تاسیسات ساحلی مردمی در حریم دریا در هیات دولت معین تکلیف می گردد

به گزارش وبلاگ عکس، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، تاسیسات ساحلی مردمی در حریم دریا در هیات دولت مشخص تکلیف می گردد.

تاسیسات ساحلی مردمی در حریم دریا در هیات دولت معین تکلیف می گردد

عزت الله ضرغامی که به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور به شهرستان رامسر سفر کرد، در حاشیه بازدید از مجموعه پلاژ ساحلی شهرداری رامسر که در اختیار بخش خصوصی واقع شده است و در عین حال بخشی از آن در حریم 60 متری واقع است و باید تخریب گردد، اضافه نمود: کوشش می کنیم با رایزنی در دولت جلوی تخریب تاسیساتی را که در حال حاضر ماندگاری آن به نفع مردم است، بگیریم.

وی گفت: هدف اصلی آزاد سازی سواحل دسترسی مردم به دریا و ساحل است و در حال حاضر هم ما می بایست پس از آزادسازی زیرساخت هایی را برای استفاده مردم فراهم کنیم، اما این درحالی است که هم اکنون در بعضی نقاط ساحلی مانند رامسر تاسیساتی از سوی بخش خصوصی ایجاد شده که در اختیار مردم واقع شده است و به همین علت معتقدم که تخریب این سازه به صلاح نیست.

ضرغامی با اظهار اینکه اینگونه تاسیسات در راستای آزاد سازی سواحل از موارد خاص و قابل آنالیز است، اضافه نمود: به عنوان نماینده رئیس جمهور این موارد را به سمع و نظر رئیس دولت می رسانم، چون تاسیساتی مانند همین مورد که در منطقه ساحلی رامسر واقع شده است و متعلق به شهرداری است اما طی یک قراردادی به بخش خصوصی واگذار شده و از نظر من به عنوان وزیر گردشگری حیف است که این زیرساخت ها تخریب گردد، چرا که تاسیسات خوبی برای مردم فراهم شده است.

وزیر میراث فرهنگی یکی از ماموریت هایش در سفر به رامسر را آنالیز حریم 60 متری ساحلی برای دسترسی و استفاده مردم بیان کرد و گفت: وزارت گردشگری برای آزادسازی سواحل برنامه خود را ارائه داده و در دولت نیز شرحات لازم در این زمینه مورد بحث و بررسب قرار گرفته است.

ضرغامی با اظهار اینکه کوشش خواهد شد با رایزنی در دولت جلوی از بین رفتن سرمایه ای که درحال حاضر به نفع مردم است گرفته گردد، اضافه نمود : در این موارد خاص رایزنی هایی با رئیس دولت انجام می گردد تا چنین زیرساختهایی که هم اکنون وجود دارد، به نفع مردم باقی بماند.

وی در تشریح اهداف سفر به غرب مازندران هم شرح داد: آنالیز موانع، چالش ها و ظرفیتهای غرب استان مازندران با توجه به ظرفیتهای گردشگری منطقه به بنده واگذار شده است، چرا که عمده مسائل این منطقه مرتبط با حوزه گردشگری در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به جذابیت های کم نظیر در غرب مازندران گفت: با وجود ظرفیت های بسیار بالا در این منتطقه توجه کمتری به توسعه و ارتقای زیرساختهای گردشگری آن شده است.

او اضافه نمود: از سوی دیگر دولت و میراث فرهنگی برای سواحل آزاد شده استان مازندران پس از آزادسازی پروژه های جامعی تدوین نموده که تنها می بایست هماهنگی ها میان وزارت جهاد کشاورزی بخاطر مسئولیتی که نسبت به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی دارد و بعلاوه وزارت راه و شهرسازی برقرار گردد تا در آینده با برگزاری جلسات و تدوین آیین نامه در مورد بعضی نقاط به جمع بندی مشترک برسیم و پس از این جمع بندی، برای نقاط مورد توافق اعلان عمومی انجام می گردد تا سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری دارند، حضور پیدا نمایند.

ضرغامی با بیان اینکه این پروژه میبایست آنالیز و اولویت بندی گردد، اضافه نمود: بخشی از بودجه سفر رئیس جمهور به استان مازندران برای بخش گردشگری در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در حوزه تسهیلات هم برای بخش خصوصی براساس تبصره 18، از کارهای خوب مجلس اعتباری در نظر گرفته می گردد.

وی بعلاوه تفاهم نامه تازه که با صندوق توسعه ملی اخیرا برگزار گردید از دیگر منابع برای توسعه زیرساخت های گردشگری برشمرد و اضافه نمود: 6 هزار میلیارد تسهیلات با ویژگی ها خاص به متقاضیان پرداخت می گردد، برای مثال، اگر شخصی برای بار دوم تسهیلات درخواست نموده، به او پرداخت میگردد. ضمن اینکه علاوه بر ساخت برای تجهیزات هم تسهیلات پیش بینی شده که در خدمت سرمایه گذاران است.

منبع: همگردی

به "تاسیسات ساحلی مردمی در حریم دریا در هیات دولت معین تکلیف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیسات ساحلی مردمی در حریم دریا در هیات دولت معین تکلیف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید