بانک جهانی: افغانستان پس از صلح به دریافت یاری های بیشتری احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ عکس، رئیس بانک جهانی در افغانستان گفت که در صورت برقراری صلح، افغانستان جهت ادغام مخالفان مسلح در جامعه، بازسازی کشور و نیز بازگشت پناهجویان نیازمند دریافت یاری های بیشتری است.

بانک جهانی: افغانستان پس از صلح به دریافت یاری های بیشتری احتیاج دارد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ عکس، هنرلی کرالی رئیس بانک جهانی در افغانستان گفت که این نهاد برای بدست آوردن یاری های جهانی برای افغانستان پس از توافق صلح کوشش می نماید.

وی اضافه نمود: اگر در گفت وگوهای صلح توافق حاصل گردد، افغانستان به یاری های بیشتری احتیاج خواهد داشت؛ زیرا در هنگام صلح مخالفان مسلح دولت باید بار دیگر در جامعه ادغام شوند، به بازگشت پناهجویان احتیاج خواهد بود و همه این ها به معنی احتیاج بیشتر افغانستان به یاری های اقتصادی است.

محمد یونس سالک سخنگوی وزارت اقتصاد افغانستان نیز در این باره به طلوع نیوز گفت: در صورتی که گفت وگوهای صلح نتیجه بخش باشد و منجر به تحقق صلح گردد، وزارت اقتصاد روی طرحی به نام اقتصاد پسا صلح کار نموده که در آن مسایل فقر، بیکاری و تغییر شرایط مردم در نظر گرفته شده است.

رئیس بانک جهانی در افغانستان پیش از این نیز درباره کاهش ناگهانی یاری های خارجی به افغانستان هشدار داده و گفته بود که این اقدام می تواند به چشم انداز صلح پایدار لطمه بزند.

براساس گزارش های بانک جهانی باوجود افزایش درآمدهای دولت طی سال های اخیر هنوز هم سطح عواید که سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار است با مصارف این کشور که حدود 11 میلیارد دلار می باشد نامتوازن است.

بانک جهانی می افزاید که حدود 75 درصد از هزینه های افغانستان به وسیله یاری های خارجی تامین می گردد و کاهش این یاری ها در بخش نظامی و غیرنظامی بر روی خدمات اساسی که دولت باید به مردم ارائه دهد و نیز تحکیم صلح تاثیرگذار خواهد بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بانک جهانی: افغانستان پس از صلح به دریافت یاری های بیشتری احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک جهانی: افغانستان پس از صلح به دریافت یاری های بیشتری احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید