کشف گنجینه ای از آثار تاریخی از جمله تابوت یک زن و جواهرات در مصر

به گزارش وبلاگ عکس، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، کشف گنجینه ای از آثار تاریخی از جمله تابوت یک زن و جواهرات در مصر صورت گرفت.

کشف گنجینه ای از آثار تاریخی از جمله تابوت یک زن و جواهرات در مصر

باستان شناسانی که در مصر مشغول جست و جو بودند، به اکتشاف شگفت آوری شامل بناهای باستانی، تابوت های حاوی اسکلت، جواهرات، ظروف سفالین و آینه های مسی دست یافتند که اطلاعات بیشتری درباره تمدن باستانی ارائه می دهد که زمانی در این منطقه شکوفا شده بود.

دکتر مصطفی وزیری دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر از کشف این آثار تاریخی در محوطه باستان شناسی میر اطلاع داد. میر در دوران پادشاهی کهن تا پادشاهی میانه (2300 تا 1800 پیش از میلاد) به عنوان گورستانی برای مقام های عالی رتبه، فرماندارها و کاهنان شهر باستانی قوصیه مورد استفاده قرار میگرفت. در این گورستان مقبره هایی وجود دارند که کاملا از جنس سنگ ساخته شده اند.

باستان شناسان در بخش شمالی این محوطه باستان شناسی بقایای بنایی شامل چند اتاق، انبار و آتشگاه را کشف کردند.

در بخش جنوبی این محوطه نیز گورهای متعددی کشف شده که در بعضی از آنها بقایای تابوت های چوبی، استخوان و اشیای مخصوص خاکسپاری قرار داشت. در این بین گور یک زن کشف شد که درون آن تابوت پر نقش و نگار و یک نقاب قرار داشت.

علاوه بر این، باستان شناسان مجموعه متنوعی از ظروف سفالین، مهره های آبی و سیاه و دو آینه مسی را کشف کردند که اطلاعات درباره سنتهای مراسم خاکسپاری و لوازم شخصی مردم باستان را افزایش می دهد.

منبع: همگردی

به "کشف گنجینه ای از آثار تاریخی از جمله تابوت یک زن و جواهرات در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گنجینه ای از آثار تاریخی از جمله تابوت یک زن و جواهرات در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید