پیش بینی نفت 100 دلاری در زمستان، آمریکا: به فشارها علیه کشورهای عضو اوپک ادامه می دهیم

به گزارش وبلاگ عکس، خبرگزاری خبرنگاران- قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت 5 و 3 دقیقه امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) با 43 سنت کاهش به 83 دلار و 90 سنت و قیمت شاخص دبلیوتی آی آمریکا با 33 سنت کاهش به 82 دلار و 11 سنت برای هر بشکه رسید.

پیش بینی نفت 100 دلاری در زمستان، آمریکا: به فشارها علیه کشورهای عضو اوپک ادامه می دهیم

به گزارش سرویس مالی خبرگزاری وبلاگ عکس، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (26 مهرماه)، 84 دلار و 33 سنت و قیمت شاخص دبلیوتی آی آمریکا 82 دلار و 44 سنت بود.

تحلیلگران دلیل کاهش قیمت شاخص نفت خام برنت برای دومین روز پیاپی را داده های کشور چین مبنی بر کندشدن رشد مالی و کاهش فراوری در کارخانه های ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر عنوان می نمایند.

درهمین حال تحلیلگران کالای مؤسسه سیتی ریسرچ پیش بینی کردند قیمت نفت خام برنت برای بقیه سال 2021 به 85 دلار برای هر بشکه خواهد رسید. این رقم در پیش بینی قبلی 74 دلار برای هر بشکه بود. این تحلیلگران در یادداشتی اعلام نمودند زمستانی سرد می تواند قیمت انرژی را حتی بیش از این افزایش دهد.

دلیل افزایش کم سابقه بهای جهانی نفت

بهبود نسبی شرایط مرتبط با کووید-19 یکی از دلایل صعود بهای طلای سیاه عنوان می گردد.

به گزارش رویترز، صبح روز دوشنبه بهای جهانی نفت در حالی سیر صعودی خود را ادامه داد که خروج نسبی از بحران کووید-19 و روی آوردن متولیان ژنراتورها به نفت به جای گاز و زغال سنگ، به افزایش تقاضا برای طلای سیاه منجر شده است.

به گفته تحلیلگران بانک ای ان زد، برطرف تدریجی محدودیت های کرونایی در نقاط مختلف جهان احتمالاً به افزایش مصرف نفت منجر می گردد. آمریکا از ماه آینده مرزهای خود را بر روی مسافرانی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند باز می نماید. استرالیا و چند کشور آسیایی نیز اقدامات مشابهی را در دستور کار قرار داده اند.

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی با شروع معاملات در هفته جاری ادامه پیدا کرد. بر این اساس قیمت نفت که هفته گذشته را با رشدی حدود 3 درصد به سرانجام برد، در شروع معاملات این هفته نیز با افزایش بیش از یک درصدی همراه شد.

این افزایش قیمت، طلای سیاه را در آستانه ورود به 86 دلار در هر بشکه قرار داده است. افزایش قیمتی که به گفته رئیس جمهوری روسیه، ممکن است طلای سیاه را تا 100 دلار در هر بشکه برساند.

رئیس جمهوری روسیه رسیدن قیمت های جهانی نفت خام به سطوح 100 دلار به ازای هر بشکه را بسیار محتمل می داند. ولادیمیر پوتین گفت: با افزایش تقاضا برای انواع انرژی، قیمت نفت می تواند به راحتی به 100 دلار برای هر بشکه برسد.

با بازگشایی اقتصادها پس از ماه ها قرنطینه ناشی از شیوع ویروس عالم گیر کووید-19 (کرونا) و کاهش عرضه، قیمت انرژی در سراسر جهان افزایش یافته است. با این حال اعضای اوپک پلاس تصمیمی برای تغییر در فرایند افزایش فراوری خود چیزی فراتر از توافق کاهش فراوری ندارند. در این زمینه حتی وزیر انرژی عربستان مخالفت خود را با پیشنهاد افزایش عرضه نفت فراتر از توافقنامه همکاری کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس اعلام نمود.

از سوی دیگر کمبود گاز در بخش هایی در جهان همزمان با شروع فصل سرد در نیمکره شمالی زمین نیز بر این افزایش قیمت دامن زده است.

قیمت تک محموله های گاز در اروپا امسال 800 درصد افزایش یافته، زیرا تقاضای نفت که از بحران شیوع ویروس عالم گیر کرونا آسیب دیده بود، بهبود یافته است.

نفت شاخص آمریکا نیز 1.5 درصد گران شد و 83 دلار و 50 سنت در هر بشکه قیمت خورد.

با وجود رسیدن بهای زغال سنگ، گاز و برق در هفته های اخیر به بالاترین سطح و پیش بینی افزایش بیشتر به دلیل کمبود گسترده انرژی در آسیا، اروپا و ایالات متحده، قرار است سران کشورهای جهان در ماه نوامبر در نشست دگرگونی اقلیمی سازمان ملل متحد کاپ 26 در گلاسکو (اسکاتلند) برای تاکید بر تعهداتشان بر فرایند انتقال به سوی کاربرد انرژی های پاک، گرد آیند.

با توجه به تصمیم هفته گذشته سازمان کشورهای صادر نماینده نفت (اوپک) و متحدانش که روی هم رفته اوپک پلاس شتاخته می شوند، به ادامه افزایش پایدار و تدریجی عرضه نفت، تاماس وارگا تحلیل گر بازار نفت در انجمن واسطه گری نفت پی وی ام لندن، بر این باور است که کاهش ذخایر نفت، پایبندی اوپک به تصمیم ها و تنگنای کنونی در عرضه انرژی، قیمت های نفت را در سه ماه آینده ثابت نگه خواهد داشت.

پیش بینی نفت 100 دلاری در زمستان سرد

تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت در صورت مواجهه با یک زمستان سرد و افزایش تقاضا به بیش از 100 دلار در هر بشکه برسد.

به نقل از اویل پرایس، بالا رفتن قیمت نفت در پی اطلاعیه اوپک پلاس مبنی بر عدم افزایش بیشتر فراوری و ادامه فرایند تدریجی افزایش فراوری قابل پیش بینی بود و حالا تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت قبل از سرانجام امسال میلادی بازهم بالاتر رود و به بیش از 100 دلار در هر بشکه برسد. البته این افزایش قیمت موقتی خواهد بود. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز اخیراً پیش بینی خود از قیمت نفت در سه ماهه سرانجامی امسال میلادی را بالا برده و حدود 90 دلار در هر بشکه اعلام نموده است. در اطلاعیه این بانک آمده است تقاضا برای نفت در صورت مواجهه با یک زمستان سرد 900 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

بانک آمریکا اعلام نمود کمبود انرژی در سراسر جهان باعث می گردد قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه برسد. وزیر انرژی آمریکا در این هفته از آزادسازی ذخایر استراتژیک کشور جهت پایین آوردن قیمت بنزین اطلاع داد. بانک آمریکا هشدار داد این شرایط فرایند بهبود اقتصاد جهان را کند خواهد نمود.

این بانک با اشاره به افزایش قیمت بی سابقه گاز طبیعی و بالا رفتن تمایل به استفاده از مشتقات نفتی به جای آن اعلام نمود تقاضا برای نفت خام بالاتر می رود و در صورت مواجهه با یک زمستان سرد، یک افزایش قیمت دیگر در پیش خواهد بود. به این ترتیب بر فشار تورم در سراسر جهان اضافه می گردد.

به نظر می رسد همه چیز به شرایط جوی بستگی دارد. تحلیلگران بر این عقیده اند زمستان سرد عاملی کلیدی برای قیمت تمام انواع انرژی خواهد بود.

به نظر می رسد عاقلانه ترین کار در نظر گرفتن بدترین سناریو یعنی یک زمستان بسیار سرد است. پیش بینی همین سناریو به وسیله اروپا و چین باعث افزایش قیمت گاز طبیعی شده است.

آمریکا: به فشارها علیه کشورهای عضو اوپک ادامه می دهیم

سخنگوی کاخ سفید اعلام نمود آمریکا به فشارهای خود علیه کشورهای عضو اوپک برای پرداختن به مساله عرضه نفت ادامه می دهد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره فراوری نفت اوپک اضافه نمود: اگرچه آمریکا عضوی از اوپک نیست، اما به فشارهای خود علیه کشورهای عضو برای پرداختن به مساله عرضه ادامه می دهیم.

وی توضیح داد ما از تاثیر افزایش قیمت سوخت بر زندگی مردم آمریکا با خبر هستیم و از هر اهرم نفوذ که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پیش بینی نفت 100 دلاری در زمستان، آمریکا: به فشارها علیه کشورهای عضو اوپک ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی نفت 100 دلاری در زمستان، آمریکا: به فشارها علیه کشورهای عضو اوپک ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید