اینفلوئنسر کودک؛ میلیونر کوچک دنیای مجازی

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران : پسربچه ای 9 ساله می تواند سالانه چیزی حدود 30 میلیون دلار فقط با باز کردن جعبه اسباب بازی های نو و اظهارنظر درباره شان، پول درآورد.

اینفلوئنسر کودک؛ میلیونر کوچک دنیای مجازی

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از خبرآنلاین، رایان کاجی پسر 9 ساله ای است که در تگزاس آمریکا زندگی می نماید. او چند سالی است که با فعالیت هایش در کانال یوتیوب دنیای رایان به ثروتی بزرگ دست پیدا نموده است.

رایان در کانالش کاری می نماید که آرزوی هر کودکی است. جعبه های اسباب بازی های تازه را می گیرد، باز می نماید و با آن ها بازی و اظهارنظر می نماید.

او سال 2020 از یوتیوب حدود 29 میلیون و 500 هزار دلار پول درآورده است. البته این درآمد یوتیوبی نوک کوه یخ است و او با فروش اسباب بازی و پوشاک 200 میلیون دلار دیگر به جیب زده است.

این شهرت در دنیای بچه ها باعث شده که شبکه نیکلودین دنبال امضای قرارداد فراوری برنامه با او باشد و احتمالا چندین میلیون دلار هم از این قرار به دست خواهد آورد.

زندگی پدر و مادر این کودک چنان تحت تاثیر این فعالیت مجازی نهاده شد که آن ها شهرت خود را از گوان به کاجی تغییر دادند. کاجی نامی بود که آن ها برای فعالیت مجازی پسرشان انتخاب نموده بودند.

شاید بچه ها در مواجهه با اینفلوئنسرهای کودک با خطراتی روبه رو باشند که پدر و مادر به آن ها مطلع و دانا نیستند

کانال یویتوبی این اینفلوئنسر کودک بیش از 41 میلیون نفر مشترک دارد و ویدئوهای آن بیش از 12 میلیارد بار دیده شده اند. پربازدیدترین ویدئوی این کانال چیزی فراتر از 2 میلیارد تماشا دارد.

محصولات ناسودمند، درآمد سودمند!

در این میان مشکلاتی هم پیش آمده است. مثلا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پرونده ای علیه این خانواده گشوده است و در حال تحقیق درباره کار آن ها است. آن ها متهم شده اند که اسپانسرهای برنامه هاشان را به آن طور که باید آشکار ننموده اند. یکی از شکایاتی که علیه آن ها ثبت شده است، می گوید: حداقل 9 درصد ویدئوهای آن ها اسپانسری دارد که برای تبلیغ محصولش پول پرداخته است. محصولی که بازار هدفش بچه ها زیر 7 سال است. افرادی که به دلیل سن پایین توانایی فرق گذاشتن میان تبلیغ و معرفی کالا را ندارند. این تبلیغ ها بیشتر برای خوردنی های ناسودمند است.

رایان کاجی پردرآمدترین یوتیوبر دنیا

بنجامین باروز استاد روزنامه نگاری و مطالعات رسانه در دانشگاه نوادا ترندهای در حال ظهور و شبکه های اجتماعی تحقیق می نماید، در این باره هشدار می دهد: شاید بچه ها در مواجهه با اینفلوئنسرهای کودک با خطراتی روبه رو باشند که پدر و مادر به آن ها مطلع و دانا نیستند. رایان در شروع اینفلوئنسری بود که مورد توجه کمپانی های اسباب بازی قرار می گرفت تا هنگام بازی محصولاتشان را معرفی کند اما حالا خودش به یک برند تبدیل شده است که همه جا حضور دارد. این حقیقتی شوکه نماینده است.

باروز نخستین بار با پدیده اینفلوئنسرهای کودک به وسیله فرزندان خودش آشنا شده است که از او می خواستند همانند خانواده رایان عمل کند: با خودم گفتم ماجرا چیست که آن ها می خواهند مثل خانواده رایان شویم. در خانواده رایان مدام محصولات جدید از راه می رسند، باز و مصرف می شوند. هر روز اسباب بازی تازه ای از راه می رسد. مصرف گرایی مداوم پیامی است که در دل این ویدئوها به گوش بچه ها می رسد.

پردرآمدترین یوتیوبرهای سال 2020

در یک سالی که گذشت یوتیوبرها برتر در مجموع چیزی بیش از 211 میلیون دلار درآمد داشتند. این رقمی است که نشریه فوربز در گزارش سالانه خود به آن اشاره نموده است. رتبه نخست که تعیین است و به رایان کاجی تعلق دارد.

نفر دوم هم جوانی 22 ساله به نام جیمی دونالدسن است. او را در یوتیوب با نام مستربیست می شناسند و در یک سال گذشته 24 میلیون دلار از این شبکه اجتماعی اشتراک ویدئو پول درآورده است. او که تازه به فهرست پولدارهای یوتیوب وارد شده بیش از همه با ویدئوهایی مشهور شد که فراوریشان هزینه زیادی می طلبد. بخشیدن تصادفی مبلغی هنگفت به فردی ناشناس و ضبط کردن اتفاقات پیش و پس از آن یکی از فراوریات او است.

در رده سوم پردرآمدهای یوتیوب یک گروه ایستاده اند. گروهی با نام دود پرفکت که در ویدئوهایشان از ورزش و بازی های گوناگون به عنوان موضوع محوری استفاده می نمایند. آن ها در یک سال گذشته 23 میلیون از یوتیوب به دست آوردند و کانالشان در این شبکه اجتماعی بیش از 54 میلیون مشترک دارد.

در صندلی چهارم یکی از قدیمی های فراوری محتوا در یوتیوب ایستاده است. رت اند لینک دو نفر با نام های رت مک لافلین و چارلز لینکلن هستند که از سال 2012 با تاک شوهای متفاوت مشغول کار هستند. آن ها با 20 میلیون دلاری که سال پیش از یوتیوب به دست آوردند، نشان دادند که پس از این همه سال هنوز ذائقه مخاطب را به خوبی می شناسند.

مارک ادوارد فیشباخ پنجمین نفر فهرست با درآمد 19 میلیون و 500 هزار دلاری است. او با عنوان مارکی پلایر بازی می نماید و پول پارو می نماید. از مشهورترین کارهای او در یوتیوب معرفی بازی Cry of Fear در 31 قسمت است.

منبع: اقتصادنیوز

به "اینفلوئنسر کودک؛ میلیونر کوچک دنیای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفلوئنسر کودک؛ میلیونر کوچک دنیای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید