قرنطینه 14 روزه 7 روستا در بنگلادش

به گزارش وبلاگ عکس، به دنبال شکستن مقررات قرنطینه و حضور ده ها هزار نفری مردم در مراسم تدفین یک شخصیت مذهبی محبوب، دولت بنگلادش اقدامات برای کنترل هفت روستای این کشور را تشدید کرد.

قرنطینه 14 روزه 7 روستا در بنگلادش

به نقل از خبرگزاری رویترز، تجمع گسترده در منطقه براهمانباریا در 60 کیلومتری شرق داکا، پایتخت بنگلادش نگرانی ها در خصوص افزایش شیوع کرونا در این کشور 160 میلیونی را که از لحاظ بهداشتی و زیرساخت های پزشکی به شدت فقیر است، دوچندان می نماید.

یک اقسر پلیس محلی گفت: به تمامی ساکنان در هفت روستا دستور داده شده برای 14 روز آینده در تمام مدت در خانه بمانند تا ما بتوانیم مبتلایان احتمالی به این ویروس در جریان این تجمع را شناسایی کنیم.

پلیس انتظار چنین جمعیتی را برای این مراسم نداشت. مردم به این ترتیب مقررات قرنطینه را که برای چند هفته است اجرا شده، زیر پا گذاشتند. رسانه های محلی گفته اند، تعداد کمی از شرکت نمایندگان ماسک داشتند.

دولت بنگلادش دو افسر ارشد پلیس را به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری از تجمع مردمی در مراسم تشییع مولانا جبیر احمد انصاری که به دلیل سرطان درگذشت، برکنار نموده است.

بنگلادش تا به امروز 2456 مورد قطعی ابتلا به کرونا ویروس و 91 مورد فوتی گزارش نموده است. دولت تا 25 آوریل مقررات قرنطینه اعمال نموده است اما بسیاری از مردم از جمله کارگران مقررات را زیر پا گذاشته و به دلیل مسائل مالی به خیابان ها رفته اند.

رهبران مذهبی به مردم اجازه حضورهای کم جمعیت در مساجد را به رغم خطر ابتلا و هشدارهای جدی از سوی نخست وزیر داده اند. بسیاری از مردم در نماز آدینه شرکت می نمایند و شروع ماه رمضان در خاتمه هفته جاری فشارها بر دولت را مضاعف خواهد نمود.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "قرنطینه 14 روزه 7 روستا در بنگلادش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه 14 روزه 7 روستا در بنگلادش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید