خبرنگاران اتاق بازرگانی 40 میلیارد ریال به درمان کرونا در خراسان رضوی کمک کرد

به گزارش وبلاگ عکس، مشهد- خبرنگاران- سرپرست روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: این اتاق با همکمک فعالان اقتصادی و حمایت اتاق بازرگانی ایران 40 میلیارد ریال در تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی این استان برای مقابله با کرونا کمک کرده است.

خبرنگاران اتاق بازرگانی 40 میلیارد ریال به درمان کرونا در خراسان رضوی کمک کرد

رضا عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ عکس اضافه نمود: در ابتدا این اتاق از فعالان اقتصادی استان دعوت کرد تا کمک های خود را برای اجرای طرح های پیشگیری و مقابله با این بیماری، به حساب جامعه یاوری خراسان (تشکل خیریه ذیل اتاق بازرگانی مشهد) واریز کنند.

وی اضافه نمود: در این راستا 12 دستگاه ونتیلاتور با هزینه 20 میلیارد ریال توسط اتاق بازرگانی خراسان رضوی از محل کمک های فعالان اقتصادی استان و با حمایت اتاق ایران خریداری و این دستگاه ها پس از هماهنگی با استانداری خراسان رضوی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخش درمان استان قرار گرفت.

او تامین لوازم و تجهیزات و ابزار بیمارستانی شامل یک دستگاه استریلایزر ، 25 دستگاه پمپ سرم ، پنج دستگاه پمپ سرنگ، 10 دستگاه مرکزی هوشمند احضار پرستار دیجیتال، 143 دستگاه پنل احضار بالای تخت بیمار ، سه هزار ست یک بار مصرف ونتیلاتور و اقلام متعدد دیگر را از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی خراسان رضوی برشمرد.

وی اضافه نمود: این کمکها و تامین اقلام پزشکی و بهداشتی توسط اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی خراسان رضوی تا مهار کامل بحران کرونا ادامه خواهد داشت.

تا به امروز 600 شهروند بیمار مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی جان باخته اند که از این تعداد 473 تن مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به محدوده جغرافیایی زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف 39 روز منتهی به نهم فروردین ماه جاری در مجموع پنج هزار و 630 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند که سه هزارو 528 نفر آنان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اتاق بازرگانی 40 میلیارد ریال به درمان کرونا در خراسان رضوی کمک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتاق بازرگانی 40 میلیارد ریال به درمان کرونا در خراسان رضوی کمک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید