ادامه درگیری ها در سودان با وجود آتش بس، 413 کشته آخرین آمار تلفات

به گزارش وبلاگ عکس، ایرنا نوشت: با وجود موافقت نیروهای پشتیبانی سریع سودان با آتش بس 72 ساعته، اما ارتش این کشور از ادامه درگیری ها خبر داد و سازمان جهانی بهداشت نیز آخرین آمار کشته های درگیری های مسلحانه و خشونت آمیز سودان را 413 نفر گفت.

ادامه درگیری ها در سودان با وجود آتش بس، 413 کشته آخرین آمار تلفات

سایت شبکه روسیا الیوم، ارتش سودان گفت که نیروهایش امروز حملات هوایی گسترده ای را علیه نیروهای پشتیبانی سریع در جنوب خارطوم مرکز این کشور انجام دادند.

ارتش سودان همچنین گفت که عملیاتش در خارطوم همچنان ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است که هزاران نیروی مسلح، اطلاعاتی و پرسنل ذخیره ارتش برای انجام یک عملیات زمینی در خارطوم مستقر شده اند.

ارتش سودان گفت که این عملیات زمینی پس از انجام یک عملیات مشخص کننده هوایی طی صبح امروز در دستور کار قرار گرفته است.

برخی منابع نیز از ادامه درگیری های شدید با سلاح های سبک و سنگین میان نیروهای ارتش و پشتیبانی سریع در شهر ام درمان خبر داده اند.

در همین حال، شاهدان عینی می گویند که ارتش برای اولین بار از زمان آغاز درگیری ها در روز شنبه، استفاده از موشک های هدایت شونده با دقت بالا را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت گفت که طی درگیری های خشونت آمیز سودان تا کنون 413 نفر کشته شده اند.

این سازمان همچنین تعداد مجروحان این درگیری ها را سه هزار و 551 نفر گفت.

درگیری ها در سودان درحالی امروز برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد که صبح امروز فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه ای گفت: بر اساس تفاهم های بین المللی، منطقه ای و داخلی، با آتش بس بشردوستانه به مدت 72 ساعت از ساعت شش صبح امروز موافقت شد.

در بیانیه این نیروها به فرماندهی محمد حمدان قلو معروف به حمیدتی آمده است که آتش بس به مناسبت عید سعید فطر و ایجاد گذرگاه های انسانی برای خروج شهروندان از منطقه ها درگیری اجرایی می شود.

نیروهای پشتیبانی سریع سودان پس از آن موافقت خود را با آتش بس 72 ساعته گفتند که آنتونی بن وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه گفت وگوهای تلفنی مفصلی با حمیدتی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی این کشور داشت و آنها را به برقراری آتش بس در تعطیلات عید سعید فطر تشویق کرد.

درگیری های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است و باوجود اعلام آتش بس از روز چهارشنبه درگیری ها در منطقه ها مختلف این کشور همچنان ادامه یافت.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی منطقه ها از خارطوم با مشکل روبرو کرده است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "ادامه درگیری ها در سودان با وجود آتش بس، 413 کشته آخرین آمار تلفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه درگیری ها در سودان با وجود آتش بس، 413 کشته آخرین آمار تلفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید