کشف صدها مومیایی و هرم یک ملکه ناشناس در نزدیکی مقبره پادشاه توت

به گزارش وبلاگ عکس، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کشف صدها مومیایی و هرم یک ملکه ناشناس در نزدیکی مقبره پادشاه توت صورت پذیرفت.

کشف صدها مومیایی و هرم یک ملکه ناشناس در نزدیکی مقبره پادشاه توت

در دو سال گذشته، باستان شناسان در سقاره در حدود 20 مایلی جنوب قاهره کاوش داشتند. اخیرا آنها بخشهایی را کشف کردند که مملو از تابوت ها و مومیایی بوده و ممکن است متعلق به بعضی از نزدیک ترین ژنرال ها و مشاوران شاه توت در زمان سلطنت او باشد.

بیشتر تدفین هایی که قبلا در سقاره شناخته شده بودند، یا مربوط به پادشاهی قدیم یا دوره متأخر بودند. اکنون 22 دالان به هم پیوسته پیدا شده است از 30 تا 60 فوت که همگی دارای دفینه های پادشاهی نو هستند. باستان شناسان بعلاوه یک تابوت سنگ آهکی بزرگ به همراه 300 تابوت زیبا از دوره پادشاهی نو را پیدا کردند. هرچند در گذشته تعیین نبود که دفن های مربوط به پادشاهی نو در این منطقه متداول باشد، بنابراین این مکان کاملا منحصر بفرد به جای مانده بود.

به گفته باستان شناسان، تابوت ها چهره های جداگانه ای دارند که هر کدام منحصر بفرد است و بین زن و مرد متمایز است و با صحنه هایی از کتاب مردگان تزئین شده اند. هر تابوت بعلاوه نام متوفی را دارد و اغلب چهار نفر را نشان می دهد. وقتی محققان درب تابوت ها را برداشتند، از اینکه مومیایی ها را حتی پس از گذشت قرنها در شرایط خوبی بودند، شگفت زده شدند. این نشان می دهد که مومیایی کردن در پادشاهی نو به اوج خود رسیده است. بعضی از تابوت ها دو درب دارند و شگفت انگیزترین تابوت، نقاب زنی را در بردارد که از طلا ساخته شده است. در این تابوت ها اشیای مختلف از بازی های باستانی گرفته تا مجسمه خدایان بدست آمده است.

باستان شناسان بعلاوه توجه خود را بر هرم نزدیکی متمرکز کردند که متعلق به تتی، اولین پادشاه سلسله ششم مصر بود. این مقبره در فاصله کمی از مقبره پادشاه توت واقع شده است و هرمی برای یادبود ملکه ای است که هویت او تا به امروز ناشناخته باقی ماند. باستان شناسان پیروز شدند نام نیث را بر سر این هرم بدست آورند نامی که در سوابق تاریخی ناشناخته است.

منبع: همگردی

به "کشف صدها مومیایی و هرم یک ملکه ناشناس در نزدیکی مقبره پادشاه توت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف صدها مومیایی و هرم یک ملکه ناشناس در نزدیکی مقبره پادشاه توت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید