آقای رکورد ، شنای باستانی تا شنای سوئدی

به گزارش وبلاگ عکس، قهرمان ایرانی ای که سال ها برای ثبت رکوردش کوشش نموده ولی نتوانسته نامش را در کتاب گینس ثبت کند و تنها در کشور خودمان رکوردش به ثبت رسیده است.

آقای رکورد ، شنای باستانی تا شنای سوئدی

وبلاگ عکس-ملیحه آروینی: شنا رفتن در خونش است؛ از شنای باستانی و سنتی خودمان گرفته تا با سبک و سیاق سوئدی. ورزشکارهای خارجی حالا حالاها باید تمرین نمایند تا شاید خواب رسیدن به رکورد این ورزشکار ایرانی را ببینند. از محمد نادری یکی از هم محله ای های مان که سال هاست در محله خلیج فارس ساکن است حرف می زنیم، ورزشکاری که همین چند وقت پیش توانست در انجام حرکات شنای سوئدی افتخارآفرینی کند. با محمد نادری، ورزشکار با اخلاق منطقه به گفت وگو نشسته ایم تا درباره رکورد خارق العاده ای که هنوز در عرصه دنیای به ثبت نرسیده بیشتر بدانیم.

قصه های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

از ورزش خسته نمی شوم

ورزش را از دوره مدرسه آغاز نموده. ابتدا به ورزش های رزمی علاقه داشته است. وقتی درباره دلایل گرایش به ورزش می پرسیم می گوید: من از کودکی ورزش را آغاز کردم، عاشق فعالیت های ورزشی بودم. پدرم وقتی این شور و اشتیاق را در من دید اسمم را در یک باشگاه نوشت. از آن به بعد به صورت جدی تر ورزش را دنبال کردم. در دوران تحصیل تا زمان فارغ التحصیلی در میان همسن و سالانش جزو برترین های کاراته، تکواندو و فولکیک بوکسینگ بوده. درخشش در رشته های رزمی تا سال 80 ادامه داشته است تا اینکه از ناحیه زانو دچار صدمه ای شدید می گردد و به دستور پزشکان از انجام فعالیت های مرتبط با پا خودداری می نماید. از این رو به ورزش سوئدی رو می آورد.

کم کم متوجه می گردد که استعداد خوبی در انجام حرکات شنای باستانی دارد. به این ترتیب شور و علاقه اش برای پیشرفت در این زمینه دو چندان شده، تمرینات منظمی را آغاز می نماید تا مهارتش را افزایش دهد. وقتی نادری، مهارت زیادی در حرکت شنای سوئدی پیدا می نماید تصمیم می گیرد هنرش را به همگان نشان دهد. برای همین به انجام تمرینات پیشرفته و سنگین مشغول می گردد.

او می گوید: وقتی متوجه این استعداد شدم تصمیم گرفتم از آن برای سربلندی کشور و هموطنانم استفاده کنم. از آنجا که عاشق ورزش هستم از انجام حرکت شنا خسته نمی شدم، به همین علت با تمرینات مداوم توانستم در مدت زمان کوتاهی تعداد قابل توجهی از حرکت شنای سوئدی را به ثبت برسانم. ورزش در زندگی این ورزشکار هم محله ای هم تأثیر زیادی داشته است: احساس می کنم که هر موفقیتی در زندگی کسب می کنم به خاطر ورزش است. همواره سرحال و شاداب هستم. رمز این شادابی هم ورزش است.

کوشش برای ثبت قهرمانی

ورزشکار 46 ساله محله خلیج فارس توجه و علاقه اش به ورزش روز به روز بیشتر می گردد. در این بین موفقیت های بسیاری هم به دست می آورد و موفقیت های غیرمعمولش در انجام حرکات شنای سوئدی باعث می گردد تا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در ابتدا طبق تحقیقاتی که از فدراسیون ورزش های همگانی انجام می دهد متوجه می گردد که رکورد انجام شنای سوئدی در ایران 700 حرکت در 20 دقیقه است.

حس رقابت در وجودش برانگیخته می گردد. او تمام توانش را در خدمت ورزش می گیرد تا اینکه می تواند این رکورد ملی را به 1151 حرکت در 20 دقیقه برساند. اما حس رقابت و میل به برتر بودن به همینجا ختم نمی گردد. نادری با یاری بعضی از دوستان و نزدیکانش آغاز به تحقیق می نماید تا بداند رکورد دنیای این حرکت متعلق به کیست. در نهایت تعیین می گردد فردی به نام منیر احمد از پاکستان در مدت زمان یک ساعت و 45 دقیقه 2503 حرکت را در سال 89 در دنیا به نام خود ثبت نموده است.

او در این باره می گوید: رکوردی که در دنیا ثبت شده بود به لحاظ زمانی چندان فاصله ای با رکورد ملی ام نداشت. این شرایط امکان جابه جایی رکورد را بهتر برایم فراهم می کرد. عزمش را جزم می نماید. تمریناتش را افزایش می دهد و در نهایت می تواند در آبان ماه سال گذشته به رکورد 2745 حرکت شنا در 40 دقیقه برسد. او خرداد سال جاری هم توانست با 4375 حرکت شنا در یک ساعت رکورد تازه ملی را به نام خود ثبت کند. نادری حرف های جالبی هم درباره امکانات ورزشی منطقه دارد: منطقه ما اگر از هر نظر دارای محرومیت باشد، از نظر فضاهای ورزشی کمبود ندارد. همین وسایل ورزشی داخل پارک ها برترین امکانات هستند برای روی آوردن به ورزش همگانی.

چند کلام با مسئولان

آقای رکورددار منطقه ما بعد از اینکه از توانایی اش برای ثبت رکورد اطمینان پیدا کرد و توانایی اش را به ثبت ملی رساند؛ کوششش را برای ثبت رکورد دنیای در گینس و دعوت از نمایندگان گینس به ایران آغاز کرد. اما متأسفانه این کار هنوز به نتیجه نرسیده است و تا امروز هم حتی همین ثبت رکورد ملی هم برایش خیلی هزینه بردار بوده. به نظر می رسد مقدار توجه متولیان اصلی ورزش به ورزشکارانی همانند محمد نادری که می توانند به نحوی مایه غرور و مباهات ایران و ایرانی باشند چندان چنگی به دل نمی زند.

این در حالی است که بر اساس وظیفه، بعضی حمایت ها و نظارت ها به آنها محول شده است. این روزها آنچه که بیش از هر مسئله دیگری بسیار مشهود است مقدار توجه دیگر کشورها به قهرمانان و ورزشکاران ما در رشته های مختلف ورزشی است که به طور مداوم شاهد تقدیر و اعلام حمایت های خاص آنان از ورزشکاران و مدال آوران هستیم. نادری هم از این قاعده مستثنی نبوده است. از زمانی که خبر رکوردزنی فوق العاده اش در پایگاه ها و خبرگزاری ها پیچید سر و کله نمایندگان کشورهای خارجی پیدا شده تا در ازای ارائه امکانات مالی و رفاهی قابل توجه نادری برای کشور متبوعشان افتخارآفرینی کند.

از کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفته تا کشورهایی که در حوالی ما قرار دارند مثل قطر، آذربایجان، ترکیه و روسیه. در این میان کشورهای اروپایی و آمریکایی مثل انگلیس، ایتالیا و کانادا هم از قافله جا نمانده اند. محمد نادری، شهروند منطقه ما با وجود آنکه از مسئولان مربوطه بابت بی توجهی در ثبت رکوردش در گینس دچار رنجیدگی خاطر شده پیشنهاد هیچ یک از کشورهای متقاضی را نپذیرفته و علاقه ای برای ثبت رکورد به نام کشور آنها ندارد.

او در این باره می گوید: ایران ما ورزشکاران نامی و همتراز و حتی برتر از کشورهای خارجی دارد که برای حفظ انگیزه و پیشرفت نیازمند حمایت مسئولان هستند. قطعاً حمایت از ورزشکاران می تواند تأثیرات شگرفی بر مقوله هایی چون فرهنگ و خودباوری جوانان ما داشته باشد. این مسئله تنها نیازمند همت مسئولان است تا با چاره اندیشی زمینه رشد ورزشکاران نامی را فراهم آورد. او همچنان امیدوار است تا با حمایت مسئولان بتواند رکورد حیرت آور شنای سوئدی اش را با نام ایران در گینس ثبت کند و برای هموطنانش افتخارآفرین باشد.

این هم محله ای ما توانسته است 2745 حرکت شنا را در 40 دقیقه به ثبت برساند و رکورد دنیای را جابه جا کند.

----

*منتشر شده در وبلاگ عکس محله منطقه 18 در تاریخ 1393/05/19

منبع: همشهری آنلاین

به "آقای رکورد ، شنای باستانی تا شنای سوئدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای رکورد ، شنای باستانی تا شنای سوئدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید