تردد 241 میلیون خودرو در گیلان

به گزارش وبلاگ عکس، استاندار گیلان گفت: طبق آمارها بیش از 241 میلیون خودرو در نیمه نخست سال جاری در استان تردد داشته اند، با وجود این ترددها در میانگین وقوع حوادث ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته است.

تردد 241 میلیون خودرو در گیلان

به گزارش وبلاگ عکس، ارسلان زارع امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها و حمل و نقل گیلان که با حضور رئیس پلیس راه و راهور ناجا برگزار گشت، اظهار کرد: در استان بالغ بر 11 هزار و 150 کیلومتر راه های موصلاتی وجود دارد که از این میزان بالغ بر 9 هزار کیلومتر راه روستایی است که باید این موارد در برنامه های اجرای طرح آمایش سرزمین، شورای برنامه ریزی استان و کمیته های برنامه ریزی فرمانداری ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گیلان سومین استان متراکم کشور است و حجم مهمانان و گردشگران و ترددهای خودرویی بالاست، افزود: طبق آمارها بیش از 241 میلیون خودرو در نیمه نخست سال جاری در استان تردد داشته اند، با وجود این ترددها در میانگین وقوع حوادث ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تصادفات رانندگی در ایران مهم ترین دلایل مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند، گفت: 70 درصد این تصادفات به دلیل خطای انسانی و 30 درصد هم به دلیل ایمنی خودروها و راه هاست.

زارع شرح داد: طبق گزارش ها تخلف ناشی از سرعت غیر مجاز در گیلان کاهش یافته که نتیجه آموزش ها و فرهنگسازی است؛ در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ایمن سازی مسیرهایی که تردد در آنها صورت می گیرد، باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان جزء 5 استان پر تردد کشور است، گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز و پر حادثه که تاثیر زیادی در حوادث دارد، شناسایی و اصلاح شود، در این راستا تاکنون 3 نقطه مهم اصلاح شده و 13 نقطه در حال اصلاح هستند، همچنین باید هر چه زودتر 8 کیلومتر باقی مانده محور منجیل به رودبار کامل شود.

زارع شرح داد: آموزش و فرهنگسازی نقس موثری در کاهش تصادفات دارد که آموزش و پرورش، صدا و سیما و دانشگاه از ارکان تاثیرگذار در این امر هستند.

استاندار گیلان با اشاره به توزیع 14 هزار کلاه ایمنی رایگان در استان، گفت: بیشترین آمار تلفات جاده ای مربوط به عابرین پیاده و موتورسواران است که توزیع کلاه ایمنی رایگان یکی از عوامل موثر در کاهش تلفات جاده ای است، لذا باید آموزش های لازم همگانی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تردد 241 میلیون خودرو در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد 241 میلیون خودرو در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید