به خوردن بادام عادت کنید!

به گزارش وبلاگ عکس، بادام یکی از دانه های سرشار از پروتئین هاست که تقریبا حدود 5 برابر وزن هر دانه، پروتئین دارد. این خوراکی از این جهت برای افرادی که رژیم های گیاهخواری دارند مفید است و به تامین بخشی از احتیاج بدن به پروتئین ها یاری می نماید.

به خوردن بادام عادت کنید!

بادام، میوه بومی شرق است که جزء دانه های مغذی محسوب می گردد. در حال حاضر کالیفرنیا مهم ترین تولیدنماینده بادام در دنیاست.

مطالعات بسیاری در خصوص خواص آن اجرا شده که از جمله ثابت شده برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی، دیابت، کنترل وزن و حتی سلامت پوست مفید است.

در ادامه این مطلب، به فواید عادت به خوردن این دانه مغذی اشاره نموده ایم که به ترتیب عبارتند از:

منبع غنی پروتئین: بادام یکی از دانه های سرشار از پروتئین هاست که تقریبا حدود 5 برابر وزن هر دانه، پروتئین دارد. این خوراکی از این جهت برای افرادی که رژیم های گیاهخواری دارند مفید است و به تامین بخشی از احتیاج بدن به پروتئین ها یاری می نماید.

سرشار از فیبر: 100 گرم بادام با پوسته قهوه ای که دارد حاوی 5/12 گرم فیبر است. مصرف روزانه بادام بخشی از احتیاج بدن به فیبر ها را که برای عملکرد مطلوب سیستم گوارش لازم است، تامین می نماید. البته دریافت فیبر ها به دلیل خاصیت سیرنمایندگی، تمایل به ریزه خوری و تنقلات را نیز در فرد کم می نماید.

منبع چربی های مفید: بخش قابل توجهی از بادام حاوی چربی هاست که از نوع چربی های غیراشباع مفید محسوب می گردد. برخلاف چربی های اشباع که مصرف زیاد آن ها زمینه ساز بروز بیماری های قلبی عروقی می گردد، چربی های موجود در بادام برای سلامت قلب مفید است.

یکی دیگر از دلیل های تاثیر بادام بر سلامت قلب، وجود ترکیباتی به نام فیتوسترول هاست که مانع از رسوب کلسترول در دیواره عروق می گردد. گرچه چربی بادام زیاد به نظر می رسد، اما این خوراکی انرژی فراوانی دارد و اگر به میزان متعادل (30 گرم در روز) میل گردد، مفید بوده و در کنترل وزن تاثیر دارد.

مملو از املاح و ویتامین ها: از جمله ریزمغذی های عالی در بادام می توان به منیزیم اشاره نمود که مصرف 30 گرم بادام حدود 22 درصد احتیاج روزانه را تامین می نماید. بادام بعلاوه سرشار از کلسیم گیاهی است و برای افرادی که نمی توانند از لبنیات استفاده نمایند، توصیه می گردد. بادام یکی از منابع سرشار از ویتامین های E، B1، B3، B9، منگنز، منیزیم، مس، روی، پتاسیم و فسفر است.

منبع: سلامت

منبع: فرادید

به "به خوردن بادام عادت کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خوردن بادام عادت کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید