فعالیت سامانه بارشی در 19 استان

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در 19 استان کشور از احتمال طغیان رودخانه ها، جاری شدن روان آب، آب گرفتگی و خسارت به کشاورزان اطلاع داد.

فعالیت سامانه بارشی در 19 استان

به گزارش تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در بعضی منطقه ها استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش بینی شده است.

این شرایط امروز برای بعضی منطقه ها استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و شمال کردستان پیش بینی می گردد. سه شنبه جو آرامی در کشور حاکم است و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش های پراکنده پیش بینی می گردد. طی 5 روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی

زمان سرانجام: دوشنبه 1402/05/30

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، در نقاط مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید با احتمال گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/05/29: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، جنوب و غرب فارس، هرمزگان، زنجان.

دوشنبه 1402/05/30: خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران، سمنان، تهران، گلستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد.

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در عبور از اطراف رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین

به "فعالیت سامانه بارشی در 19 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سامانه بارشی در 19 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید