دست رد برزیل به یاری 22 میلیون دلاری گروه 7

به گزارش وبلاگ عکس، دولت برزیل نه تنها یاری 22 میلیون دلاری کشورهای گروه 7 برای مهار آتش سوزی های آمازون را نپذیرفت بلکه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را متهم کرد که می خواهد با این یاری اقتصادی، سیاست های استعمارگرانه خود را در برزیل اجرا کند. دولت برزیل همچنین با ادبیاتی تند به مکرون و رهبران کشورهای اروپایی حمله لفظی کرد و گفت: این پول را صرف احیای جنگل های اروپا کنید.

دست رد برزیل به یاری 22 میلیون دلاری گروه 7

به گزارش گاردین، اُنیکس لورنزونی، رئیس دفتر رئیس جمهوری برزیل که در واقع به نمایندگی از ژایر بولسونارو سخن می گفت، روز دوشنبه بیان کرد، کشورش یاری 22 میلیون دلاری کشورهای گروه 7 برای مهار آتش سوزی های آمازون را نمی پذیرد. او گفت: ما [از این پیشنهاد] تشکر می کنیم اما شاید بهتر باشد این منابع صرف احیای جنگل های اروپا گردد.

او سپس به مکرون حمله کرد و گفت: مکرون حتی نمی تواند جلوی یک آتش سوزی قابل پیش بینی در کلیسایی را که یکی از میراث های جهانی است ، بگیرد. او می خواهد چه چیزی به کشور ما بیاموزد. اشاره این مقام برزیلی به آتش سوزی کلیسای نوتردام در ماه آوریل است.

رئیس دفتر بولسونارو اضافه نمود: برزیل یک کشور دموکراتیک و آزاد است که هرگز امپریالیست و استعمارگری را تجربه ننموده است شاید به این خاطر که مقابل امثال مکرون فرانسوی ایستاده است. این واکنش تند رئیس دفتر رئیس جمهوری برزیل که شخص بولسونارو هم در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه محتوای آن را تأیید کرد، در حالی است که پیشتر وزیر محیط زیست برزیل از یاری 22 میلیون دلار گروه 7 به کشورش استقبال نموده بود. البته وزیر محیط زیست پس از دیدار با بولسونارو و وزرای کابینه موضعش را تغییر داد.

یاری 22 میلیون دلاری گروه 7 برای حفظ و احیای جنگل های آمازون مهم ترین و شاید هم بتوان گفت، تنها دستاورد اجلاس سه روزه گروه 7 بود که با رد این یاری از سوی دولت برزیل این دستاورد هم از بین رفت.

بر اساس اطلاعات ماهواره ای، در امسال میلادی بیش از 41 هزار مورد آتش سوزی در منطقه آمازون اتفاق افتاده است که بیش از نیمی از این آتش سوزی ها تنها در یک ماه اخیر بوده است.

منبع: ایران آنلاین

به "دست رد برزیل به یاری 22 میلیون دلاری گروه 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست رد برزیل به یاری 22 میلیون دلاری گروه 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید