3.8 میلیارد دلار درآمد گردشگری سرزمین سیاهان │ تصاویر بی نظیر سواحل زنگبار

به گزارش وبلاگ عکس، مجمع الجزایر زنگبار منطقه ای نیمه خودمختار در کشور تانزانیا در شرق آفریقا است که به دلیل داشتن سواحل زیبای مرجانی در کرانه اقیانوس آرام توانسته در سال های اخیر به رشد قابل توجهی در بخش گردشگری دست یابد.

3.8 میلیارد دلار درآمد گردشگری سرزمین سیاهان │ تصاویر بی نظیر سواحل زنگبار

وبلاگ عکس : مجمع الجزایر زنگبار در اقیانوس هند از چند جزیره کوچک و دو جزیره بزرگ تشکیل شده است. جزیره اصلی اونگوجا است که اغلب با نام زنگبار نامیده می گردد و دومی، جزیره پِمبا است.

زنگبار واژه ای فارسی به معنی سرزمین سیاهان است که از دو واژه زنگ به معنی سیاه و بار به معنی ساحل تشکیل شده و به رنگ پوست ساکنان این مجمع الجزایر اشاره می نماید.

آمارها نشان می دهد که گردشگری زنگبار در سه دهه اخیر با رشد روزافزونی روبه رو بوده است. به طوری که سال 1984 تعداد گردشگرانی که از این جزایر بازدید کردند کمتر از 200 هزار نفر بود که این رقم در سال 2000 به پنج برابر رسید اما به دلیل حادثه 11 سپتامبر 2001 از تعداد گردشگران بین المللی زنگبار به طرز قابل توجهی کاسته شد و افزایش تعداد گردشگران از سال 2004 شروع شد.

نتایج گزارش اخیری درباره صنعت گردشگری تانزانیا نشان می دهد که این کشور با رشد بالایی در ورود گردشگران روبرو بوده است. براساس گزارش پیمایش خروج بازدیدکنندگان بین المللی 2016 این کشور در سال 2016 دست کم میزبان یک میلیون و 284هزارو279 گردشگر بوده که در مقایسه با سال 2015 با رشد 12 درصدی روبرو بوده است. افزایش تعداد گردشگران به این کشور سبب شد که در سال 2016 صنعت گردشگری تانزانیا (بدون درنظرگرفتن زنگبار) 2.1میلیارد دلار آمریکا درآمد داشته باشد که این رقم در سال 2015 برابر با 1.9 میلیارد دلار بود. 75 درصد از این گردشگران به وسیله فرودگاه ها و 25 درصد ازطریق مرزهای زمینی به تانزانیا وارد شده اند. درحال حاضر، صنعت گردشگری بیش از 17 درصد از فراوری ناخالص داخلی تانزانیا را تامین و بیش از 1.5میلیون شغل ایجاد نموده است.

این میان، درآمد گردشگری زنگبار با 3.4 درصد رشد به 3.8 میلیارد دلار آمریکا در سال 2016 رسید که این رقم در سال 2015 برابر 2.9میلیارد دلار بود. ورزش های آبی، غواصی در صخره های مرجانی، طبیعت و سواحل زیبا و همچنین مرکز تاریخی استون تاون در جزیره اونگوجا که با بازارها و مساجد قدیمی جزو میراث جهانی یونسکو است از جاذبه های مجمع الجزایر زنگبار در اقیانوس هند به شمار می روند.

منبع: چمدان

به "3.8 میلیارد دلار درآمد گردشگری سرزمین سیاهان │ تصاویر بی نظیر سواحل زنگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3.8 میلیارد دلار درآمد گردشگری سرزمین سیاهان │ تصاویر بی نظیر سواحل زنگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید