20 جاذبه معروف شهر سویل در اسپانیا

به گزارش وبلاگ عکس، سویل شهر اسپانیا برای هر کسی که به بازدیدش بیاد چیزی برای نشان دادن دارد. از آثار برجسته امروزی و کاتولیک گرفته تا قلعه تاریخی و کافه های بزرگ تاپس که در محله های قدیمی دلربایی می نمایند. سویل به نام های سبیا یا سویا نیز شناخته می گردد و در بخش خودمختار اندلس و استان سبیا در کشور اسپانیا واقع شده و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری آن است. در ادامه با خبرنگاران همراه شید تا 20 مورد از جاذبه های معروف شهر سویل را به شما معرفی کنیم.

20 جاذبه معروف شهر سویل در اسپانیا

کاخ سلطنتی آلکازار | Royal Alcazar Palace

همراه با کلیسای جامع، جاذبه کلیدی معماری سویل، کاخ سلطنتی آلکازار است. کار در این مجموعه بزرگ در قرن دهم میلادی شروع شد، زمانی که امویان یک قلعه موریشی را به دیوارهای رومی متصل ساختند، اما در قرن 12 بود که نخستین کاخ سلطنتی توسط Almohad Dynasty در این محل ساخته شد. بازسازی و مرمت این مورد از جاذبه های معروف شهر سویل تا قرن نوزدهم ادامه داشت و منجر به ایجاد یک ساختار شد که ترکیبی از معماری موریه، رنسانس و مدجن است، این وِیژگی ها بعدها در کاخ مودجار نمایان شدند. طبقه های بالای آلکازار محل اقامت خانواده سلطنتی اسپانیا در سویل است، و آن را به قدیمی ترین اقامتگاه سلطنتی در اروپا که هنوز استفاده می شود تبدیل می نماید.

آدرس: Real Alcázar de Sevilla, Patio de Banderas, s/n, Seville, Spain

کلیسای جامع | Cathedral

بزرگترین بنای تاریخی کاتولیک ها در سویل با ابعاد عجیب و غریب، این مورد از جاذبه های معروف شهر سویل بزرگترین کلیسای جامع گوتیک در دنیا است. ساخت این مجتمع گوتیک بزرگ که دارای 80 نماز خانه کوچک نزدیک کلیسا است و طولانی ترین nave را در اسپانیا است، در سال 1401 در محل مسجد سابق شهر شروع شد. کار ساخت آن بیش از 100 سال ادامه داشت و در سال 1507 پروژه احداث کلیسای جامع به سرانجام رسید و در نهایت پیروز به انجام هدف تیم طراح شد.

آدرس: Catedral de Sevilla, Av. de la Constitución, Seville, Spain

برج ناقوس گیرالدا | Giralda Bell Tower

برج ناقوس گیرالدا بر فراز صومعه سویل، در واقع مناره مسجد جامع این شهر در دوران حکومت اسلامی آندولوسیا بوده است. این برج با 93 متر ارتفاع امروزه بعنوان نماد و سمبل شهر سویل شناخته می شود. محوطه باز روبروی صومعه نیز حیاط مسجد جامع پیشین شهر بوده که به سبک معماری اسلامی ساخته شده است. بخصوص حوض و آب نمای وسط حیاط که برای وضو دریافت نمازگزاران بوده است یادگاری تاریخی از حضور دین اسلام در شهر سویل می باشد.

خانه پیلاتوس | Casa de Pilatos

این مورد از جاذبه های معروف شهر سویل در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است و در واقع نمونه ای کوچکتر از خانه پیلاطس حاکم اورشلیم بوده است که حکم به صلیب کشده شدن حضرت عیسی را تایید کرد. معماری بکاررفته در بنای ساختمان به سبک معماری سنتی آندولوس می باشد که شامل یک محوطه فضای باز در مرکز بنا و اتاق هایی با دکورهای رنگی و استفاده از سنگ های سرامیک سفید است. اتاق مشهور به سالن طلایی یکی از موارد مورد توجه این خانه تاریخی برای گردشگرانی است که از آن بازدید می نمایند. همچنین مجموعه ای ارزشمند از مجسمه های متعلق به دوران روم باستان برای بازدید در خانه قرار داده شده است. فیلم های Lawrence of Arabia ساخته شده در سال 1962 و Knight and Day سال 2010 در این جا فیلم برداری شده اند.

آدرس: Casa de Pilatos, 1 Plaza de Pilatos, Seville, Spain

میدان گاوبازی | Bullring

ساختمان رئال مائسترانزا یکی از مهم ترین جاذبه های معروف شهر سویل است. ساخت و ساز در سال 1761 در محل پلازا داتوروس مستطیل شکل شهر شروع شد و در نهایت در سال 1881 تکمیل شد. یکی از جاذبه های اصلی دروازه شاهزاده (ورودی اصلی)، دروازه های آهن سیاه و سفید که از کارهای پدرو رولدن و که در اصل مالک کلیسا بود، می باشد. ماتادورها او را فاتحانه بر روی شانه هایشان قرار می دادند و به میدان می آوردند. در این جا یک موزه از تاریخ گاوبازی نیز وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

آدرس: Plaza de Toros de Sevilla, 12 Paseo de Cristóbal Colón, Seville, Spain

گاوبازی | Bullfights

تماشاگران سالن ساخته شده در قرن هجدهم را کاملا پر می نمایند، اسپانیایی ها در گروه های بزرگ با سبد های پیک نیک پر از نوشیدنی و ساندویچ به این جا می آیند و با شور و هیجان بی سرانجام به تماشای رقابت ها می نشینند و محیطی شبیه به میدان های گلادیاتورهای روم باستان. گرچه در سال های اخیر مخالفت هایی درباره اجرای این مراسم انجام شده است.

تور دل اورو | Torre de Oro

تور دل اورو یا برج طلا از روی تمامی پل های مرکز شهر قابل مشاهده است. برج مراقبتی که در قرن 13 ساخته شده است. پادشاهان Almohad سویل بین سال های 1220 و 1221 آن را ساختند که البته بعد از آن چندین بار مورد مرمت و بازسازی نهاده شد که آخرین بارش در سال 2005 بود.

آدرس: Torre do Oro, Paseo de Cristóbal Colón, s/n, Seville, Spain

کاخ اسپانیا | Plaza España

کاخ اسپانیا با منظره دیدنی، یکی از چشمگیرترین جاذبه های معروف شهر سویل محسوب می شود. این قصر در زمینی به بزرگی پنجاه هزار متر مربع ساخته شده و بالکن های بسیار زیبا با نمادهای رنسانسی شکوه و جلای ویژه به آن داده است. ساختمان قصر نیم دایره و هماهنگ با کانال آب گرداگرد میدان مجاور قصر ساخته شده است. با استفاده از چند پل می توانید از کانال آب عبور کنید و بازدیدنمایندگان با کرایه قایق می توانند به قایق سواری در ونیز کوچک اسپانیا بپردازند. امکانات کالسکه سواری در محوطه قصر نیز مهیا شده است. ساختمان زیبای قصر و محوطه زیبای آن حال و هوایی بسیار رمانتیک و دلپذیر به این مجموعه بخشیده است.

آدرس: Plaza de España, Av de Isabel la Católica, Seville, Spain

پارک ماریا لویسا | Maria Luisa Park

هنگام آمادگی برای میزبانی نمایشگاه Ibero-American Exhibit 1929 در سویل، بخش جنوبی شهر هزینه ای برای زیبایی ظاهری به دست آورد. یکی از مهم ترین آن ها، پارک ماریا لویسا، باغ گیاه شناسی و بزرگترین و جذاب ترین منطقه سبز در پایتخت اندلس بود. این مکان زیبا برای مسافرت در بهار فوق العاده است، زمانی که بسیاری از گونه های گیاهان و گل های پارک شکوفا می شوند و ساکنین آن (فاخته ها، طوطی ها، اردک ها و قوها) به جنب و جوش می افتند.

آدرس: Museo de Artes y Costumbres Populares de Sevilla, 3 Plaza América, Seville

آرشیوی از هندوستان | Archivo de Indias

مستنداتی از دوران طلایی امپراطوری اسپانیایی ها که می توانید در آن بخشی از سفر کریستف کلمب به آمریکا در سال 1492 را نیز مشاهده کنید در آرشیوی از هندوستان شهر سویل نگهداری می شود. ساختمان آن در قرن 16 ساخته شده و تحت حفاظت سازمان میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است. در این مجموعه بیش از 80 میلیون سند از قرن 16، 17 و 18 نگهداری می شود. زمانی که سویل مهم ترین شهر در امپراطوری اسپانیا بود.

آدرس: Archivo de Indias, Av. de la Constitución, Seville, Spain

رستوران العجیبه | Restaurant Al Aljibe

می توانید بهترین تاپاس های اسپانیا را در این رستوران نوش جان کنید. تاپاس (یا پیش غذای اسپانیایی به انواع خوراک های کوچک حاضری گفته می شود که می توانند به عنوان میان وعده یا این به عنوان یک ناهار یا شام کامل خورده شود. تاپاها ممکن است سرد باشند (مثل مخلوط زیتون و پنیر) یا به صورت گرم سرو شوند. خوراک های شبیه به تاپاس را در آمریکای مرکزی بوکاس و در مکزیک بوتاناس می نامند.

آدرس: Al Aljibe, 76 Plaza de la Alameda de Hércules, Seville, Spain

لاماتا 24 | La Mata 24

برخلاف رستوران قبلی که سبک و سیاق کاملا اسپانیایی داشت این جا بیشتر غذاهای مدیترانه ای طبخ می نماید. برای رفتن به آن عجله کنید چرا که بیشتر شب ها تا ساعت 9 میزهایش کاملا پر می شوند و جایی برای نشستن نخواهد داشت.

آدرس: La Mata 24, 24A Calle Mata, Seville, Spain

تریانا | Triana

تریانا یکی از محله های قدیمی شهر سویل است که حال و هوای خاص خود را دارد. این منطقه در کرانه رودخانه شهر ساخته شده و و با معماری خاص خانه هایش از جاذبه های معروف شهر سویل محسوب می شود. کوچه های سنگفرش و تو در توی این محله اغلب به میدانی کوچک در میان تعدادی خانه دو طبقه ختم می شوند و پیاده روی در آنها بسیار لذتبخش و سرگرم نماینده است. این منطقه یک دلیل شهرت دیگر هم دارد و آن هنرمندان سفالگر ساکن این محله هستند که صنایع دستی آنها شامل ظروف سفالی و سرامیک های رنگارنگ آندولوسی از نمادهای فرهنگی شهر سویل محسوب می شود.

آدرس: Mercado de Triana, 6 Calle San Jorge, Seville, Spain

سانتا کروز | Santa Cruz

در اطراف میدان مرکزی که محل قرار داشتن کلیسای جامع بزرگ سویل است، محله قدیم قرار گرفته است که امروز سانتا کروزنامیده می شود، یکی از معروف ترین شهرهای اندلس. این محله بود که فردیناند سوم در سال 1248 بعد از پس دریافت شهر از مورها را محدود کرد. در حال حاضر، این محله با کوچه و پس کوچه های باریک و سنگفرش شده و خانه های قدیمی اما همچنان جذاب و دیدنی با دیوارهای رنگارنگ و حیاط هایی که در بیشتر آنها درختان پرتقال کاشته شده، عبادتگاه های کوچک و خالی از تشریفات و تزیینات اشرافی و همینطور کافه های دنج و آرام، یکی از مناطق محبوب گردشگران در شهر سویل است.

رستوران بودگا سانتاکروز | Bodega Santa Cruz

این رستوران پر جنب و جوش یکی از بهترین ها در کنار ساحل است. اغلب این جا آن قدر شلوغ است که جایگاه هایش کفاف جمعیت را نمی دهند و عده ای خارج از تجمع نموده اند، به گونه که اگر از دور نگاه کنید فکر می کنید که فستیوال خاصی در حال برگذاری است. در این جا می توانید انواع غذاها و نوشیدنی های سنتی را میل کنید.

آدرس: Bodega Santa Cruz, 1A Calle Rodrigo Caro, Seville, Spain

لا بودگا | La Bodega

لابودگا محلی برای لذت بردن از نوشیدنی ها و غذاهای فوق العاده اسپانیایی است که در میان گردشگرانی که به بازدید از سانتاکروز می آیند حسابی محبوب است، البته مردم منطقه نیز به آن علاقه زیادی دارند. ساعت 2 بعد از ظهر اوج شلوغی آن برای نهار و 9 شب برای شام است. البته این جا آن قدر شلوغ است که باید ایستاده غذا بخورید مگر آن که خیلی خوش شانس باشید و یک جایگاه کنارتان خالی شود.

آدرس: La Bodega, 4 Calle Alfalfa, Seville, Spain

بالکن رومئو و ژولیت | Romeo and Juliet Balcony

هنگام گذر از پیاده روهای سنگ فرش و پیچ در پیچ آلکازار در سانتاکروز به کوچه تنگ و باریکی به نام Calle Agua (کانال آب) می رسید. که به خاطر کانال آبی که سال های دور از بالای کاخ عبور می کرد چنین نامی را برای آن انتخاب نموده اند. این جهت شما را به کاخ آلفرو می رساند، یکی از جاذبه های معروف شهر سویل که بسیار توریستی است. بالکنی که گفته می شود شکسپیر در داستان رومئو و ژولیت آن را توصیف نموده است این جا قرار گرفته است.

آدرس: Plaza Alfaro, Seville, Spain

موزه باستان شناسی | Archeology Museum

موزه در سال 1929 ساخته شده و می توانید در آن مجموعه ای فوق العاده تماشایی را از دوره های تاریخی از فینیقی ها، یونان باستان، رومن ها و همچنین دوران حکومت اسلامی در اندولوس و سپس قرون وسطی تماشا کنید. مجموعه جواهرات تاریخی، چند گنجینه باستانی و اشیای ساخته شده از طلا و همچنین مجسمه بسیار زیبای دایانا از دیدنی های این موزه بشمار می روند. گنجینه جواهرات کارامبولو که خود به تنهایی یکی از سالن های موزه را اشغال نموده است.

آدرس: Plaza América, s/n, 41013 Sevilla, Spain

سانتا پائولا | Santa Paula

صومعه ای که سال 1473 ساخته شده است و هدف از احداث آن محل برای سکونت خواهران روحانی کلیسای اندولوس بوده است. بیش از 5 قرن در آن فعالیت های مذهبی رواج داشته است و امروز نیز بازدیدنمایندگان می توانند خواهران روحانی را ببینند که محصولات خود را برای فروش به آن جا آورده اند.

تالار شهر | Ayuntamiento

و اما در آخر به بیستمین مورد از جاذبه های معروف شهر سویل می رسیم. تالاری باستانی که تاریخ ساخت آن به قرن 15 میلادی بازمی شود. در سراسر اطراف آن حکاکی ها و پیکره های سنگی از اساطیر یونانی نصب شده است. این مجموعه در قرن 19 بازسازی شد و آثار معماری نئوکلاسیک بر روی آن قابل مشاهده است.

منبع: الی گشت

به "20 جاذبه معروف شهر سویل در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 جاذبه معروف شهر سویل در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید