کاهش سن ابتلا به کرونا در کشور به 20 سال

به گزارش وبلاگ عکس، هرچند آمار روزانه فوت شدگان کرونا در کشور که از سوی وزارت بهداشت به صورت روزانه اعلام می گردد از سیر نزولی مرگ ومیر حکایت می نماید، اما براساس اعلام کمیته اپیدمیولوژی بیماری کووید-19 وزارت بهداشت، موارد ابتلا و مرگ همچنان نسبتا بالاست هرچند تغییرات نسبتا مختصری در آن مشاهده می گردد. شاید براساس همین تغییرات مختصر روز گذشته قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت که فرایند بستری و مرگ ومیر ناشی از کرونا رو به کاهش است.

کاهش سن ابتلا به کرونا در کشور به 20 سال

به گزارش جهانی اقتصاد، هرچند در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود بار بیماری کمتر نشده و هنوز به عدد مطمئنی نرسیده ایم. در همین حال گزارش کمیته اپیدمیولوژی بیماری کووید-19 وزارت بهداشت که روز گذشته منتشر شد از فرایند صعودی بیماری در 7 استان اصفهان، آذربایجان شرقی، سمنان، البرز، قزوین، تهران و کهگیلویه و بویراحمد خبر می دهد. این گزارش می افزاید در دو استان زنجان و خراسان شمالی در آخرین هفته مرداد فرایند نزولی مشاهده شده است.

همچنین در تحلیل آماری کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، استان های زنجان، هرمزگان، ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، بوشهر، فارس، خراسان شمالی و اردبیل استان های با میزان بروز بالای بیماری کووید-19، استان های کردستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، سمنان، مازندران، مرکزی، یزد و کرمان استان های با میزان بروز متوسط و استان های البرز، چهارمحال و بختیاری، همدان، خراسان رضوی، قزوین، سیستان و بلوچستان، گلستان، قم، تهران، خراسان جنوبی و گیلان استان های با بروز کم در هفته آخر مرداد معرفی شده اند. براساس گزارش اپیدمیولوژی کرونا که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده است، درحال حاضر میزان کشندگی این بیماری در جهان 5/ 3 درصد برآورد می گردد.

ابتلای جوانان 20ساله به کرونا

درهمین حال آن طور که معاون درمان وزیر بهداشت روز گذشته خاطرنشان کرد از تیر و مرداد حدود 10 تا 20 درصد بیماران بستری در بیمارستان ها را جوانان و افراد حدود 20 ساله تشکیل می دهد و این افراد حلقه انتقال ویروس کرونا هستند این درحالی است که قبل از عید نوروز، میزان آلودگی جوانان به ویروس کرونا به مراتب کمتر بوده است.

جان بابایی همچنین درمورد داروی رمدسیویر گفت: هیچ مطالعه ای در جهان وجود ندارد که ثابت کند داروی رمدسیویر در کاهش مرگ ومیر ناشی از کرونا موثر است. به گزارش ایرنا وی ادامه داد: اکنون تنها دارویی که ثابت شده در جهان میزان مرگ ومیر را کاهش می دهد، کورتون است. دارو های ضدانعقاد و اینترفرون و ضدالتهاب هم در کنار این موارد وجود دارد.

فوت بیش از 10 هزار تهرانی بر اثر کرونا

همزمان ناهید خداکرمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته در تذکری پیش از دستور درجلسه شورای شهر گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز 10هزار و 200 تهرانی بر اثر ابتلا به این بیماری فوت نموده اند. وی با بیان اینکه درحال آنالیز شرایط کشور هستیم گفت: تا دیروز و در عرض 6 ماه در کل تهران 10 هزار و 200 تهرانی جان باخته اند.

منبع: فرارو

به "کاهش سن ابتلا به کرونا در کشور به 20 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سن ابتلا به کرونا در کشور به 20 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید