کاهش 40 درصدی آلایندگی میادین نفتی نروژ تا 10 سال دیگر

به گزارش وبلاگ عکس، شرکت نفتی نروژی اکوئینور قصد دارد انتشار گازهای گلخانه ای که در میادین فراساحلی و تاسیسات دیگر در نروژ تولید می شود را تا سال 2030 به میزان حدود 40 درصد کاهش دهد و تا سال 2050 به صفر برساند.

کاهش 40 درصدی آلایندگی میادین نفتی نروژ تا 10 سال دیگر

به گزارش وبلاگ عکس، این کاهش به نروژ که بزرگترین صادرکننده نفت و گاز غرب اروپاست، اجازه می دهد با وجود تلاش نروژ به منظور تحقق اهداف توافق جوی پاریس در کاهش آلایندگی های داخلی، همچنان میلیون ها بشکه نفت تولید کند.

شرکت اکوئینور اعلام کرد این شرکت و شرکایش قصد دارند حدود 50 میلیارد کرون نروژ (5.7 میلیارد دلار) تا سال 2030 سرمایه گذاری کنند تا نرخ سالانه آلایندگی را از 13 میلیون تن ثبت شده در سال 2018 به حدود هشت میلیون تن کاهش دهد.

این شرکت در ادامه شرح داد که کاهش بیشتر آلایندگی به میزان 70 درصد در سال 2040 و رساندن آن به صفر در سال 2015 مستلزم اقدامات بیشتر، پروژه های برقی سازی بیشتر، تقویت زیرساخت ها و فرصت ها برای طراحی فناوری های جدید و زنجیره های ارزش است.

کاهش اولیه آلایندگی از طریق جایگزین کردن برق توربین های گازی با انرژی تجدیدپذیر در تاسیسات بزرگ مانند توربین های بادی فراساحلی و نیروی هیدروالکتریک از طریق کابل های زیردریایی محقق خواهد شد.

نفت و گاز طبیعی حدود نیمی از درآمد صادراتی نروژ و حدود 25 درصد از انتشار دی اکسید کربن این کشور را تشکیل می دهند.

تحت توافق جوی 2015 پاریس تقریبا 200 کشور موافقت کردند برای کمک به جلوگیری از پیامدهای تغییرات جوی مانند سیل، خشکسالی و بالا بردن سطح آب دریا میزان انتشار آلایندگی را کاهش دهند و قول دادند مشارکت بخش دولتی و خصوصی به این منظور را تقویت کنند.

اکوئینور اعلام کرد کاهش آلایندگی فرآیند تولید نفت و گاز به این شرکت امکان می دهد به مدت چندین دهه به تولید نفت ادامه دهد هر چند که مصرف نهایی نفت و گاز همچنان باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرده که انتظار دارد تولید نفت نروژ بر مبنای منابع فعلی تا سال 2050 بیش از نیمی کاهش پیدا کند اما مدافعان محیط زیستی بر این باورند که این کاهش کافی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش 40 درصدی آلایندگی میادین نفتی نروژ تا 10 سال دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی آلایندگی میادین نفتی نروژ تا 10 سال دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید