12 خاصیت شگفت آور دمنوش زنجبیل و لیموترش (و طرز تهیه آن)

به گزارش وبلاگ عکس، بسیاری از افراد هر روز صبح دمنوش زنجبیل و لیموترش می نوشند تا از خواص حیرت انگیز آن برای سلامتی بدن بهره مند شوند. این دمنوش نه تنها طرز تهیه آسانی دارد، بلکه عارضه های مختلف مثل سرماخوردگی، سردرد و حالت تهوع را هم درمان می کند. در مقاله امروز قصد داریم به بررسی خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش بپردازیم. اگر به فکر اضافه کردن دمنوش های نو و مقوی به برنامه غذایی خود هستید، حتما این دمنوش را امتحان کنید. تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

12 خاصیت شگفت آور دمنوش زنجبیل و لیموترش (و طرز تهیه آن)

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش برای سلامتی بدن

دمنوش زنجبیل و لیموترش فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با اضافه کردن ترکیبات مفید دیگر مثل نعناع، دارچین و عسل به این نوشیدنی، ارزش غذایی آن را افزایش دهید.

1. حالت تهوع و استفراغ را درمان می کند

حالت تهوع و استفراغ علائم رایجی هستند که افراد آن را به دلایل مختلف از جمله مریضی، بارداری، شیمی درمانی تجربه می کنند. می توانید از خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش برای بهبود حالت تهوع و استفراغ بهره ببرید. این دمنوش به کاهش علائم این دو عارضه کمک می کند. مطالعات نشان می دهند که زنجبیل یکی از اثرگذارترین ترکیبات برای درمان مسائل گوارشی مثل حالت تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم به تعداد می رود.

2. به کاهش وزن کمک می کند

اگر در تلاش هستید وزنتان را در محدوده طبیعی نگه دارید و از شر وزن اضافی خود خلاص شوید، دمنوش زنجبیل و لیموترش را بنوشید. گزارش شده است که زنجبیل احساس سیری را افزایش و احساس گرسنگی را کاهش می دهد. لیموترش هم به خواص خود در افزایش مقاومت به انسولین و کاهش میزان چربی بدن شناخته می شود. زنجبیل و لیموترش یک ترکیب عالی را تشکیل می دهند و در افزایش سوخت وساز بدن و سوزاندن کالری بیشتر مفید هستند.

3. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

لیموترش غنی از ویتامین ث است. این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. اگر به راحتی دچار عفونت می شوید و به محض تغییر آب وهوا سرما می خورید، توصیه می کنیم دمنوش زنجبیل و لیموترش را مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود.

لیموترش و زنجبیل هر دو در مبارزه با عفونت ها، کوتاه کردن طول دوره سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و محافظت از بدن در برابر عفونت هایی مثل سالمونلا عالی هستند.

4 . عملکرد شناختی را بهبود می بخشد

زنجبیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. در یک مطالعه روی زنان میانسال نشان داده شد که زنجبیل حافظه شرکت کنندگان را بهبود بخشید و عملکرد شناختی آن ها را افزایش داد. مصرف دمنوش زنجبیل و لیموترش هر روز صبح اثرات قابل توجهی روی سلامت عمومی مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر دارد.

5. سلامت قلب را بهبود می بخشد

مصرف روزانه این دمنوش می تواند در محافظت از قلب در برابر بیماری ها مفید باشد. لیموترش سرشار از ویتامین ث است که به خواص خود در بهبود جریان خون در رگ ها، همچنین پیشگیری از لخته شدن خون شناخته می شود. این موضوع به طرز چشمگیری احتمال ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. زنجبیل هم گردش خون را افزایش می دهد و خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کننده دارد و می تواند از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

6. بدن را قلیایی می کند

می دانید که لیموترش به طور طبیعی اسیدی است، اما آیا می دانستید که با ورود به بدن قلیایی می شود؟ زمانی که آب لیموترش به یک فنجان چای داغ اضافه می شود، شروع به قلیایی شدن در بدن می کند. این موضوع به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها، کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و سطح چربی بدن کمک می کند و هوس خوردن شیرینی جات را کاهش می دهد.

7. در درمان کیست تخمدان مفید است

اگر از سندرم تخمدان پلی کسیتیک رنج می برید و در پی یک روش طبیعی برای کوچک کردن کیست های تخمدان خود هستید، دمنوش زنجبیل و لیموترش بهترین نوشیدنی است که می توانید مصرف کنید.

لیموترش و زنجبیل هر کدام به طور جداگانه خواص بهبوددهنده و ضدالتهابی دارند که این موضوع به بهبود و کاهش کیست های تخمدان کمک می کند. تحقیقات زیادی برای تأیید این خاصیت انجام نشده است، اما بسکمک از افراد ادعا می کنند که داروها و ترکیبات گیاهی اثرات مثبتی در این زمینه دارند.

8. خلق وخو و تمرکز را بهبود می بخشد

این دمنوش علاوه بر اینکه عملکرد شناختی را بهبود می بخشد و تمرکز را افزایش می دهد، در بهبود خلق وخو و تنظیم تغییرات خلق وخو هم اثرگذار است. به همین دلیل است که معمولا از لیموترش در رایحه درمانی استفاده می شود. زنجبیل هم به فوایدی که در کاهش استرس دارد شناخته می شود.

9. به بهبود عملکرد کبد کمک می کند

ترکیب لیموترش و زنجبیل در بهبود عملکرد کبد و بهبود سلامت عمومی کبد بسیار مفید است. مطالعات گزارش کرده اند که استفاده طولانی مدت از زنجبیل و لیموترش در درمان بیماری های کبدی (چه مرتبط با مصرف الکل و چه غیرمرتبط با آن) اثرگذار است.

10. درد قاعدگی، سردرد و التهاب را تسکین می دهد

اثرات ضدالتهابی دمنوش زنجبیل و لیموترش به کاهش انواع درد از درد مرتبط با میگرن گرفته تا درد قاعدگی کمک می کنند و در ریکاوری سریع تر از بیماری یا جراحی مفید هستند. نوشیدن منظم این چای حالتان را خوب می کند.

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش برای پوست

دمنوش زنجبیل و لیموترش می تواند پوست را درخشان، نرم و لطیف کند. در ادامه خاصیت این دمنوش مفید برای پوست را معرفی کرده ایم.

11. پوست را نرم و بدون عیب می کند

ترکیب قدرتمند لیموترش و زنجبیل نه تنها به طرز استثنائی در درمان اختلالات سلامتی مفید است، بلکه برای پوست هم فوایدی دارد و به درخشان کردن و رفع کردن ایرادات پوست کمک می کند.

دمنوش زنجبیل و لیموترش میزان زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان دارد که می توانند سلامت عمومی بدن را بهبود ببخشند. زنجبیل خواص ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل با عفونت های پوستی مبارزه کرده و پوست را پاکسازی می کند.

خواص دمنوش زنجبیل و لیموترش برای مو

دمنوش زنجبیل و لیموترش پوست سر را تغذیه کرده و به رشد مو کمک می کند. در ادامه یکی از خواص این دمنوش برای مو را در اختیارتان قرار داده ایم.

12. به رشد مو کمک می کند

نوشیدن منظم دمنوش زنجبیل و لیموترش ویتامین ها و مواد معدنی لازم پوست سر را تأمین کرده و موها را نرم تر و درخشان تر می کند. این دمنوش در کاهش ریزش مو هم اثرگذار است. همچنین به رفع کردن مسائل مرتبط با پوست سر مثل شوره و خارش کمک می کند.

طرز درست کردن دمنوش زنجبیل و لیموترش

حالا که شما را با خواص شگفت انگیز دمنوش زنجبیل و لیموترش برای پوست، مو و سلامتی آشنا کردیم، وقت آن است که طرز تهیه این دمنوش معجزه آسا را آموزش دهیم . در ادامه ساده ترین روش تهیه دمنوش زنجبیل و لیموترش آورده شده است. دمنوش زیر را می توانید به صورت گرم یا سرد مصرف کنید.

مواد لازم

  • آب لیموترش: یک چهارم یک عدد
  • زنجبیل: نصف فنجان
  • عسل خام: نصف فنجان

طرز تهیه

1.

برای تهیه دمنوش زنجبیل و لیموترش، ابتدا میزان مناسبی آب را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید بجوشد.

2.

زیر حرارت را خاموش کنید و آب جوشیده را درون یک لیوان بریزید. زنجیل، آب لیموترش و عسل را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید.

3.

دمنوش زنجبیل و لیموترش شما آماده است. آن را به صورت سرد یا گرم نوش جان کنید.

چند نکته

برای اینکه از دمنوش زنجبیل و لیموترش بیشترین بهره را ببرید، به نکات زیر توجه کنید.

  1. صبح با شکم خالی یک فنجان دمنوش زنجبیل و لیموترش بنوشید.
  2. اگر می خواهید این دمنوش را به قصد کاهش وزن بخورید، دو بار در روز (صبح و شب) تقریبا 30 دقیقه قبل از صبحانه و شام آن را میل کنید.
  3. اگر می خواهید از خواص ضدالتهابی این دمنوش بهره ببرید، میزانی زردچوبه به آن اضافه کنید.
  4. می توانید به دمنوش زنجبیل و لیموترش میزانی سرکه سیب اضافه کنید تا سالم تر شود.

عوارض جانبی دمنوش زنحبیل و لیموترش

این دمنوش با عوارض جانبی زیادی در ارتباط نیست، با این حال باید دو عارضه جانبی زیر را مدنظر داشته باشید.

  1. یکی از عوارض جانبی احتمالی نوشیدن دمنوش زنجبیل و لیموترش، سوزش خفیف سر معده یا ناراحتی معده است.
  2. بعضی از افراد ممکن است به زنجبیل یا لیموترش حساسیت داشته باشند و بعد از مصرف آن ها راش (بثورات) پوستی و ناراحتی معده را تجربه کنند؛ هرچند این موضوع رایج نیست.

کلام آخر

دمنوش زنجبیل و لیموترش یکی از دمنوش های معروف است که سلامتی بدن را به روش های مختلف بهبود می بخشد. کاهش وزن، مبارزه با عفونت ها، رفع کردن عیوب پوست، تسکین درد قاعدگی و سایر دردها، بهبود عملکرد ریه و کمک به درمان کیست تخمدان از جمله خواص این دمنوش به تعداد می فرایند.

البته ناگفته نماند که بعضی از افراد ممکن است بعد از مصرف این دمنوش بعضی عوارض جانبی را تجربه کنند؛ هرچند این موضوع رایج نیست. روزهای اول که نوشیدن این دمنوش را شروع کرده اید، در خوردن آن زیاده روی نکنید و فقط روزی یک فنجان از آن را بنوشید. در مقاله امروز از وبلاگ عکس مگ درباره خواص دمنوش زنجبیل برای سلامتی بدن، پوست و مو صحبت کردیم. عوارض جانبی این دمنوش را گفتیم و در پایان هم طرز تهیه آن را آموزش دادیم. حتما این دمنوش فوق العاده را امتحان کنید تا از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ عکس مگ را بخوانید.

منبع: style craze

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 خاصیت شگفت آور دمنوش زنجبیل و لیموترش (و طرز تهیه آن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 خاصیت شگفت آور دمنوش زنجبیل و لیموترش (و طرز تهیه آن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید