتی مصری با خواهر ناتنی اش ازدواج نموده بود).

در اینجا تصاویری از مومیایی های اعضای این خانوادۀ سلطنتی را ملاحظه می کنید.

1. توت عنخ آمون؛ این فرعون جوان علاوه بر اینکه خودش با خواهرش ازدواج نموده بود، پدر و مادرش هم خواهر و برادر بودند. آنالیز ها نشان می دهد که او از بیماری استخوانی شدیدی رنج می برده و احتمالا به سختی می توانسته راه برود.

2. این مومیایی که سر آن در جریان حفاری های غیرمجاز از بین رفته است، احتمالا آنخِسِنامون همسر توت عنخ آمون و مادر یکی از دختران اوست.

3. آمنهوتپ سوم؛ پدر آخناتن و پدربزرگ توت عنخ آمون.

4. ملکه تیه؛ همسر آمنهوتپ سوم و مادربزرگ توت عنخ آمون؛ مو های او بعد از حدود 3500 سال هنوز سالم به جای مانده اند.

5. آخناتون؛ این فرعون به لحاظ مذهبی یک اصلاحگر یا شورشی محسوب می شد. او کسی بود که پرستش خدایان متعدد مصری را کنار گذاشت و خاطرنشان کرد که تنها یک خدا (آتون) باید مورد پرستش قرار گیرد.

6. این مومیایی بر اساس آنالیز ها خواهر و همسر آخناتون و مادر توت عنخ آمون بوده است. نام او هنوز معلوم نیست و در بین باستان شناسان به بانوی جوانتر معروف است، زیرا او همسر جوانتر آخناتون (نسبت به نفرتی تی) بوده است.

7. این مومیایی یک جنین هفت ماهه است (سمت راست) که به همراه یک جنین کوچکتر در مقبرۀ توت عنخ آمون پیدا شده است. احتمالا آن ها دختران این فرعون جوان بوده اند که به دلیل بیماری های ژنتیکی حاصل از ازدواج محارم قبل از تولد از جهان رفته اند. تصویر سمت چپ تابوت این جنین را نشان می دهد.

منبع: فرارو

به "عکس های حیرت انگیز از مومیایی های سلطنتی مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های حیرت انگیز از مومیایی های سلطنتی مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید