یک دستگاه کمک سرفه کن برای 25 هزار بیمار دیستروفی دوشن

به گزارش وبلاگ عکس، رامک حیدری در مصاحبه با خبرنگاران، به برگزاری همایش آموزشی مراقبت های ریوی که قرار است روز جمعه هشتم اسفند ماه جاری در سالن سعدی برج میلاد برگزار شود، اشاره کرد و افزود: این نهمین همایش آموزشی مراقبت های ریوی است که انجمن دیسترروفی برای پزشکان و خانواده های بیماران برگزار می کند.

یک دستگاه کمک سرفه کن برای 25 هزار بیمار دیستروفی دوشن

وی، هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی بیماران و خانواده های آنها بیان کرد و گفت: در این همایش، قرار است درباره کار با دستگاه کمک سرفه کن که به تازگی وارد کشور شده است، آموزش های لازم به متخصصین ریه و فیزیوتراپ داده شود.

حیدری با اعلام اینکه انجمن دیستروفی این دستگاه را از کانادا به قیمت 18 میلیون تومان خریداری کرده است، ادامه داد: بیماران دیستروفی نوع دوشن، وقتی سرما می خورند، نمی توانند خلط خود را خارج کنند و نفس کشیدن برای آنها مشکل می شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از مبتلایان دیستروفی با عنوان این مطلب که بنابر ضرورت نیاز بیمار نوع دوشن برای استفاده از دستگاه کمک سرفه کن، افزود: این بیماران در طول سال، یک تا دو بار نیاز می شود که از این دستگاه استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا وزارت بهداشت نسبت به واردات این دستگاه اقدام نکرده است، گفت: شاید به خاطر اینکه نیاز همه بیماران نیست و تنها برخی از بیماران دیستروفی نوع دوشن، نیاز می شود که از این دستگاه استفاده کنند.

حیدری با عنوان این مطلب که بررسی های ما نشان می دهد بین 20 تا 25 هزار بیمار دیستروفی نوع دوشن در کشور وجود دارد، افزود: تنها در حدود 500 بیمار نوع دوشن در انجمن پرونده دارند و مابقی بیماران هنوز نتوانسته اند با انجمن ارتباط بگیرند.

وی با اعلام اینکه تنها دستگاه کمک سرفه کن در محل انجمن در بیمارستان بوعلی تهران واقع شده است، گفت: بیماران با مراجعه به انجمن، می توانند با حضور متخصص ریه و یا فیزیوتراپ، از این دستگاه استفاده کنند.

دیستروفی نوعی بیماری تحلیل رونده عضلانی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یک دستگاه کمک سرفه کن برای 25 هزار بیمار دیستروفی دوشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دستگاه کمک سرفه کن برای 25 هزار بیمار دیستروفی دوشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید