مجلس پیش رو باید نگاه جدی برای حل بی عدالتی ها داشته باشد

به گزارش وبلاگ عکس، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان گفت: مجلس آینده باید نگاه جدی برای حل بی عدالتی های موجود داشته باشد و با مالیات از ثروتمندان به توسعه عدالت در جامعه بپردازد.

مجلس پیش رو باید نگاه جدی برای حل بی عدالتی ها داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه وبلاگ عکس، امیر عابدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه امروز درچه، به صدور بیانیه گام دوم انقلاب در سال گذشته از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ساختار این بیانیه دو ویژگی اساسی دارد؛ جامعیت و فشردگی آن.

عابدی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب در همه حوزه ها حرف برای گفتن دارد و از طرفی دیگر در هم تنیدگی و فشردگی مباحث مطرح شده در آن اهمیت زیادی را نشان می دهد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان شرح داد: این بیانیه را باید به عنوان یک سند بالادستی و کلان در کشور و یک نقشه راه برای 40 سال آینده مورد رجوع قرار داد و نخبگان کشور نیز باید فشردگی و درهم تنیدگی آن را برطرف کنند تا موضوعات طرح شده در آن، برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب هم باید در راستای رسیدن به هدف انقلاب یعنی ایجاد تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد، ادامه داد: پنج مرحله برای رسیدن به تمدن اسلامی پیش روی انقلاب قرار گرفته است که اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی است. منظور از دولت اسلامی ساختار دولت نیست، دولت اسلامی متشکل از دولت، مجلس و قوه قضاییه و همه ساختار های اداره جامعه می شود.

عابدی در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات مجلس پرداخت و اظهار کرد: کشور در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برد و همه تحت فشار اقتصادی هستیم، ولی تنها راه قانونی عبور و حل مسائل، انتخاب آگاهانه است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در سالگرد چهل و یکم انقلاب اسلامی، پیشرفت هایی مانند امنیت، صنایع پزشکی، نانو، نظامی و مانند آن حاصل شده، اما در کنار همه این پیشرتف ها کمبود هایی نیز داریم؛ کمبود هایی مانند فساد، تبعیض و بی عدالتی.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان اضافه کرد: اگر بخواهیم پیشرفت ها را حفظ کنیم و به پیشرفت های بالاتر برسیم باید در انتخابات شرکت کنیم، زیرا پیشرفت ها، زیر سایه قدرت جمهوری اسلامی اتفاق افتاده و لازمه قدرت جمهوری اسلامی مشارکت حداکثری مردم در اموری مثل انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کمبود ها و ایرادات را برطرف کنیم باید آگاهانه با انتخاب صحیح، اصلح را به صندلی مجلس بنشانیم. آنانی که مردم را به رای ندادن تشویق می کنند فقط می خواهند مردم را به جان هم انداخته و شکاف های اجتماعی را تقویت کنند. ما می گوییم که هیچ راهی به جز صندوق رای وجود ندارد.

عابدی با بیان اینکه مجلس پیش رو باید حل مسائل اساسی مردم را سرلوحه خود قرار دهد، گفت: مجلس باید نگاه جدی برای حل بی عدالتی های موجود داشته باشد. ثروتمندان اقتصادیات را به عنوان مشارکت در اداره جامعه پرداخت نمی کنند در صورتی که دست دولت قبل از خود کارگر در جیبش می رود و اقتصادیاتش را می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصادیات باید از همه گرفته شود، ادامه داد:، اما اکنون از اقشار ضعیف اقتصادیات گرفته می شود، اما اکثریت قشر پولدار جامعه که باید سهم بیشتری در اقتصادیات داشته باشند، گرفته نمی شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان به تأثیر بی عدالتی در آموزش و شهریه های مدارس خاص اشاره کرد و گفت: مجلس باید به دنبال پیاده سازی عدالت آموزشی برای بهره مندی همه اقشار جامعه از آموزش باشد.

وی با بیان اینکه امروز با دولتی خسته روبرو هستیم، گفت: دولت را عده ای وزیر پیر و فشل تشکیل داده اند. شخصی که شبانه روز و مجاهدانه باید به دنبال حل مسائل باشد، سخنرانی پیرامون تخریب شورای نگهبان می کند و سیستم انتخاباتی را که خود در آن رأی آورده، به چالش می کشد.

عابدی شرح داد: مجلس باید بتواند یقه این افراد را بگیرد و کارآمدی و عمل را از دولت مطالبه کند.

وی با بیان اینکه احساس مشارکت مردم در اداره جامعه باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: یک راه تقویت این حس، مردمی بودن مسئولان است. مسئول ما که در مدت مسئولیتش چهره مردم را ندیده، حالا در ایام انتخابات تا طویله هم می رود و سر می زند. آیان این مسئول می تواند درد مردم را برطرف کند؟

گفتنی است؛ در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته محمدعلی عرب، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان در این شهرستان، امیررضا لامعی، قائم مقام انجمن در مشهد اردهال، محمدرضا شیخ الاسلامی، دبیر سیاسی این انجمن در نمازجمعه آران و بیدگل، محمد صالحی، قائم مقام آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کاشان در نطنز و احمدرضا منوری، قائم مقام فرهنگی این تشکل در نماز جمعه قمصر حضور یافتند و مسائل مهم کشور را برای مردم تبیین کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مجلس پیش رو باید نگاه جدی برای حل بی عدالتی ها داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس پیش رو باید نگاه جدی برای حل بی عدالتی ها داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید