حضور دانش آموزان در مدارس نباید محدود به یک یا دو ساعت باشد

به گزارش وبلاگ عکس، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:آموزش حضوری در مدارس الزامی است و دانش آموزان نباید فقط برای یک ساعت تا 2 ساعت در هفته به مدرسه بیایند.

حضور دانش آموزان در مدارس نباید محدود به یک یا دو ساعت باشد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ عکس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه با مدیران مدارس با اشاره به اینکه اکنون وارد مرحله جدیدی از آموزش در بحران شده ایم و به حکم قانون و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بنا شد مدارس به تدریج و آرام شرایط آموزش حضوری به خود بگیرند، اظهار کرد: وزارت بهداشت پروتکل هایی از جمله پروتکل 06 را به ما اعلام نمود که در آنجا قوانین و مقرراتی معین شده است و باید وضع موجود مدارس با آن ها تطبیق داده می شد، با تشکیل شورای مدرسه و بعلاوه کمیته سلامت مدرسه نوع آموزش حضوری در مدرسه را تعیین شد، مدیران ضمن توجیه اولیا برای کسب مجوز درخواست خود را به اداره ارسال کردند.

وی اضافه نمود: آموزش حضوری در مدارس الزامی است، هیچ مدرسه ای نباید فقط برنامه آموزش مجازی داشته باشد؛ مدرسه می تواند با استفاده از روش های متعددی که در الگوی بخشنامه الگوی بازگشایی ارسال شده است، نوع حضور دانش آموزان را بعد از سنجش شرایط و تأیید بهداشت منطقه انتخاب کند و هیچ مدرسه ای نباید حداقل کمتر از یک روز آموزش برای شاگردان در نظر گرفته باشد.

فولادوند متذکر شد: دانش آموزان نباید برای یک ساعت تا 2 ساعت در هفته به مدرسه بیایند باید کلاس را با تناسبی که نسبت به مساحت کلاس بسته می گردد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تقسیم کنیم و دانش آموزان باید حداقل هفته ای یک روز را در مدرسه حضور داشته باشند

وی با اشاره به این موضوع که ملاک جمعیت مدرسه نیست و ملاک جمعیت کلاس درس است، اضافه نمود: جمعیت کلاس باید کنترل گردد و نکته بعد اینکه اخذ رضایتنامه از اولیا یک اقدام غیرقانونی است. باید به اولیا آرامش و اعتماد بدهیم که در مدرسه تمام پروتکل ها رعایت می گردد و در مورد زنگ های سرگرمی مدیریت انجام بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مدیریت زنگ های سرگرمی را یک امر بسیار مهمی قلمداد کرد و ادامه داد: نباید تعداد دانش آموزان به حدی باشد که فاصله اجتماعی بهم بخورد. ما به نوعی اصل را بر بازگشایی مدارس قرار دادیم، اما انتخاب الگو را بر عهده شورای مدرسه گذاشته ایم. بازگشایی الزامی است و عوامل مدرسه باید طبق برنامه حضور داشته باشند.

وی اضافه نمود: ما به نوعی باید آرامش و امنیت را برای خانواده فراهم کنیم و اولیا با بازدید از کلاس ها اطمینان پیدا نمایند که رعایت شیوه نامه ها را مد نظر داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حضور دانش آموزان در مدارس نباید محدود به یک یا دو ساعت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دانش آموزان در مدارس نباید محدود به یک یا دو ساعت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید