این کارها انگیزه را در تیمتان کور می نماید!

به گزارش وبلاگ عکس، رهبران هوشمند، از کارهای جزئی به سادگی نمی گذرند

اینکه یک کارآفرین از کارهای ساده به راحتی عبور نکند، می تواند خود را به موفقیت نزدیک تر کند و این نگاه هوشمندانه، به سرسختانه کار کردنتان جهت می دهد. در اینگونه کسب و کارها با مشکلاتی روبرو می شوید که ممکن است اساس آنها به همان کارهای کوچکی برگردد که به وسیله رهبر صورت نگرفته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به آنالیز این موارد بپردازیم.

این کارها انگیزه را در تیمتان کور می نماید!

موارد زیادی وجود دارد که اگر یک رهبر کسب و کار آن ها را انجام دهد، می تواند انگیزه و کوشش تیم خود را در بالاترین نقطه ممکن نگه دارد. درعین حال اشتباه های کشنده زیادی هم وجود دارند که بعضی از رهبران به صورت غیرعمدی مرتکب می شوند. نتیجه این اتفاق، نابود شدن کوشش ها و توانایی های تیم کاری خواهد بود. این موضوع زمانی که در حال اجرا یک کار خلاقانه هستید، مهم بودن خود را نشان می دهد. چراکه شما باید در چنین شرایطی اعتماد تیم را برای داشتن انگیزه و کوشش مضاعف به خود جذب کنید. بهتر است از کارهای اشتباه دوری کنید تا تیم شما هم به برترین وجه روی اهداف سازمان تمرکز کند. در اینجا به چند مورد به ظاهر ساده که باعث از بین رفتن خلاقیت یک تیم می گردد اشاره می کنیم.

مسائل را بدرستی تعریف نکردن

معمولاً رهبران، کارهای سازمانی را به قسمت های کوچک تری تقسیم می نمایند تا مدیریت و انجام آن ها راحت تر گردد. بااین حال، خلاقیت در کارها همواره هم درباره اتمام یک پروژه نیست، بعضی اوقات خلاقیت به معنی چگونگی حل کردن یک مشکل است. اغلب مسائل مربوط به یک پروژه به خوبی تعریف نمی شوند و اعضای تیم مجبورند که کار خود را رها نمایند و نیروی اصلی شان صرف تشخیص مشکل می گردد. همین امر باعث خواهد شد تا هر فرد علاوه بر هدر دادن وقت خود، یک تعریف منحصربه فرد از مشکل در فکرش تداعی کند. درنتیجه اختلاف نظر در تیم ایجاد شده و این ناهماهنگی در حل کردن مشکل، باعث بدتر شدن شرایط خواهد شد. رهبران پیروز و کارآفرین یک پروژه را تعریف نمی نمایند، آن ها سعی می نمایند مسائل مربوطه را به درستی تعریف نمایند. همین امر باعث می گردد تا تیم کوشش خود را برای حل مسئله ای که تعریفش برای همه یکسان است، به کار گیرد. درنتیجه پروژه از دیدهای مختلف مورد بازبینی قرارگرفته و نتیجه مطلوب دست می آید.

درست قضاوت نکردن در خصوص ایده ها

بسیاری از رهبران درباره ایده ها بدون آنالیز دقیق قضاوت می نمایند. ممکن است رهبر سازمان ایده را به درستی متوجه نگردد و یا کارمندان آن را به خوبی شرح نداده باشند، درهرصورت آن ها ایده ها را رد می نمایند و به یک موضوع دیگر می پردازد. این اتفاق دو علت می تواند داشته باشد:

تیم بی انگیزه برای ارایه خوب ایده

غفلت از ارزش های ایده به وسیله رهبر سازمان

به هرحال اعضای تیم ممکن است انگیزه زیادی برای شرح دادن ایده نداشته باشند و پافشاری لازم را انجام ندهند. اما رهبر سازمان حتی باوجود ارایه ضعیف هم می تواند در بعضی موارد، ارزشمندی یک ایده را تشخیص دهد.

هنگامی که اعضای تیم به تشریح یک ایده می پردازند، مکث نموده و تمام تمرکز خود را روی آن ارائه معطوف کنید. شاید آن ایده بتواند سازمان شما را به مرحله جدیدی از پیشرفت برساند.

پیش بردن همزمان کارها بصورت گروهی

بعضی افراد دوست دارند تا در یک جلسه گروهی با طوفان فکری تمام نتایج مورد احتیاج را به دست بیاورند. درعین حال گروهی دیگر علاقه دارند تا بیشتر به صورت فردی درباره یک پروژه تصمیم بگیرند. این نوع افراد در محیط های گروهی پیشرفت چشم گیری ندارند، در عوض پیشرفت فردی آن ها نسبت به دیگران بیشتر است و هنگام کار کردن فردی ایده های خلاقانه و ارزشمندی به فکرشان می رسد. ظاهراً چنین افرادی از بحث های گروهی دوری می نمایند، ولی این چنین نیست. بحث های گروهی پیش احتیاج ایده های ناب آن هاست و پس از طوفان های فکری ایده های جالبی به فکر آن ها می رسد.

به موارد کوچکی که به عنوان یک رهبر انجام می دهید، دقت کنید. همین موارد ساده و به ظاهر بی اهمیت می توانند روی اعتماد افراد سازمان به شما تاثیر بگذارند.

منبع: الی گشت

به "این کارها انگیزه را در تیمتان کور می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها انگیزه را در تیمتان کور می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید