کال آو دیوتی ونگارد بدترین فروش هفته نخست را بین 14 شماره اخیر داشت

به گزارش وبلاگ عکس، کال آو دیوتی: ونگارد، جدیدترین نسخه از سری اکشن و تیراندازی اکتیویژن، تا به امروز عرضه موفقیت آمیزی حداقل در مقایسه با نسخه های قبلی خود نداشته است. از نظر منتقدان بازی روی پلی استیشن 5 با بیشترین نقد، توانسته امتیاز 74 را کسب کند که این کمترین امتیازی است که این مجموعه از زمان نسخه گوست در سال 2013 کسب نموده است. با این حال، به نظر می رسد که استقبال نه چندان خوب منتقدان از آن در عملکرد تجاری آن نیز منعکس شده است.

کال آو دیوتی ونگارد بدترین فروش هفته نخست را بین 14 شماره اخیر داشت

اخیرا گزارش شده که فروش ونگارد در بریتانیا 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. در واقع به طور دقیق تر، فروش فیزیکی 26 درصد کاهش یافته در حالی که فروش دیجیتالی این بازی 44 درصد افت نموده است. عواملی مانند رقابت با سایر بازی های تیراندازی چند نفره، محبوبیت روزافزون بازی رایگان و بتل رویال کال آو دیوتی: وارزون و نظر نه چندان مثبت منتقدان به نظر می رسد که تأثیر نامطلوبی بر فروش بازی داشته اند. البته از طرفی این بازی همچنان فروش زیادی دارد و پس از فیفا 22، دومین عرضه بزرگ سال در بریتانیا است.

  • کال آو دیوتی: ونگارد صدرنشین جدول فروش هفتگی بریتانیا شد

با این حال طبق آمار کاهش فروش نسبتا زیاد گفته شده، بازی کال آو دیوتی: ونگارد بدترین عرضه برای یک بازی از این سری در 14 سال گذشته (از زمان مدرن وارفر در سال 2007) محسوب می گردد. به طور شگفت انگیزی، حتی بازی های ضعیف این سری مانند کال آو دیوتی: گوست و کال آو دیوتی: اینفینیت وارفر از آغاز بهتری برخوردار بودند و به ترتیب 52 و 16 درصد بیشتر از ونگارد در هنگام عرضه فروش داشته اند. شایان ذکر است که این کاهش از سال گذشته به علت محبوبیت فزاینده بازی ذکر شده وارزون و بعلاوه بازی رایگان کال آو دیوتی موبایل یک فرایند برای این مجموعه بوده است.

اکتیویژن کوشش های خود را در هر دو زمینه توسعه داده است و این فرایند ساخت و کیفیت بازی ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در نهایت باید دید که آیا عرضه ناموفق ونگارد به وسیله این شرکت نگران نماینده تلقی می گردد یا خیر. این ممکن است ما را به این فکر وا دارد که این سری احتیاج به استراحت دارد اما از طرفی نکات گفته شده به همراه عدم علاقه زیاد بازیکنان به تجربه بازی هایی با موضوع جنگ های غیر مدرن از دلایل مهم آن محسوب می شوند.

در نهایت به نظر می رسد که تمرکز اکتیویژن روی بازی های متعدد از این سری چندان راه حل جالبی نباشد. کال آو دیوتی موبایل با بیش از 500 میلیون دانلود تا ماه مه سال جاری موفقیت بزرگی برای این کمپانی محسوب می گردد اما در گزارشی از افت بازیکنان آن در دو فصل اخیر اشاره شده است. از طرفی این شرکت اخیرا تایید نموده است که تمام استودیوهای اصلی آن اکنون روی سری کال آو دیوتی کار می نمایند. گفته می گردد که بازی سال آینده دنباله ای از مدرن وارفر است و وارزون یک نقشه کاملا نو دریافت خواهد نمود که آن را با ونگارد در ماه آینده پیوند می دهد.

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "کال آو دیوتی ونگارد بدترین فروش هفته نخست را بین 14 شماره اخیر داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کال آو دیوتی ونگارد بدترین فروش هفته نخست را بین 14 شماره اخیر داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید