گلریزان ماه رمضان 99 در فضای مجازی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ عکس، مدیرکل زندان های استان تهران گفت: سال جاری با توجه به شرایط کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت زندانیان، خانواده ها و نیکوکاران، مراسم گلریزان به صورت مجازی برگزار می گردد.

گلریزان ماه رمضان 99 در فضای مجازی برگزار می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ عکس از اداره کل زندان های استان تهران، سید حشمت اله حیات الغیب اظهار کرد: اکنون هزار و 146 نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان تهران در زندان به سر می برند که از این تعداد 392 نفر واجد شرایط دریافت یاری هستند و چشم امیدشان به گذشت شکات و دستان توانمند نیکوکاران است.

وی ادامه داد: در سال 98 در مجموع، تعداد 653 نفر زندانی شامل 613 نفر مرد و 40 نفر زندانی زن آزاد شده اند.

حیات الغیب افزود: در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، محاکم قضایی یاری زیادی در مورد آزادی وبلاگ عکسن انجام داده اند همچنین بخش دیگری نیز گذشت خود شکات بوده که گره گشای پرونده ها بوده و با بخشیدن بخشی از طلبشان زمینه آزادی زندانیان واجد شرایط را فراهم نمودهاند.

مدیر کل زندان های استان تهران همچنین اظهار کرد: سهم عمده دیگر نیز یاری های ستاد دیه و نیکوکاران عزیز تهرانی بود که مبلغی حدود 210 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری و با این مبلغ، بدهی 653 نفر پرداخت شد و این افراد به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی یادآور شد: تمام کوشش مددکاران زندان ها در این ماه الهی برای یاری به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد معطوف شده، در این زمینه، دستگاه قضایی نیز با جدیت زمینه های تخفیف مجازات و آزادی وبلاگ عکسن را فراهم نموده است.

وی اظهار داشت: یاری به انسانهای نیازمند سنت و شیوه همه پیامبران، ائمه و بزرگان است و ما هم به عنوان یک ایرانی وظیفه دستگیری از همنوعانمان را داریم. در تاریخ اسلام، سفارش پیامبران سهل دریافت بر بدهکار بوده، اگر هم کفاره ای بر گردن کسی بود آزاد کردن بنده اولویت داشت و زندانی را آزاد می کردند و از امورات مهم جامعه است.

حیات الغیب اظهار کرد: در سال های اخیر به خاطر تحریم ها و شرایط اقتصادی کشورمان، عده ای ناخواسته به زندان کشیده شده اند و خانواده های زیادی چشم به راه و منتظر عزیزان شان هستند و متأسفانه در روزهای انتهای سال گذشته نیز دنیا و کشورمان دچار مشکل کرونا و عواقب اقتصادی ناشی از آن شده و در این شرایط یاری به نیازمندان ارزش بیشتری دارد تا این روزهای سخت به لطف الهی و یاری همه مردم و نیز سایه توجه حضرت ولی عصر (عج) هر چه سریع تر به انتها برسد.

عضو هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران افزود: نیکوکاران استان تهران باز هم با پیروی از سیره علوی، یاریگر زندانیان نیازمند واجد شرایط و بدهکاری اقتصادی، دیه ناشی از تصادفات و حوادث ناشی از کار، مهریه و سایر جرایم غیرعمد بودند.

وی ابراز امیدواری کرد، در این ایام معنوی که مهمان خوان رحمت خداوند هستیم این عزیزان نیز که پدر، مادر یا فرزند یک خانواده آبرومند هستند و در این روزهای سخت شیوع بیماری، نگران اعضای خانواده، بتوانند بر سر سفره افطار ساده خود بازگردند.

عضو هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: یقین بدانیم این یاری ها نزد خداوند متعال بدون اجر و پاداش نخواهد بود، شاید هر چند کم ولی با هدیه لبخند به فرزند آن زندانی نیازمند، گره گشای مشکل بزرگی از زندگیمان باشد.

وی اظهار کرد: هدیه های کم نیز برای ستاد دیه ارزشمند است. بعضی عزیزان در طول سال به صورت مستمر با این ستاد همکاری می نمایند و زمینه آزادی مددجویان نیازمند جرایم غیرعمد فراهم می گردد که جای تقدیر و تشکر از همه این عزیزان دارد.

بر اساس این گزارش، شماره کارت های 6037991899675916 نزد بانک ملی و 5859837000095519 نزد بانک تجارت آماده دریافت این هدایا است همچنین شماره تماس 88861870 نمایندگی ستاد دیه استان تهران آماده پاسخگویی به سوالات است و در صورت تمایل نیکوکاران می توانند اطلاعات لازم را کسب نمایند.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "گلریزان ماه رمضان 99 در فضای مجازی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلریزان ماه رمضان 99 در فضای مجازی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید