3 عضو کلاه سفیدها هنگام قاچاق مواد منفجره کشته شدند

به گزارش وبلاگ عکس، سه عضو گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه بر اثر انفجار محموله مواد منفجره ای که در حال حمل آن بودند، کشته شدند.

3 عضو کلاه سفیدها هنگام قاچاق مواد منفجره کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عکس، سه نفر از اعضای گروه موسوم به کلاه سفیدها بر اثر انفجار یک محموله مواد منفجره که در حال انتقال آن با یک خودروی امدادی در ریف شمال غربی حماه بودند کشته شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی خبر داد: سه نفر از گروه کلاه سفیدها بر اثر وقوع انفجار شدید در داخل یک دستگاه خودروی امداد متعلق به آنها در پیرامون شهرک قسطون در سهل الغاب ریف شمال غربی حماه کشته شدند.

منابع اسپوتنیک به نقل از یکی از اعضای کلاه سفیدها آورده است: انفجار خودرو ناشی از اقدام سه عضو این گروه در انتقال مواد منفجره از ریف ادلب بود که به دلیل شدت انفجار این سه سرنشین خودرو در دم کشته شدند و خودروی آنها هم کاملا منهدم شد.

منابع محلی گفتند که گروهک تروریستی جبهه النصره بلافاصله تلاش کرد این انفجار را ناشی انفجار یک بمب دستی کاشته اعلام کند تا بر علت واقعی کشته شدن این سه عضو کلاه سفیدها سرپوش گذارد.

کلاه سفیدها گروهی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است، اما مدارک گسترده ای از همکاری این گروه به ظاهر امدادی به گروه های تروریستی وجود دارد.

کلاه سفیدها مدعى هستند که تنها مأموریت آن ها در سوریه امدادرسانى به شهروندان آسیب دیده است و اعضاى این گروه در قبال تمامى طرف هاى درگیر در سوریه موضع اتخاذ کرده و مى کنند.

این گروه فعّال در سوریه حدود یک سال و نیم پیش یعنى زمانى که فیلم کلاه سفیدها توانست در جریان هشتاد و نهمین مراسم اهداى جوایز اسکار، این جایزه را دریافت کند، در کانون توجهات قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم در توصیف کلاه سفیدها نوشت: گروه کلاه سفیدها بازوی اطلاعاتی انگلیس و آمریکا در سوریه است که در پوشش اقدامات انسان محبت آمیز با همکاری گروهک تروریستی جبهه النصره در ادلب دست به اقدامات تروریستی می زند.

وزارت دفاع روسیه هم دو روز پیش گفت که گروه های تروریستی جمع زیادی از عناصر خود را با تجهیزاتشان در منطقه ابوالضهور در ریف جنوبی ادلب و جنوب شهر حلب مستقر کرده و طی هماهنگی با گروه کلاه سفیدها به دنبال اقدامات تحریک آمیز شیمیایی جدیدی در استان ادلب است تا ارتش سوریه را در این خصوص متهم کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "3 عضو کلاه سفیدها هنگام قاچاق مواد منفجره کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 عضو کلاه سفیدها هنگام قاچاق مواد منفجره کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید