فروش فاینال فانتزی 15 از ده میلیون نسخه گذشت؛ سومین بازی پرفروش سری

به گزارش وبلاگ عکس، شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) بیان کرد که فروش بازی فاینال فانتزی 15 از مرز 10 میلیون نسخه عبور نموده است. در حال حاضر این بازی یکی از پرطرفدارترین عناوین مجموعه فاینال فانتزی است.

فروش فاینال فانتزی 15 از ده میلیون نسخه گذشت؛ سومین بازی پرفروش سری

بازی فاینال فانتزی 15 در سال 2016 برای کامپیوتر و کنسول های نسل 8 عرضه شد. این بازی در حال حاضر نیز از طرفی اجرای عناوین قدیمی روی دستگاه های تازه (Backwards Compatibility) روی کنسول های نسل 9 قابل تجربه است. نکته جالب نسخه پاکت ادیشن (Pocket Edition) این بازی است که برای پلتفرم موبایل عرضه شد. حال طبق چیزی که اعلام شده فاینال فانتزی 15 بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشته است. این آمار شامل فروش فیزیکی و دیجیتالی بازی است.

مجموعه فاینال فانتزی اهمیت زیادی برای شرکت اسکوئر انیکس دارد. چندی پیش اعلام شد که این شرکت تصمیم گرفته تا استودیوهای غربی خود را بفروشد. علت آن هم اهداف تازه و تمرکز روی استودیوهای داخلی است. اسکوئر انیکس با فروش استودیوهای غربی خود تعدادی از عناوین مهم مثل تومب رایدر (Tomb Raider) را از دست داد. از طرفی فاینال فانتزی از عناوینی است که در استودیوهای داخلی اسکوئر انیکس ساخته می گردد.

اگر این شرکت تصمیم بگیرد تا تمام تمرکز خود را روی یک مجموعه مثل فاینال فانتزی بگذارد هم خوب و هم بد خواهد بود. اول اینکه تمرکز روی یک عنوان به این معنا است که کیفیت بالاتری خواهد داشت. از طرفی برای شرکت ریسک بزرگی است. به علت اینکه امکان دارد از آن استقبال زیادی نگردد. در این صورت ضرر زیادی نموده و نمی تواند آن را جبران کند.

مثال شاخص این ماجرا بازی انتقام جویان مارول (Marvels Avengers) بود. این بازی با وجود بودجه و وقت زیاد استودیو اصلاً نتوانست توجه کاربران و هواداران را به خود جلب کند. همین باعث شد تا اسکوئر انیکس به فکر فروش استودیوهای غربی خود بیافتد. با اینکار نظارت بیشتری هم روی عناوین آینده خواهد داشت.

منبع: Gematsu.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش فاینال فانتزی 15 از ده میلیون نسخه گذشت؛ سومین بازی پرفروش سری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش فاینال فانتزی 15 از ده میلیون نسخه گذشت؛ سومین بازی پرفروش سری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید